1 mei 2025, 07:09:54

paranoten

Gestart door mootje, 13 december 2006, 12:52:47

« vorige - volgende »

mootje

mag je een  valkparkiet ook paranoten geven ???

Loes

ik ken geen paranoten, maar noten in het algemeen zal ik niet teveel geven.
er zitten veel vetten in en is dus niet goed voor je valkje.
ik heb wel eens noten gegeven, maar mijn valkje doet er weinig mee, dus ik geef het ook nooit meer.
genoeg andere lekkere dingen om te geven, toch...?

groetjes, loes

Trice

Hey Mootje,

Het enige wat ik mijn valkjes in de richting van nootjes geef zijn walnootjes.. Deze zitten in bepaalde zakjes die je speciaal voor ze kan kopen bij de dierenwinkels.. Dit kan je dan door het voer doen en bij mij vinden ze dat wel lekker..
Ik zou ze geen hele noten geven maar je hebt er dus speciaal voer van wat je door hun basisvoer kan doen! Misschien een tip?!  :D

Groetjes Patricia :)

Bianca

Ja hoor je mag je valkje best paranoten geven maar absoluut niet in grote  hoeveelheden , zo af en toe als lekkernij een hapje kan geen kwaad ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Peter

Hallo,

Voor wie niet weet wat paranoten zijn:

In Brazilië groeien paranoten aan bomen van 40 tot 60 meter hoogte. Ze hebben het formaat van een kokosnoot en daarin zitten 10 zaden. Dat zijn de paranoten in de dop zoals wij ze kennen.
Paranoten zijn geliefd in notenmengsels voor bij het aperitief of als tussendoortje.
Ongepeld, gedroogd en goed bewaard is een paranoot wel twee jaar houdbaar.  Deze gepelde noten kunnen in een plastic zakje worden gedaan en met een hamer of deegroller gemakkelijk worden gebroken.

Zelf geven we eigenlijk vrijwel nooit noten, de valkparkieten hier doen er weinig tot niet mee.

Groeten,
Peter