29 maart 2024, 07:42:46

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

4 januari 2007, 21:32:22 Last Edit: 1 januari 2008, 18:58:48 by *Esther*
He hallo allemaal,

Gelukkig nieuwjaar!!!!

Ik begin weer een nieuw dagboek. Ik vind het leuk om weer te schrijven en te teuten. En niet zonder reden.....

Nadat ik het dagboek van 2006 heb gesloten is er tot aan eergister niet zo veel gebeurd.
Schoongemaakt, de voliere is helemaal van links naar rechts open en het nachthok is klaar!
De valkjes vinden het heerlijk om de ruimte te hebben. Ook het nachthok vinden ze fijn want ze zitten er geregeld in. Vooral met oud en nieuw was ik blij dat ze er in konden.
Tijdens het knallen nog gekeken maar ze leken vrij ontspannen her en der op een stok te zitten!!!!!!!!!
Maar goed ik ben niet zomaar weer aan een dagboek begonnen! Ik moet echt even mijn nieuwe aanwinsten laten zien!
Nu heb ik met moeite een paar fatsoenlijke foto's kunnen maken....
Kijk voor een eerste indruk op mijn site in het fotoalbum mijn valkparkieten.
www.flevovalkenhof.eu

Groetjes Esther

Caroline

4 januari 2007, 21:42:43 #1 Last Edit: 4 januari 2007, 21:46:01 by Caroline
Hé leuk, dat je er weer helemaal bent!!!  ;D

Gave foto's!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Trice

Wat een superleuke foto's allemaal!  :D Zal vaker een kijkje bij je nemen!!

Groetjes Patricia :)

*Esther*

4 januari 2007, 22:32:22 #3 Last Edit: 31 oktober 2007, 16:24:24 by *Esther*
Hoi Patricia, bedankt! Ik ben er ook erg trots op!
En dat 15 minuten rijden hier vandaan, op loopafstand van mijn werk!! 

Hoi Caroline, er is toch wel weer het e.e.a. te vertellen. ;D
Groetjes Esther
[/size]

*Yvon

Hoi hoi

Ik had je site al een aantal X bekeken en vond toen al dat je prachtige !!! valkjes had.
En nu ook weer een prachtig koppel erbij.
Ricky,Beauty,Twinboy ,Twingirl en Silvie die vind echt om te  :-* :-* :-* :-*
Maar ja,ik heb dan ook een voorkeur voor bont.  ;D
En bij jou alles al een beetje voorbereid op het voorjaar dus.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

5 januari 2007, 11:01:27 #5 Last Edit: 7 januari 2007, 18:35:34 by crosser
Hoi,

Yvon, ik ben ook gek op bont!!

Kijk even op de te koop pagina! adv 426
Ik kan aan oa 5 mooie valkjes komen maar ik wil er maar 2!
Er zijn 3 mooi getekende valkjes bij,  die hij weg doet ivm stoppen met de hobby. (alleen 5 tegelijk)
Het is een goeie kweker maar ivm eigen bedrijf en meerdere hobby's doet hij ALLES! weg.
Het is een mooie kans om niet duur aan een stel getekende valkjes te komen. Volgens mij komen ze uit Belgie, omdat hij daar wel eens bij een kweker kwam op doorreis voor zijn bedrijf.

Ik wil zeker weten of iemand de valkjes wil overnemen, anders haal ik ze geen van 5-en.
Verder wil ik wel meer over deze "contruktie" overleggen maar dan graag via pm of zo.
Hij wil zelf geen contact meer met anderen. Alleen nog met de vogelhandelaar as woensdag!!!!!!!! En blijkbaar gunt hij mij deze kans, maar ja ik had eigenlijk mijn geld al 3x uit gegeven...

gr Esther

*Esther*

6 januari 2007, 23:29:25 #6 Last Edit: 4 augustus 2007, 23:04:41 by *Esther*
Heej,

Morgen krijg ik heel gezellig visite ;) en dan worden er 2 valkjes opgehaald. Dan is er nog 1 getekend valkje over.

De fallows zien er goed uit.
De een is volgens mij gewoon fallow en de ander gepareld fallow.

Ik heb foto's gemaakt maar die moet ik nog even verkleinen.

O ja en nog wat vervelends, onze buren krijgen weer opnieuw hun zoon in huis. Met vriendin. Op zich niks mis mee, maar... ze slapen net als wij en de valkjes aan de achterkant!!!
Dat wordt nog wat. Want ik hoor ze nog steeds, zij het later op de ochtend.
Ik kan ze nu wel in het nachthok laten maar in het voorjaar als ze weer in de aparte compartimenten zitten, kan dat niet meer.

En verder zijn we in de achtertuin bezig. Ik moet steeds onhandig om lopen om bij de blokhut te komen. Gelukkig nog wel over tegels de rest is klei klei klei klei en nog wat planten.
Van die zware polderklei, bijna blauw!
Gelukkig helpt mijn vader mee. Dus hij schept het uit de tuin in de kruiwagen en ik rij de kruiwagens de kar op! We hebben nu al 6 grote karren vol, weggebracht. Zwaar werk is het.
Gelukkig kunnen we de klei bij een boer op het land kwijt.
Belachelijk wat de gemeente vraagt voor een kar schone! grond! 30,= per kar ongeveer.
En 1 kar zit zo vol.

