13 mei 2025, 11:44:12

Nog 8 dagen dan is het zover

Gestart door roaneric, 15 augustus 2003, 18:47:06

« vorige - volgende »

roaneric

Nog maar 8 dagen dan zouden de eerste jonkies uit moeten komen.  De eitjes zijn allemaal bevrucht, dus ik ben erg benieuwd wat voor jonkies het zal zijn.  De moeder Smalletje(cinnomon) heeft gepaard met Klusje (een bonte man) en ook nog met Plopje (een wildkleur split voor witmasker mannetje.)  De Klusje hoef niets van het nest te weten, maar Plopje broed keurig met smalletje op de eietjes.  
Nou, spannend, kan niet meer wachten.  
Groetjes
Marijke en de kabouters

Stijn dc

hello

wat leuk zeg, dat je nu jonkies gaat krijgen!
bij mij is net men laatste nestje uitgevlogen, dus w88 tot volgend jaar!!
hopelijk worden het gezonde jonkies!!
SDC:D

Paul

Hoi Marijke,
Wat leuk dat de eerste jongen al zo snel gaan komen nu :-)
Soms gaat het wat sneller en zeker met dat warme weer kwamen bij mij de meeste eitjes uit met 17 dagen dus misschien komen ze sneller uit dan je denkt :-)
Ik hoop dat verder alles goed zal gaan omdat dit hun eerste nestje is.

Groetjes, paul

jean

Ik wens je veel succes ermee en ik hoop voor jou dat er een mooi baby plopje bij is ;)

Sander

hallo

zeer tof dat je nu al je eerste nestje heb. ;D ik heb al 4 jaar valkparkieten en geen enkel jonkie!! :(wat heb jij geluk zeg.

groetjes
sander

roaneric

Nou, de jonkies zijn er nog niet.  Maar hopen dat ze allemaal gezond uit het ei komen.  Ik is van plan ze allemaal tam te maken, als de ouders mij de kans geven om bij de jonkies te komen.  Ze laten het nest geen minuut alleen.  

Groetjes
Marijke

Sander

hallo

het zou idd jammer zijn als ze niet zouden uitkomen
wel leuk dat je ze wilt tammaken. Maar is 4 valkjes tammaken niet te veel gevraagd??

groetjes
sander

roaneric

Hoi

Wij gaan het proberen.  Nee heb je.....Ik zou ze niet allemaal kunnen houden... geen ruimte, maar ik wil in ieder geval 1 houden, een vriendje voor mijn tamme valkje Kuifie.  
Ik wil ze in ieder geval niet helemaal wild naar de nieuwe baasjes toe laten gaan.  Ze moeten wel mensen handen gewend zijn en dan is het zoveel makkelijker voor de nieuwe eigenaar om ze supertam te krijgen.  

Groetjes
Marijke

Sander

Hoi Marijke

Zeer leuk dat je ze toch alle 4 wil tammaken. Het zal druk worden bij je thuis!!Veel succes nog!

groetjes
sander

roaneric

Vandaag zou de eerste eitje uit moeten komen.  Ik zag nog niets vanochtend, alleen was 3 van de 4 eitjes mooi wit en de andere was geel/bruin van buiten.  Wat kan dat betekenen?  
Ik hoopt dat het jonkie niet dood is gegaan in het eitje.
Wij wachten in spanning af misschien is de eerste er vanavond al.
Groetjes
Marijke

roaneric

Hier nog een foto van de eitje.  Foto is gisteren gemaakt en vandaag is de eitje nog donkerder geel/bruin dan toen.
Groejtes
Marijke

Stijn dc

hello

zon eitjes zijn meestal niet bevrucht!
de andere drie zouden dan wel bevrucht moeten zijn, aan jouw uitleg te horen!!

SDC:D

Paul

Hoi Markijke,
Het kan ook zijn dat het ei donkerder is omdat het bijna op uitkomen staat.
Van binnen met een lampje zie je dan heel donker rood en je kan er amper doorheen kijken en dat schijnt een beetje door de witte bast van ghet ei heen waardoor het er donkerder uitziet.
Niet meteen weggooien dus want het kan toch juist goed zijn.
Je moet ze even met een goed lampje beschijnen of je iets ziet bewegen van binnen want een eitje van die leeftijd daar moet wat in te zien zijn.
Ook hoor je een eitje wat bijna uitkomt piepen als je je oor erbij houd en je hoort het jong soms tegen de schaal van het ei tikken om eruit te komen :-)

Groetjes, Paul

roaneric

JOEPIE

De eerste jongen is geboren.  Prachtige gele dons babyvogeltje.  Nu wachten of de anderen ook uitkomen.  De eitje die donker was is er nog steeds, dus die is misschien bedorven.  Is wel erg jammer

Kan nog geen foto maken, paps wilt niet van het jong af. komt wel

roaneric

Hier nog een foto van mijn heeeeeeel  eerste jonkie. :)
Nu nog een naam zoeken.

Groetjes
Marijke