19 april 2024, 03:19:28

valkenbende

Gestart door *Patricia*, 30 december 2006, 20:13:04

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Patricia
Of valkjes eenkennig kunnen worden weet ik niet, maar wel dat ze duidelijk zien wier vreemd is.
Ook kunnen ze een voorkeur hebben voor bepaalde personen.
Groetjes Riny :D

tamara

hallo,

nog bedankt voor je bericht in mijn dagboek. Ik weet niet of je heel mijn dagboek goed hebt gelezen maar tequila heeft in de eerste week meerdere keren gebeten.
Op de eerste dag had ze mij keihard DOORgebeten, tot bloedens toe. Ik heb echt een paar dagen pijn gehad.
op de 3e dag dat ik haar had heeft ze een paar keer een kennis van ons kei en kei hard doorgebeten, ook weer tot bloedens toe!! Die man had heel zijn hand openliggen.
Tuurlijk schrik je en tuurlijk is het niet leuk maar laat niet merken dat je bang bent.
Ik ben na een paar minuten dat ze mij beet gewoon met mijn hand weer in de kooi gegaan. Soms blaast ze nog wel eens naar mij maar ik negeer het gwoon en dan houdt ze vanzelf op.

groetjes tamara en tequila en amigo

Inger m

Hoi,
Als de vogel blaast of bijt is de vogel zelf bang. Negeren en net doen of je niet bang bent is niet hetzelfde als het vertrouwen winnen. Voor de vogel is het een zaak op leven en dood om te bijten als het wordt vastgehouden. In de natuur doet alleen de vijand dit. Dat je kennis z'n hand had openliggen is een kwestie van onkunde en onjuist hanteren.

Dit is geen verwijt, maar probeer je in te leven in de situatie van de vogel. Voorkom dat de vogel in een situatie komt dat het moet blazen of zelfs bijten. Doe dan een stapje terug en probeer wel echt het vertrouwen te winnen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

tamara

9 januari 2007, 20:57:42 #33 Last Edit: 9 januari 2007, 20:59:29 by tamara
hoi inger, ik zag dat je had gereageerd op mijn bericht.
Ik weet dat je het niet als verwijt bedoeld en ik ben altijd blij met goede adviezen. Maar.........
Ik weet dat de valk bang was. Ik nam het de valk niet kwalijk en ik ben sindsdien bezig met het vertrouwen te winnen van de valk( zie mijn dagboek van tequila en amigo en bazin tamara).
ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft dat het onkunde en onjuist handelen was van mijn kennis.
Deze man kweekt al ruim 30 jaar valken en jureerd op keuringen van valkparkieten en andere vogels.
Als je mijn dagboek leest kun je zien dat we de valk wel moesten vastpakken omdat deze vedermijt had en ingespoten moest worden.
Ik stuur dit bericht niet wegens verwijten naar jou maar gewoon omdat ik dit even wilde toelichten.

groetjes tamara

groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

hallo mammalief,

hoe gaat het nu met amigo??
al wat beter?


groetjes tamara en tequila en amigo

*Patricia*

nee, helaas gaat het nog niet veel beter. hij zit erg bol in de veren en slaapt erg veel. meer dan in het begin lijkt me.

ik wil het morgen even met de DA overleggen hoe of wat want het zou kunnen zijn dat hij iets mankeerd en daarom zo vel reageerde.

als ik niet lekker in mijn vel zit dan moeten ze me ook niet komen pesten.

hij eet nog wel goed anders had ik vanmiddag al gegaan.

Ik heb zoiezo een drukke dag gehad.
vanmorgen gewerkt. daarna met Matthijs naar de tandarts, hij heeft 2 gaatjes van de ab en de lactulose en hij heeft geen glazuur op zijn kiezen.
bij de tandarts was het een slachtveld te zielig gewoon.......
de tandarts is ook gestopt en nu moet ik naar een speciale tadarts in denhaag...

