28 maart 2024, 10:10:03

valkenbende

Gestart door *Patricia*, 30 december 2006, 20:13:04

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Patricia



Mag 2007 een jaar worden vol liefde, geluk, gezondheid en gezelligheid met al onze geliefde dieren.

Mara

Bello

De beste wensen voor 2007


Ivo en Dorothé

Bello en Catka


Mickey Jamie en Binky
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

tasja




  CHARLIE,COCO & TASJA

jacksmama



En dat het jaar maar heel veel moois mag brengen!

Christa & de Rest
Christa & De Rest

caro

De beste wensen voor 2007
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Patricia*

hallo allemaal,

Jullie hebben elders op het forum kunnen lezen dat Amigo een gebroken staartveer had. Toen ik gister thuis kwam was deze eraf.

hij lag netjes onder in de kooi. ik denk dat hij hem er toch zelf heeft afgehaald.

Amigo heeft het nog steeds niet zo op handen. hij vind het prima om bij me te zitten op mijn schouder maar zodra ik hem op mijn inger of hand wil nemen valt hij toch uit.


ik hoop dat dat met veel gedult over gaat. ik zou toch graag willen dat matthijs ook met Amigo kan spelen  ;)

Riny

Hoy Patricia
Fijn dat de afgebroken staartveer er af is.
Nog beter is het dat deze zonder stress er af is gegaan.
Je zult zien dat Amigo mettertijd wel went aan handen, het heeft gewoon even tijd nodig.
Groetjes Riny :D

*Yvon

Hoi hoi

Misschien een tip om hem aan je vingers te laten wennen.
Is bij ons goed gelukt.
Als je Amigo op je vinger/hand heeft,laat hem dan van de trosgierst of iets anders lekkers eten en probeer dan stiekum met je andere hand zachtjes zijn koppie aan te raken.
Dat gewoon elke keer opnieuw.
Hopelijk gaat dat bij jou ook lukken.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1


en gefeliciteerd met jullie 1e valkje...AMIGO...mooie naam  :D

EEN TIP!!!!!
e.v. IONISATOR aanschaffen om de lucht binnen "schoon" te houden en zonder problemen een valkje kunt verzorgen  ;) met astma.

;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

caro

Hoi Patricia,

Welkom hier op het forum (misschien wat laat).


Wat een lief valkje en een leuk zoontje heb je.
Ik hoop dat je Amigo heel tam kan krijgen, dat is ook leuk voor je zoontje.



Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Riny

Citaat van: mammalief op  8 januari 2007, 20:41:18

Amigo viel gister uit naar mijn wang toen leo hem met trosgierst wou voeren en op zijn vinger laten stappen.
ik ben me rot geschrokken.

hopelijk gaat het snel beter maar ik moet zeggen dat ik nu een beetje bang ben haar.


Hoy Patricia
Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.
Maar laat aub niet merken aan Amigo, dat je bang bent voor hem.
Dan maken ze de kachel met je aan.
Misschien is Amigo zelf wel ergens van geschrokken en deed hij daarom zo.
Veel succes met verder tam maken.
Groetjes Riny :D

*Yvon

8 januari 2007, 21:37:07 #26 Last Edit: 8 januari 2007, 22:06:40 by Yvon en Rene
Hoi hoi

He,wat vervelend.  :-\
Voorlopig Amigo niet meer zo dicht bij je gezicht houden.
Hij zit nog in zijn tammaak periode,toch?
De kans zit erin dat hij nog wel vaker zal schrikken,en zal dan misschien weer zo reageren.  ???

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Patricia*

hoi allemaal,

bedankt voor de goede adviezen. zij zit het liefs op mijn schouder en daty is helaas dicht bij mijn gezicht. ik kan op die manier het beste met hem praten en hoop dat hij zo aan mijn stem went. Op mijn schouder vind hij alles goed zoalng ik maar niet met mijn handen in de buurt kom. Ik kan met hem door de kamer lopen en alles doen. Bukken om iets op te pakken enzo, dan blijft hij rustig zitten maar owee als ik met mijn handen in de buurt kom.

Dat geld trouwens ook voor Leo, ook leo moet uit de buurt blijven. Ik weet dat papagaaien eenkennig kunnen zijn geld dat ook voor valkjes?

groetjes Patricia


Mara

Hoi Patricia

Ik weet niet of valkjes eenkenning zijn, dat durf ik niet te zeggen. Ik weet wel dat Pipo, mijn grasje, soms ook uitvalt en meestal is dat als hij ergens van schrikt. Laat inderdaad niet merken dat je bang bent voor Amigo. Gewoon doen wat je normaal ook zou doen.

Liefs

mara

*Yvon

Hoi hoi

Naar mijn idee kunnen valkjes best wel eenkennig worden.
Zodra er (voor hun dan) een vreemde bij ons in de voliere staat,dan raken ze toch wel enigsinds in paniek.
Misschien dat het dan ook goed zou zijn als de valkjes meerdere verzorgers hebben.
Rene en ik kunnen zonder dat ze in paniek raken gewoon de voliere in.  :)
En Trixy boven wil ook alleen maar gekroeld worden door mij of dochtertje Dilana. ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >