20 april 2024, 04:17:17

kwartels

Gestart door louise, 5 januari 2007, 17:39:54

« vorige - volgende »

louise

Hoihoi,

Ik ga morgen twee kwarteltjes halen, maar ik wil graag weten of je van het uiterlijk kunt zien wat een popje en een man is. Kun je dat  zien en zo ja, hoe?


alvast bedankt,
marielouise

Riny

Hoy Marielouise
Kwartelhaantjes hebben een wit befje, de hennetjes hebben dat niet.
Wel is het raadzaam om minstens 2 hennetjes en 1 haan te nemen.
                    links het hennetje./Rechts is de haan

Wij hebben altijd 3 hennetjes bij 1 haan.
Dit is om de hennetjes meer rust te geven.
Zorg je er ook voor dat ze een zandbad kunnen nemen?
Groetjes Riny :D[/size]

louise

hoihoi

ok dank je, maar zijn dit gewone kwartels, of hebben ze nog een speciale naam? En vnaf wanneer zijn ze geslachtsrijp? Moet je perse een broedmachine nemen?

groetjes marielouise

Mara

Hoi Marielouise

Volgens mij zijn het Chinese dwergkwartels. Deze heb k zelf ook maar ik heb een hennetje en een mannetje. Hier gaat het heel goed samen met zijn tweetjes. Maar ik meot zeggen, dit vrouwtje is niet voor een gat te vangen. Haha.

Liefs

Mara

louise

Hoihoi,

Ok dank je, ik denk dat ik er met twee begin, maar weet iemand iets over het kweken  enz??
groetjes marielouise

Riny

Hoy Marielouise
Neem van mij maar aan dat je er beter meer als 2 kunt nemen.
Een broedmachine is niet nodig, je moet juist proberen of ze zelf de eitjes uit willen broeden.
De kwartels op de foto zijn inderdaad Chinese dwerkwartels.
Groetjes Riny :D

miranda8482

Hai,

Ik zelf heb in mijn voliere 2 dwergkwarteltjes (een haan en hennetje)
Ik moet zeggen dit gaat erg goed! (de kweker waar ik ze kocht zei juist weer dat ik ze als koppel moest houden)
Heb hier gelezen dat het dus beter is om meerdere hennen te hebben maar ik heb echt geen problemen.
Ze kunnen het perfect vinden!

Ik heb vorige zomer ook een nestje gehad. Die ze zelf heeft uitgebroedt. Super was dat!

Groetjes Miranda

Rianne

Ik heb 3 kwarteltjes bij Riny vandaan, het is echt heel leuk om ze bezig te zien. 's Avonds zitten ze met z'n 3en tegen elkaar aan geplakt om te slapen. :)

louise

Hoihoi,

Als mijn kwartels een ei hebben gelegd, wat moet ik dan doen? Moet ik de eitjes bij elkaar leggen? Gaan ze er vanzelf op broeden? Wat moet ik allemaal hiervoor doen?
alvast bedankt,

marielouise

Riny

Hoy Marielouise
Wij hebben altijd in een hoekje van het binnenhok wat houtkrullen liggen.
Daar kunnen ze de eitjes leggen, en broeden.
Groetjes Riny :D