29 april 2024, 19:19:13

over de rug aaien??

Gestart door Lee-aa, 30 november 2006, 22:56:17

« vorige - volgende »

Lee-aa

iK heb al meerdere malen gelezen dat je valkjes niet over de rug moet aaien? maar de reden daarvan staat er niet bij!

Waarom mag je valkjes niet over de rug aaien?
Weet iemand dit?

Rianne

Hoi,

natuurlijk mag je je valkje wel over de rug aaien.  Alleen bij broedse popjes kun je dit beter even laten. Vooral als popjes alleen gehouden worden, en ze zijn broeds, kun je door het aaien het partnergedrag (met jou)  en het broedse gedrag stimuleren.
Als je dit niet stimuleert, is de broedsheid eerder over.

Lee-aa

Hee, dankjewel voor het snelle reageren.!

Ik was al bang dat ik iets heel ernstigs deed! Mijn kleine valk houdt er namelijk van.

Ik begin bij haar kuif, en ga dan helemaal der ruggetje af! ..... hihi Vindt ze heerlijk!


Rianne

1 van mijn valkjes vind het lekker als ik op haar wangvlekje of onder de snavel ga aaien. Dan gaat ze helemaal dat koppie buigen of tegen m'n hand aan duwen. :D Maar die houdt er niet van als ik aan haar rug kom. En zo is ieder valkje weer anders!

bert+japio

Die van mij zijn weer anders  ;D Als ik op de bank naast de voliere zit kruipen ze over mijn hele lichaam en hoofd heen, aankomen willen ze dan absoluut niet hebben. Vliegen ze rond en ik laat er dan 1 op mijn vinger stappen kan ik ze wel weer aaien.

Lee-aa

één van mijn vogels mag ik alleen aaien op en rondom het kopje!(dus ook bij de wang en dicht bij der oogje......Die wil dus niets weten van het aaien op de rug... Aaien uberhaupt niet buiten de kooi.

De ander alleen buiten de kooi en dan dus van kop tot staart :)

Valerie

Normaal gesproken mag je een vogel niet intensief over het rugje aaien. Maar dan gaat het om vogels in de natuur. Je kan dan de laag over hun verenpak beschadigen.
Maar bij vogels die je als huisdier hebt? Die worden immers toch goed verzorgd? Daar heb ik nog nooit van gehoord dat het niet kan. Ik doe het ook. ;)




robeke

ik mag mijn valkparkietje van hem niet op de rug aaien maar ik doe het regelmatig zodat hij het weer gewoon word.maar als hij moe is mag ik met mijn neus onder de veren van zijn nek zitten dat heeft hij echt graag  :D


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

kimmie

ik mag dan wel aan zijn rugje komen en kriebelen in zijn nekkie...

maar als ik te dicht bij zijn buikie komt wil hij weer weg lopen...

zo zullen ze allemaal wel iets niet leuk vinden...
Groetjes Kim, Karel en Lady


robeke

ja elke valkparkiet is anders...

maar je kunt het wel regelmatig doen dan word hij het gewoon maar niet te vaak op een dag he ;)


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX