28 maart 2024, 22:00:11

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi Esther,

FOTO'SS!!!  ;D ;D

Geparelde fallows vind ik ook heel erg mooi. Misschien nog wel het mooiste van alle mutaties.

Gr Sietske

*Esther*


Opaline fallow
Of is dit een Opaline lutino fallow?
Ik vind er zoveel verschil tussen zitten met het fallow valkje hieronder. Zoveel witter.


Fallow
Of is dit een cinnamon fallow?

gr Esther

caro

7 januari 2007, 21:10:31 #17 Last Edit: 7 januari 2007, 21:14:52 by caro
Hoi Esther,

We zijn weer veilig thuis. De valkjes zitten in de schuur, ze waren gelukkig heel erg rustig onderweg.

We vonden het erg gezellig, en heel erg leuk om je te ontmoeten ;).

Je hebt echt schitterende valkjes, ze zijn echt verschrikkelijk mooi.

En ik zal zeker laten weten hoe het gaat met de vogels.

Het is inderdaad lekker makkelijk hoor zo'n man ;D.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Yvon

Hoi hoi

Als ik het goed heb,
is de bovenste een geparelde en de onderste een gewone fallow.
Onze Fady gaat ook steeds donkerder worden en lijkt ook op cinnamon,maar is een gewone fallow.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Hoi Esther,

mooie valkjes hoor, vooral fallow gepareld vind ik mooi, om wat jij net zei. Dat de pareltjes zo fluoriserend zijn. :D
Ik heb nog niet op je website gekeken maar dat ga ik eerdaags wel doen. Je maakt me wel nieuwsgierig! :D

*Esther*

Hoi Hoi,

De fallows staan nog niet op de site. Ik heb nog geen betere foto's dan die hier staan.

Het zal nu wel even stilletjes worden. Zodra ze de grote voliere in gaan, zal ik weer mooiere foto's kunnen maken.


Groetjes Esther

Anja

Hoi Esther,

Zijn prachtige foto's hoor.
Heel mooi kan er geen genoeg van krijgen.

Groetjes Anja

Quendi

Hoi Esther,

Het is wel een gewone geparelde fallow, geen geparelde lutino fallow.
Ik kweek namelijk precies dezelfde  ;D.

Ze zijn heel mooi hoor!

Gr sietske

*Esther*

Bedankt Anja en Sietske,

Alleen heb ik geen split fallows om mee te kweken. En 2 valkjes er bij is ook geen optie. Dan moet er eerst wat weg.
Maar welke???? >:( Dat is toch geen keus.

Zo mooi om te zien, nu ik wat schoon zand in de voliere heb gestrooid. De valkjes scharrelen allemaal op de grond. Ze doen dat nu veel meer dan toen ik nog beukensnippers op de grond had liggen.

De fallows zitten er prima bij alleen lijkt de ontlasting wat dunner dan het zou moeten zijn. Maar wat opsturen denk ik.

Ik heb dat ooit eens ergens gelezen maar hoe doe je dat ook alweer? Ontlasting voor onderzoek versturen?
En wat kost het onderzoek ongeveer?

groetjes Esther

Quendi

Hoi Esther,

Dat met ontlasting weet ik niets van.

Maar ik weet wel dat Mandy uit Hoogerheide nog een geparelde split fallow mannetje te koop heeft. Maarja, je zit met ruimte tekort.. Lastig..  ::).

Gr Sietske

*Esther*

Hoi Sietske,
Ik weet dat Mandy er een heeft zitten. Maar ik vind het te ver weg. Als ik er nu echt om zat te springen, maar ik heb geen haast.

Uit een mailtje van een valkjes liefhebber begreep ik dat ik de ontlasting kan versturen in folie.
Waarop moet ik dan laten testen?
Of als het een algemene test is, waarop wordt er dan een getest?

Ik wil het in de toekomst misschien ook met jonge valkjes gaan doen. Ook wil ik elk jaar een grotere test laten doen. Dat zal met bloed afname moeten gebeuren denk ik.
Bv testen op ppgz, ornithose en PBFD. Dit is zomaar even wat ik uit mijn mouw schud, ik heb me er nog niet in verdiept.

Wie doet dit nog meer???
Ideeën zijn welkom.

Gr Esther

•=Bonnie=•

9 januari 2007, 12:32:09 #26 Last Edit: 9 januari 2007, 12:38:27 by Bonnie
Citaat van: crosser op  9 januari 2007, 11:42:38
Ook wil ik elk jaar een grotere test laten doen. Dat zal met bloed afname moeten gebeuren denk ik.
Bv testen op ppgz, ornithose en PBFD. Dit is zomaar even wat ik uit mijn mouw schud, ik heb me er nog niet in verdiept.

Wie doet dit nog meer???
Ideeën zijn welkom.

Gr Esther[/b][/color][/size]


Ik wil dat ook doen. Elk jaar voor de kweek steeksproefsgewijs + mestonderzoek. Mestonderzoek wil ik ook na de kweek weer doen.

Elke nieuwe aankoop wordt eveneens rondom getest en gaat dan alsnog eerst de quarantaine in. Ik sta nog voor een paar valkjes op de wachtlijst  ;) :D  en hoop daarna vanuit eigen kweek verder te kunnen.

Voor en na de kweek worden alle vogels uitgevangen. Ze worden dan per koppel opgehokt, onwormd, behandeld tegen uitwendige parasieten en krijgen een kalkkuurtje. De koppels die geen fruit en groente eten krijgen dan ook een vitamine kuur. Terwijl ze in de ophokkooien zitten kan ik de vluchten en binnenverblijven ontsmetten en eveneens behandelen tegen bloedluis en consorten. Bloed en mest afnemen voor onderzoek is dan simpel te regelen.

•=Bonnie=•

Citaat van: crosser op  8 januari 2007, 21:39:17
Bedankt Anja en Sietske,

Alleen heb ik geen split fallows om mee te kweken. En 2 valkjes er bij is ook geen optie. Dan moet er eerst wat weg.
Maar welke???? >:( Dat is toch geen keus.


Zijn die fallows mannen of poppen?

*Esther*

Heej Bonnie,

De geparelde is een pop en de gewone is een man. Ze hebben beide een ring om die zal ik nog bestuderen. Volgens mij groene, maar ik wil ze nog niet te veel in de stress jagen.

Zoiets als wat jij doet wil ik ook gaan doen. Wat bedoel je met een kalkkuurtje?

En wat kosten de onderzoeken?

gr Esther

ManjaV

Hoi Esther,

Ik las je vraag wat een ontlastingsonderzoek kost.
Zelf stuur ik het altijd op naar Feld, daar betaal ik ca. 10 euro voor (onderzoek plus adm.kosten). Ook heb ik het wel eens opgestuurd naar v/d Horst in Veldhoven, en daar betaalde ik ongeveer hetzelfde voor.
Het opvangen kan naar Feld in een plastic zakje en v/d Horst wilde het graag in alu.folie hebben.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. ;)

Ik ben blij dat je alle drie de valkjes een goed adres hebt weten te bezorgen. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki