28 maart 2024, 12:25:30

valkenbende

Gestart door *Patricia*, 30 december 2006, 20:13:04

« vorige - volgende »

*Patricia*

30 december 2006, 20:13:04 Last Edit: 20 februari 2007, 19:06:55 by *Patricia*
hoi allemaal,

na heel lang wikken en wegen en van te voren veel op het forum te hebben gelezen over valkjes hebben we Amigo aangeschaft.
Het wikken en wegen heeft hem met name gezeten in het feit dat Matthijs regelmatig bronchitis heeft en ik aanleg heb voor astma. Toen de nieuwe medicijnen goed aansloegen bij Matthijs en hij dus de hele herfst zonder problemen is doorgekomen durfde we het aan..............

En hier is onze kanjer
Ik hoop dat het gelukt is met de foto.
Je kan zien dat hij al een beetje tam is. Hij blijft als hij eenmaal op je vinger zit goed zitten maar het opstappen vind hij nog niet zo'n goed plan. Hij blijft al heerlijk bij me op mijn schouder zitten en als het een schouder vogel blijft vind ik het al prima.

Ik hoop alleen dat hij nog iets minder schuw wordt voor matthijs. Toen ik vroeger klien was, wat een sentiment, had ik een supertam grasje genaamd Jacco. Jacco en ik waren onafschijdelijk. totdat hij door een openraam wegvloog op mijn verjaardag. Ik hoop dat Amigo en Matthijs ook zo'n band opbouwen. stap een is al gezet.

zowel Amigo als matthijs vinden elkaar erg interessant. Matthijs is alleen een beetje tedruk voor Amigo.

verdere verhalen volgen........

ps ik heb de foto van mijn zoontje weer weg gehaald

jolandaW

Hallo mamalief,

Leuk dan je een dagboekje bent begonnen en leuk dat je een mooi lief valkje hebt.
Ikzelf heb ook astma en bij mij gaat het goed met de valkjes in huis. van grasjes heb ik iets meer last merk ik maar is goed vol te houden als je de kooi schoon en je huis redelijk stofvrij houd.
In mijn voliere heb ik wel eens een niesbui als ik die aan het schoonmaken ben maar dat neem ik ook voor lief.
Ik hoop dat het bij jullie ook prima gaat met de astma en bronchitis samen met het valkje.
Wat ook veel scheeld in de kooi is als je er houtsnippers in hebt ipv zand maar mischien heb je dat al.

Verder denk ik dat het valkje zijn schuwheid wel overwind hoor al duurt dat bij de een langer dan bij de ander.

Ik wens je er veel succes mee.
Ik wil jou en je vogel en je gezin een hele fijne jaarwisseling wensen



groetjes van Jolanda

Dafrinja

Hallo!

Welkom to the club!! Leuk dat je hier ook een boekje bent begonnen over Amigo en jullie.
Amigo lijkt wel een beetje op mijn Gizmo!  ;D :D ;D
Mooi valkje hoor!
Succes met Amigo en de luchtwegen.  ;) :D

Groetjes Dafrinja en
Gizmo

Riny


Hallo Patricia
Welkom bij dagboeken en verhalen.
Ik ben heel benieuwd naar alle avonturen die je zult beleven met Amigo.
Groetjes Riny :D

tamara

welkom op het forum!!

Ik heb zelf 2 valkjes sinds 4 december en ze heten amigo en tequila!!!
ja, het zijn nu eenmaal mooie namen!! hahaha

Ik heb ook een dagboek: dagboek van tequila en amigo en bazin tamara.

alvast heel gelukkig nieuwjaar!!!!


groetjes tamara en tequila en amigo

*Patricia*

hallo allemaal,

hier een update.
hoi Tamara, mooie namen hoor!! als Amigo bij jouw op de foto rechts zit dan lijkt hij zelfs op mijn Amigo.

oke dan de belevenissen van vandaag.
Vanmorgen kwam ik beneden en was hij lekker aan het eten. dat stelde mij wel gerust wat dat had ik hem nog niet veel zien doen. Daarna deed ik mijn hand in de kooi. Hij moest er nog niet veel van hebben. Op een gegeven moment zat ik met mijn hele hand met trosgierst, en een stuk van mijn arm in de kooi. loop hij doodleuk naar mijn arm en springt erop!!!!!!!
goed als je dan toch niet van mijn hand wil hebben ik vind het best.

Vervolgens liep hij heel gezellig naar mijn schouder. en bleef daar lekker zitten en at trosgierst uit mijn vingers.
Even later kwam mijn zoontje beneden en wou Amigo ook wat geven dus ik denk ik probeer het gewoon.!!!
Wat denk je............zonder problemen eet hij de rtosgierst uit zijn vingertjes. ik was zo rtots op die twee..


goed de rest van de dag heb ik hem een beetje met rust gelaten want ze zijn hier heel erg met vuurwerk bezig en dat vind hij maar niets.


ik zeg telkens wel hij maar volgens mij is het een zij want ze praat ( parkietenpraat) nauwelijks en is heel rustig.
ook heeft ze onder haar staart strepen.

oke morgen horen jullie hoe ze oudejaarsavond is doorgekomen.

Allemaal een hele goede jaarwisseling toegewenst

*Yvon



Groetjes Rene,Yvon,Dilana

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Hoi,



Groetjes Anja

Bello

Welkom welkom kom er maar bij ;D

Is altijd leuk op deze site!!!

Groetjes Dorothé

en zie onderstaande foto
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

ManjaV

Hoi Patricia,

Wat leuk dat je ook een dagboekje begonnen bent over Amigo. En wat fijn om te lezen dat het nu al zo goed gaat met je valkje! :D Het duurt soms even eer dat het helemaal tam is, maar dat komt vanzelf goed! :D
Wat een lief zoontje heb je ook!

Bedankt voor je nieuwjaarswensen. Ik wens jou ook een heel gezond en gelukkig 2007 toe met veel plezier van je valkje Amigo! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Patricia

Welkom op het forum. Ik zelf heb ook astmatische bronchitis en heb zelf binnen twee valkjes en een grasje en buiten 35, binnenkort 38 gevederde vrienden. En ik moet zeggen, dat ik er weinig last van heb. Ik heb meer last van rokende mensen dan van de vogels.

Fijne jaarwisseling en het beste voor 2007.

Groetjes

Mara

tamara

31 december 2006, 20:24:42 #11 Last Edit: 31 december 2006, 20:26:34 by tamara
hallo,

mijn amigo is de lutino op de foto. Dus de wit/gele valkparkiet links op de foto.
rechts staatn tequila zij is een cinnamon.
Op de foto van jou lijkt het dat jouw amigo een wildkleur is.
Een wildkleur is lichtgrijs tot donkergrijs en een cinnamon is beige, kaneelachtig.
Dus ze lijken niet echt op elkaar. maar ze hebben beide wel mooie namen, hahaha ;D
Fijn dat jou amigo het al zo goed doet.
Bij mij gaat het tam maken met hele kleine stapjes maar ja ze kwamen uit een buitenvoliere en waren ook geen mensen gewend.
En ze konden elkaar ook niet want ik heb ze beide van een andere kweker. Dus ja dan wordt het tam maken iets lastiger maar alles komt goed!!
alvast heel gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2007

groetjes tamara en tequila en amigo

Caroline





Liefs, Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

De Vier Kuifjes Ida, Jefke, Rikske en Fikske wensen je een vreugdevol 2007!



:-* Vanwege Marc, Diane en Leentje  :-*
[/b]




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

marga

hoi patricia
jullie ook een heel gelukkig en gezond jaar toegewenst
groetjes marga