16 april 2024, 09:39:04

Vraagje over oudere valkparkiet

Gestart door Mara, 1 januari 2007, 14:50:17

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen

Ik heb even een vraagje. Ik heb een paar jaar geleden een valkparkiet gekregen van een oud-collega van mij. Deze valkparkiet was verwaarloosd, zat in een hartstikke vieze kooi en zo. Hij kwam er nooit uit en was niet tam.

Nu heb ik hem al een tijdje en nu is hij er voor het eerst uit. Ik heb mijn grasje in de kooi bij zijn vriendje Lotje gedaan zodat Punky rustig kan wennen aan het los zijn.

Is dit een teken dat hij me vertrouwd en dat hij zich nu thuis voelt?

Liefs

Mara

p.s. Ik ben er heel blij mee dat Punky in elk geval uit de kooi komt, vliegen kan hij heel erg slecht.... :-[

Inge88

Kwam hij zelf uit de kooi? En je kunt hem gewoon pakken enzo? Vind ik dan heel knap, als hij helemaal niet tam was.  ;) Als hij op eigen houtje uit de kooi is gekomen denk ik wel dattie zich op z'n gemak voelt!

Mara

Hoi Inge

Punky kwam zelf uit de kooi (met een beetje hulp van Pipo, mijn grasje, want die kwam net bij Punky uit de kooi) maar hij laat zich niet pakken. Vliegen kan hij echt niet, hij stort gewoon constant neer. Maar als ik een handdoek over zijn lijfje leg dan laat hij zich wel pakken, vind hij ook lekker warm.

Liefs

mara

Anja

Hoi Mara,

Ook ik denk dat Punky zich vertrouwd genoeg voelt om uit de kooi te komen.
Dat is denk ik toch een grote stap in de goede richting lijkt me.

Groetjes Anja

Mara

Hey Anja

Ja zeker, ben er ook erg blij mee. Met terugzetten heb ik hem in een handdoek gewikkeld, hij wilt niet met de blote hand gepakt worden maar met de handdoek dat vond hij heerlijk. Hij vleidde ook meteen zijn hoofdje tegen me aan toen ik hem even kroelde. Heerlijk gewoon. Ben ook heel trots op mijn lieverd. Hij heeft ook iets, soms valt hij zo gewoon van de stok zonder aanwijsbare reden of trilt hij heel heftig. Dus ik ben heel blij met deze blijk van vertrouwen.

Liefs

Mara