25 april 2024, 16:01:42

valkenbende

Gestart door *Patricia*, 30 december 2006, 20:13:04

« vorige - volgende »

Inge88

Jolanda heeft gelijk. Mijn valk popje die ik alleen hield legde onwijs veel eieren elk jaar weer; dit jaar waren het er nog meer dan normaal. Misschien is dit haar uiteindelijk ook fataal geworden, maar dat blijft een vraag.

*Patricia*

hoi Allemaal.

bedankt voor al jullie goede adviezen.

Het is ook niet de bedoeling om met ze te kweken en ik wil deze twee ook niet in de buitenvoliere hebben, Je weet echter nooit wat de natuur voor je in petto heeft. Als hun de kriebels in hun buik krijgen hou je het niet tegen. Dat risico heb je als je een mannetje en een popje bij elkaar zet.

Ik hang geen blok op, maar zoals je wel meer op het forum leest, Als ze willen leggen vinden ze toch wel een geschikt plekje

Patricia

marga

hoi patricia
het scheeld wel dat het popje ouder is
want voordat man lief de kriebels krijgt is je popje al zowat een jaar
anders om zou het minder leuk wezen
groetjes marga

*Patricia*

hoi Allemaal

Hier een update over de valkjes. Ik heb via internet een mooie volière gekocht. Hij is groen met wit en Matthijs vind het net een huisje voor Jacco en Gabber. Hij is een meter breed en 50 cm diep geloof ik. Hij is 1.60 m hoog. daar kunnen ze naar hartelust in vliegen.

Ik werk nu erg veel en ik vond dart ze in de oude kooi overdag te weinig ruimte hadden als ik de hele dag van huis was.

Foto.s volgen.

Gabber en Jacco hadden het gisteravond nog niet zo op hun nieuwe kooi. Maar al het  nieuws moet wennen.

Nu vinden ze alles prima hoewel ze het in hun kooi gaan steeds minder goed vinden.
Dat was ook al in hun oude kooi. En dat maakt niet uit of ze er nu tien minuten of 3 uur uit zijn.

Jacco gaat steeds meer machogedrag vertonen. Vleugels wijd, fluiten, achter Gabber aan zitten, en in de nieuwe kooi aan de tralies tikken. Gabby zit echt in de puberttijd of de rui moet haar parten spelen.

Ze probeert je uit, is soms erg ondeugend, en ruien dat wil je niet weten. Jacco ook trouwens.

Goed de foto's volgen nog maar jullie weten nu wel hoe het gaat.

Patricia

maveef

Hoi Patricia,

Zoals je het beschrijft lijkt het een beetje op de voiliere die wij ook hebben.

Ik heb ook een man die begint met zijn machogedrag, dus herken wat je verteld :) Op de bodem gaat hij echt baltsen en paraderen. Mijn popje is iets jonger, dus die heeft geen interesse in dat gedoe hahah. Het mannetje doet ook het bouwvakkersfluitje en volgens mij zegt hij zijn naam (dat lijkt er op).
Wat kunnen ze ruien he? Ik vind nu nog de veren ;)

Succes met je valkjes! Ik ben benieuwd naar je nieuwe voiliere :)


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roma

hoi,Patricia zit ik ook een bij jou ;)
wat heb je een mooie handtekening, maar hoe krijg je dat ding bewegend ::)
Roma

*Patricia*

Citaat van: Roma op  4 februari 2007, 15:48:10
hoi,Patricia zit ik ook een bij jou ;)
wat heb je een mooie handtekening, maar hoe krijg je dat ding bewegend ::)
Roma



Ik heb een proghrammatje van internet gedownload. Maar ik ben de naam vergeten Misschien dat Yvon het nog weet. Ik heb het van haar.

Patricia

chica

ja dat is zeker een leuke handtekening. ;D
ik ben ook zeker benieuwd naar de foto's van de vloiere.nu kunnen ze lekker bewgen zonder dat ze eruit moeten.
hoe is het nu met gabber en jacco.ik ben al best lang niet meer op je dagboek geweest.sorry maar had het een beetje druk.geef je een dikke knuffel aan je valkjes
groetjes ilse ;D

kimmie

Heey Patricia,

Wat heb je een leuk dagboekje!!
Ik ben benieuwd naar de foto's!

Ik zal je proberen te volgen.

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


*Patricia*

hoi Allemaal,

sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten op de foto van de voliere.



Ik heb gelijk ook een foto verkleint van Matthijs in de sneeuw




het is hier niet zo heel wit langs de kust.

Gabby en Jacco schijnen van de week te hebben gewipt. Ik was zelf niet thuis ( stagelopen in Haarlem), maar leo heeft geprobeerd om er een foto van te maken, maar die was zo donker dat er niets op te zien was. We wachten hier rustig af of er verder nog wat gebeurt.

Daarstraks zaten Gabber en Jacco op mijn arm. Gabber netjes zijn hoofd naar beneden. Jacco hard bijten. Gabber boos.

mannen ze zijn ook allemaal het zelfde, ze willen maar een ding, enn dan ook nog zonder voorspel. Ik ben nu bezig met seksuele voorlichting met name het belang van voorspel


Patricia

Inge88

Grote kamervoliere zeg  :) Hoe groot issie? Ben je van plan om in de toekomst nog meer valkjes te nemen?

*Patricia*

Citaat van: Inge... op  8 februari 2007, 20:22:42
Grote kamervoliere zeg  :) Hoe groot issie? Ben je van plan om in de toekomst nog meer valkjes te nemen?


Hij is een meter breed en volgens mij 50 cm diep. en 160 cm hoog. Ik wilde zo'n grote kooi omdat ik overdag vaak aan het werk ben en ze dan niet kunnen vliegen door de kamer. 'savonds ben ik thuis maar dan zitten ze alleen maar op mijn schouder.

in het seizoen ben ik de weekenden vak naar de camping dus kunnen ze er dan ook 's avonds niet uit. Daarom moest er een grote kooi komen.

Oja enn ik ben van de catagorie een kooi is nooit te groot maar altijd te klein. ( voor elk dier)

Mochten ze kinderen krijgen dan heb ik op dat moment ook geen ruimte probleem en komen er nog meer bij?

ik denk het niet

Patricia

Inge88

 :) Dan is het inderdaad erg fijn voor ze om zo'n grote kooi te hebben. (anders ook natuurlijk  ::) ).

Ik ben benieuwd of er een nestje komt uiteindelijk  :D

*Yvon

Hoi hoi

Je hebt een hele mooie voliere aangeschafd zeg.  ;) ;D
Aan ruimte nu zeker geen gebrek en ook geen schuldgevoel meer als ze eens een paar daagjes niet los kunnen.
En met deze ruimte zaal er zeker wel een keer een nestje komen.
Als je veel leest op dit forum,ben je zo over je twijffel van wel of niet heen.  :P ;D

Enne heb je het programmaatje heet Reflet.
Even op google intikken en zoeken naar nederlandse pagina's.  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >