19 april 2024, 01:19:09

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

Bedankt Manja,
Ik ga denk ik ook maar wat dierenartsen langs bellen. Wie weet wat ik dan nog allemaal te horen krijg.
k Ga vast een vragenlijstje maken. ;D
gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: crosser op  9 januari 2007, 13:01:30Heej Bonnie,

De geparelde is een pop en de gewone is een man. Ze hebben beide een ring om die zal ik nog bestuderen. Volgens mij groene, maar ik wil ze nog niet te veel in de stress jagen.

Zoiets als wat jij doet wil ik ook gaan doen. Wat bedoel je met een kalkkuurtje?

En wat kosten de onderzoeken?


Ga je er een koppel van maken van die fallows of zijn ze verwant e/o ben je sowieso tegen roodoogxroodoog?

Een kalkkuurtje is een periode waarin ik ze extra kalk geef, in dit geval door het drinkwater. Daar heb ik een grote pot oplosbare kalk voor, ik weet de naam even niet uit mijn hoofd maar het is te verkrijgne bij de betere dierenspeciaalzaak.

Mest onderzoek kost rond de 10,- euro, dat is dus goed te doen. Opsturen kan ik plastic- of aluminiumfolie, net wat de DA het liefst heeft.  Je moet soms wel aangeven wat je wilt dat ze onderzoeken als het geen vogelarts is.

Bloedonderzoek weet ik nog niet wat het kost, ik meen iets van 60 euro ofzo. Ik ga daar dit jaar pas meebeginnen. Straks komen mijn papegaaien en valken samen buiten en ik wil geen risicio lopen.

*Esther*

Hoi Bonnie,

Ik ben niet perse tegen roodoog X roodoog. Deze valkjes zien er heel strak uit maar ze zijn niet fors.
Volgens de kweker zijn ze niet verwant.

Een mestonderzoek is dus goed te doen per nest.
En 1X per jaar een bloedtest bij één van valkjes. Dan neem ik elk jaar een ander valkje. Dat sluit natuurlijk niks helemaal uit. Misschien omdat ik nu begin, wel meer valkjes hun bloed laat testen maar daar denk ik nog even over na.

•=Bonnie=•

Ik ga nu ik begin beide papegaaien testen en 2 valkjes, 1 eigen kweek en een aangekochte. Deze vogels zitten tegen die tijd al 6 maanden samen.

Daarna test ik per jaar 2 vogels denk ik, als ik alle nieuwe aankopen test en 3 maanden in quarantaine hou is de kans op besmetting niet groot denk ik.

*Esther*

Nee, meer kun je denk niet doen.

Ik heb net zitten rekenen met de jongen van fellow en yellow en mijn fallows maar ik kom niet helemaal tot wat ik wil geloof ik.
Nog maar even verder fantaseren. :D

*Esther*

9 januari 2007, 23:15:38 #35 Last Edit: 10 januari 2007, 08:20:02 by crosser
Hoi, hoi,

Hier nog de beloofde foto's van de achtertuin.

Dit lijkt een klein stukje maar dit is een deel van 9x12 meter.

Dit eerste stuk gaan we vol leggen met 40x60 tegels met klinkers er om heen. Vanaf de dorpel/drempel tot aan de heg. Dus er moet nog het een en ander uit....
Daarna gaan we verder naar links om ook daar meer te bestraten.

Deze laatste foto heeft Noa gemaakt.

Het is wel typerend voor hoe het de laatste paar weken hier gaat.
's Ochtends zijn ze druk in de voliere, dan verdwijnen ze naar binnen en denk ik dat ik nog niet genoeg valkjes heb. En aan het begin van de avond komen ze weer naar buiten om daar de koude? nacht door te brengen.

Trusten!
Esther

*Yvon

Hoi hoi

Je moet er wat voor over hebben om je tuin mooi te krijgen.  :P
Bij ons zijn de vogels overdags veel buiten en 's avonds zitten ze echt allemaal binnen.
We zien alleen afentoe een bourke buiten zitten.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

9 januari 2007, 23:35:35 #37 Last Edit: 9 januari 2007, 23:37:42 by Bonnie
Citaat van: crosser op  9 januari 2007, 20:45:12Nee, meer kun je denk niet doen.

Ik heb net zitten rekenen met de jongen van fellow en yellow en mijn fallows maar ik kom niet helemaal tot wat ik wil geloof ik.
Nog maar even verder fantaseren. :D[/size]


Haha, ik ben benieuwd waar je naar toe wil dan :)
Ik wacht eerst maar eens af of ze het gaan doen, zelf wil ik er in elk geval wat van houden en daar heb ik ook leuke plannen mee ;)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op  9 januari 2007, 23:35:35
Citaat van: crosser op  9 januari 2007, 20:45:12
Ik heb net zitten rekenen met de jongen van fellow en yellow en mijn fallows maar ik kom niet helemaal tot wat ik wil geloof ik.
Nog maar even verder fantaseren. :D[/size]


Haha, ik ben benieuwd waar je naar toe wil dan :)
Ik wacht eerst maar eens af of ze het gaan doen, zelf wil ik er in elk geval wat van houden en daar heb ik ook leuke plannen mee ;)


Dat weet ikzelf ook nog niet. 't Zou leuk zijn als ik opaline bonte geelwang fallows zou kunnen krijgen. Maar dan ben ik een paar jaar verder denk ik. In ieder geval vind ik opaline wel erg mooie bij fallow.

O ja, nog wat anders; mijn geelwang lutino pop heeft haast netzulke rode ogen als een fallow. In iedergeval een stuk feller dan een normale lutino. Is dat normaal????

•=Bonnie=•

Misschien is je geelwang lutino pop wel een geelwang fallow ;) Kirsten heeft een opaline-geelwang fallow man die in elk geval op de foto die ze toen stuurde niet van een lutino-geelwang te onderscheiden is.

Da's een jong van het geelwang fallow koppel dat ik hier heb zitten dus ik ben heel erg benieuwd wat daar uit "komt rollen".

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 10 januari 2007, 09:22:34
Misschien is je geelwang lutino pop wel een geelwang fallow ;) Kirsten heeft een opaline-geelwang fallow man die in elk geval op de foto die ze toen stuurde niet van een lutino-geelwang te onderscheiden is.

Da's een jong van het geelwang fallow koppel dat ik hier heb zitten dus ik ben heel erg benieuwd wat daar uit "komt rollen".

Oh ik had er wel aan gedacht, dan ga ik even opnieuw fantaseren! ;)

*Esther*

Hoi,

Ik heb ook al namen verzonnen. Nou ja niet verzonnen want ik had ze nog van een ander stel valkjes wat uiteindelijk niet bleek te kloppen. Het waren 2 mannen en geen koppel en ze zijn misschien split bronzefallow en split palefallow.
Maar ik hoop dat ze koppelen met andere valkjes. Ze hebben dus nu andere namen gekregen; Bobbie en Witmasker.

Het 'koppel' fallows wordt dus nu Humpa en Lumpa. Niek mijn zoontje, wees mij op een een aantal blaadjes waarop ik voor Noa mijn dochtertje, de vogel namen op moest schrijven. En zo kwam ik deze namen weer tegen.

Nu zo typende bedenk ik mij dat ik evt Bobbie of Witmasker ook wel kan proberen te koppelen met het fallow popje. Dan zie ik vanzelf aan de jongen of het mannetje split was voor fallow.

Humpa Lumpa komen op de site. :D

gr Esther

Anja

Hoi esther,

Ik vind het zeer leuke namen die je hebt verzonnen.
Zijn er vandaag geen kuifjes afgewaaid?

Groetjes Anja

*Esther*

Hoi Anja,

De valkjes hebben  niet veel last van de wind gehad.
Het grootste deel van de dag waren ze binnen.
Maar net toen het erg donker werd en het ging hagelen, zaten ze buiten! Ze schenen het niet erg te vinden.
Ze probeerden wel de regen druppels op te vangen met hun vleugels. Ook zijn ze aan het badderen,  buiten in een schaal met water! Het waarschijnlijk is het niet koud genoeg voor ze.


Ik heb ook een definitieve indeling voor de kooien straks.
Deze heb ik op de site gezet voor degene die dat interessant vinden om te zien.
Het was wat denkwerk maar uiteindelijk was de oplossing simpel.

O ja, de namen komen van de film van sjakie en de chocolade fabriek. De kleine mannetjes die in de fabriek van Willie Wonka werken, heten zo.
groetjes Esther

*Esther*

Hoi Allemaal,

Zorro, Laluna, Gipsy en Misty zitten nu bij de rest in de grote voliere.
Nieuwe valkjes krijgen van mij altijd 3 weken een kuur baytrill.
Dit doe ik op aanraden van dr Feld, die de tip gegeven heeft nadat ik zelf ook de papegaaienziekte had.
Zo weet ik zeker dat ze het niet hebben.

Mijn getekende man Twinboy, is helemaal gek op Laluna!!! :o
Hij laat haar niet alleen, al gelijk nadat ze los waren. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik vind het ook sneu om ze weer uit elkaar te halen omdat ik toevallig een andere combi in gedachten had. :-\

Ik heb al een berekening gemaakt en de jongen zijn best leuk!
Kijk maar..:

Moeder:lutino gepareld geelwang
Vader:bont gepareld

man afkomst:
100% gepareld split voor bont {X2: lutino geelwang}

pop afkomst:
100% gepareld split voor bont

Deze jonge mannen geven dus altijd lutino-geelwang popjes. Leuk gecombineerd met weer een bont popje!

Maar goed het blijft fantaseren want het kan nog alle kanten op.

Of Gipsy, split is voor lutino-geelwang weet ik dus niet zeker.
Maar dat zal ik dan zien als hij jongen krijgt, die zou dus dan ook lutino-geelwang popjes krijgen.

Snappen jullie het nog?
Ik vind dat altijd moeilijk inkomen bij een ander als die het over de splitten heeft e.d.

En wat de storm betrefd; alles staat nog. De valkjes hadden nergens moeite mee. Alleen toen het een kwartiertje heel hard te keer ging waren ze naar binnen gegaan. Het zijn net weervoorspellers!

doeiiii gr Esther