Nu ben ik aan het orienteren voor tegels en zand. Dus hup, het zand weer terug kruien, de tuin in. En niet te vergeten de zware tegels.

Oke moraal van dit verhaal ;D Want het moet toch over valkjes gaan hier:  ;) Ik kan dan eindelijk weer op een fatsoenlijke manier naar de blokhut lopen en naar de voliere/de valkjes kijken op afstand. Nu sta ik op 60cm vanaf het gaas, anders sta ik midden in de zuiderzeebodem! ;D

Ik zal wel eens een foto plaatsen van de zuiderzeebodem ;D

groetjes Esther

Caroline

 ;D ;D ;D

Wat een smeuïg verhaal nog net voor ik ga slapen.  ;)

Werkse!!

Ik ben benieuwd naar je foto's.

En uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, ik begrijp dat je de valkjes waar je van de week over schreef gehaald hebt.  :D Gaaf.

Truste voor straks, groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Hoi,

Ja inderdaad erg smeuïg, als ik maar eenmaal op dreef ben....
Ik heb inderdaad die vijf valkjes gekocht, vandaag worden er twee van opgehaald.
Dan heb ik nog één mannetje over.

Ze fluiten hier met z'n allen dat het een lieve lust is.

gr Esther

Wilma1

Hoi Esther,
Ik ben eens wezen "wandelen" door jouw site FLEVOVALKENHOF...fantasich.....mooie ruimte hebt je ervoor gecreëerd....en zeer mooie mutatie's

Steeds nog, hoor ik namen die ik niet ken....maar de vogel erbij te zien, maakt het plaatje compleet. Ik heb ervan genoten, de vele foto's en info.
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

•=Bonnie=•

Je site ziet er super uit, prachtige nieuwe koppels heb je ook, leuk hoor :)
Zodra mijn voliere staat en de valkjes naar buiten gaan begin ik ook weer een dagboek. Nu valt er nog te weinig over te vertellen.

Anja

Hoi Esther,

Moet even laten weten dat ik je site heb bekeken en die gelijk bij mijn favorieten heb gezet. Een hele mooie site met super mooie foto's.
Daar zal ik nog vaak op kijken.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Ik geef je groot gelijk dat je ze toch opgehaald hebt.  ;) ;D
Als we het niet bij 8 valkjes wilde houden,had ik zeker jouw kant op willen komen.  :-\
Gelukkig hebben we er 8 en hopelijk blijven het er 8. 
Ben ook zeer benieuwd naar de fotoos.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Esther,

Groot gelijk dat je de valkjes hebt opgehaald. Het mannetje kan je vast ook nog verkopen. Het is iig veel beter dan wanneer ze in de handel verdwijnen, echt tof dat je ze gekocht hebt!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Esther*

7 januari 2007, 18:33:05 #14 Last Edit: 7 januari 2007, 18:36:07 by crosser
Hoi Manja,
Alle drie valkjes zijn verkocht! Ik kreeg zelf de kriebels toen ik ze zag, maar het is echt genoeg nu.
Ze hebben een goed thuis gekregen en ik verwacht dat we ze nog terug gaan zien!

Hoi Yvon,
Het is echt verslavend. Maar ik wil ook graag wat jongen houden volgen jaar zodat een eigen gekweekte lijn heb. Dat is mijn eind doel denk ik.
Maar wie weet wat voor mutaties er nog ontstaan de komende jaren!

Hoi Anja,
Bedankt voor je compliment. Het is aardig wat werk om de site bij te houden. Ik kijk bijna geen tv meer en zit veel achter de computer. Deze staat gelukkig beneden dus heb ik ook nog contact met de rest van de familie......

Hoi Bonnie,
We gemaild en .... gemaild hahaha

Hoi Wilma,
Jij ook bedankt voor de complimenten.
Ik ben er ook erg trots op. Eigenlijk heb ik al weer nieuwe ideeën voor het uiterlijk van de site. Maar ik weet nog niet hoe dat moet. Een strakkere uitstraling vind ik wel mooi.


En verder:
Ik laat degene die de valkjes gehaald heeft het zelf vertellen. Het was moeilijk kiezen, dat vondik ook. Gelukkig hoefde ik dat niet te doen! hahaha. Handig he van die mannen die zeggen: dan neem je ze toch alle drie! Ze zullen een prima plekje krijgen/hebben.

Ik zal (nog steeds) foto's verkleinen van de fallows. Alleen ik bedacht mij dat fallow X opaline fallow niet echt goed is, ivm roodoog X roodoog. Dus als iemand nog creatieve ideeën heeft......
Het lijkt trouwens wel of de parels met gele stift zijn gearceerd, zo fel geel zijn ze. ook de koppies lijken feller geel dan bij andere valkjes.

'k Ga even foto's verkleinen. 8)

Groetjes Esther