Daarna voor mijzelf naar de huisarts. ik heb een puistje op mijn schouder wat erg veel pijn doet en wat ik niet uitgeknepen kreeg. blijkt een steenpuist te zijn en hij heeft hem open gesneden. Daarnsa vertelde hij mij doodleuk dat ik morgen niet kan werken.......
Zullen mijn patienten leuk vinden.... Ja sorry uw fysio is er niet ze heeft zich ziek gemeld omdat ze een puistje heeft..........

goed het goede nieuws is dat ik nu morgen met matthijs naar die bijzindere tandarts mag...( zit matthijs ook echt op te wachten..)

nou dat was mijn dag.... ik hoop dat morgen beter wordt..

Mara

Hoi mammalief,

Wat een ellende zeg, eerst die arme Matthijs van je zeg. En daarna jij met je schouder. Ik ben ook geen liefhebber van de tandarst. Ik hoop dat deze speciale tandarts iets voor Matthijs kan betekenen.

En hoe is het nu met Amigo?

Liefs

mara

*Patricia*

Hallo Allemaal,

waar ik de hele tijd al bang voor was is dan nu toch gebeurt. Amigo lag ineens dood in zijn kooi.

Hij zat al vanaf het begin zo af en toe bol in de veren maar ik dacht dat dat kwam omdat hij nog zo jong was en hij het misschien kouds had of last had van de wind om het huis.

hij at goed dus ging ik er vanuit dat hij niet ziek was. Gister ging ik me echt zorgen maken omdat hij gister avond echt bol zat. boller dan normaal. hij at wel dus ik besloot om vandaag naar de DA te gaan. Van morgen moest ik eerst met Matthijs naar die speciale tandarts en toen we thuis kwamen was Amigo niet meer.

Matthijs is ontroostbaar en ik heb hem vertelsd dat we snel een nieuw vogeltje zullen hebben en dat Amigo nu bij tante Tilly is in de hemel. ( tante Tilly is mijn bazin die voor de kerst is overleden).

Ik hoop dat iemand op het forum mij kan helpen om snel een nieuw vogeltje te hebben voor mathhijs want door de winkel/kweker waar ik Amigo vandaan had werd ik door de telefoon zo onbeschoft behandeld daar wil ik niets meer mee te amekn hebben.

groetjes Patricia

Mara

Hoi Patricia

Wat een ellende zeg. Ik kan me voorstellen dat Matthijs ontroostbaar is, echt waar. Vreselijk gewoon.

Ik wou dat ik je kon helpen maar mijn valkjes zijn allemaal een half jaar oud en niet handtam meer. Tenzij je zelf zoiets hebt van ik wil het proberen maar ik weet ook niet of de afstand een probleem is.

Ik wens jou en ook Matthijs veel sterkte toe.

Liefs

mara

Rianne

Hoi Patricia,

wat erg zeg... :'( Hopelijk vinden jullie gauw een nieuw valkje.

*Esther*

Hoi
Ach sneu is dat, vooral voor kinderen.

Ik heb hier niet direct wat over.
In iedergeval niet jong meer.

Misschien op MP? Daar wordt op dit moment ook heel veel aangeboden. Misschien daar een valkje tussen wat tam is?

Of Karin van de bonte parel heeft dacht ik ook nestjes.

gr Esther

Gerda


Hoi Patricia,

Wat sneu van Amigo en sneu voor jou en Matthijs.
Misschien vind je HIER een nieuw vriendje voor Matthijs.

Ook Ivana heeft jonkies, maar die zijn nog erg klein. Karin is al genoemd! Dagboek Ivana = http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9095.1350.html

Groetjes, Gerda


jacksmama

Ach wat enorm verdrietig zeg..

heel veel sterkte en ik hoop dat je snel een nieuw vriendje vind.


Christa & de Rest
Christa & De Rest

Caroline

Ach, wat verdrietig.  :'(

Sterkte!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

tamara

wat onzettend erg zeg!!
Je had amigo net 2 weken pas. Was hij vanaf de 1e dag al meteen zo?? Kan het ook zijn dat het tocht op de plek waar de kooi staat omdat jij zei dat je dacht dat hij daar last van had.
Ik snap niet waarom de kweker zo bot deed, wat hij hij gezegd/ gedaan tegen jou??
Je vroeg om een nieuw valkje, kijk eens op marktplaats.
daar heb ik die van mij ook gevonden.
Er staan ook veel valkjes die je voor niks op mag halen omdat ze er geen tijd meer voor hebben.

Sterkte met het verlies

groetjes tamara en tequila en amigo