28 maart 2024, 20:31:58

Dunne ontlasting

Gestart door Doeteke, 26 september 2002, 10:45:47

« vorige - volgende »

Doeteke

Hallo. ik heb een vraag , Mijn valkparkiet legt al een half jaar eieren. Zijn ontlasting is waterdun .Verder is hij best wel levendig en heel aanhankelijk eet verder goed.Ik durf hem alleen geen fruit en groente meer te geven omdat hij al  zulke dunne ontlasting heeft. Van de dierenarts heb ik al vitamine druppels gehad. Maar ik heb het vermoeden dat die niet helpen . Zij is handtam, en verder  vreselijk lief maar het lijkt me toch niet goed  kunnen jullie misschien raad geven.   Alvast bedankt

Peter

Hallo Doeteke,

Zorg er op de eerste plaats voor dat je valkje genoeg drinkt. De ene keer ontstaat de dunne ontlasting door stress. Dat kan zijn een nieuwe omgeving, een andere parfum, of een nieuw huisdier erbij. Er zijn heel veel reden die stress kunnen veroorzaken. Een andere reden kan zijn dat ze veel sla en dergelijke krijgt.

Als je valkje weer eitje gaat leggen laat de eieren eens een week of drie liggen, je valkje zal proberen de eitjes uit te broeden. Maar na een week of 3 zal ze merken dat het niet gaat en stopt ze met broeden. De interesse zal verdwijnen in de eitjes. Bij ons heeft het altijd gewerkt!

Verder staan er op ons forum ook veel vragen over ontlasting.

Groetjes,
Peter