3 mei 2025, 14:13:22

valkje blijft krijsen om eten

Gestart door malu, 31 januari 2007, 21:10:51

« vorige - volgende »

malu

ik heb een valkje van 7 weken echt een schatje en niet bij me weg te krijgen
maar iedere keer als ik hem uit zijn hok haal gaat hij zitten krijsen om eten en dat duurt een paar minuutjes en als hij dan wat gevonden heeft om mee te spelen dan hoor je hem niet meer.
hij krijgt van mij een keer per dag nog wat voer verder ligt er genoeg in zijn hok
als ik hem dan wat ga geven dan slokt hij alles op als of hij wil zeggen food food :P dan gaat er ongeveer 0,8ml in dan geeft hij aan dat hij niet meer hoeft dus ben bezig met de hele keuken schoonmaken want hij kan knoeien dan gaat hij weer zitten krijsen alsof hij nog een beetje wil. moet ik hem nou wel meer geven of niet ik wil namelijk niet dat hij denk owh ik mag uit m'n hok dus ik krijg voer en wil hem niet over voeren.

alvast bedankt voor jullie reacties hopelijk helpt dat.
groetjes jolanda

Karin

Bedoel je 8 ml ?
Eet hij genoeg zelfstandig ? Weeg hem eens en weeg hem een paar dagen achter elkaar om te kijken of hij niet afvalt. Dat schreeuwen.... tja, hoort bij een handopfokje. Dat zal hij nog wel even doen hoor  ;D Als hij niet afvalt en genoeg zelfstandig eet kun je maar 1 ding doen : negeren !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

malu

bedankt voor je reactie
ik ga hem morgen meteen wegen om te zien hoe het met hem is
en hoe zit dat dan met zijn ontlasting klopt het dat die wat dunner is omdat hij pap gevoerd krijgt en is het goed om door de pap wat eivoer te mengen zodat het wat steviger wordt
groeten jolanda

malu

nou hij weegt 70gram denk dat dat iets onder de maat is denk dat ik toch maar weer drie keer moet gaan voeren of niet??

Karin

Ja, dat is echt te weinig. Mijn valkje is nu 6 weken en weegt rond de 90 gram. Ik zou voorlopig weer 3 x per dag voeren tot hij 90 gram is en dan afbouwen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Jolanda
Ik zou ook net al karin al aangeeft, 3x daags gaan voeden.
Iedere voeding 10% van zijn lichaamsgewicht dus 7 ml.
Als je hem nu iedere morgen voor de eerste voeding weegt weet je precies de juiste hoeveelheid.
Dat de ontlasting wat dunner wordt door de pap ,dat klopt.
Groetjes Riny