5 mei 2025, 06:35:28

valkenbende

Gestart door *Patricia*, 30 december 2006, 20:13:04

« vorige - volgende »

*Patricia*

Citaat van: marga op 28 januari 2007, 13:26:53
hoi patricia
nou met de valkjes die je nu hebt kun je hele mooie jongen krijgen
maar dat is vast toekomst muziek
groetjes marga

Ik begon vanmogen over een plek in de tuin om een buitenvolliere neer te zetten, Begint hij toch een soort van enthousiast mee te praten. Ik zeg nog "hij hoeft er van de zomer nog niet te staan hoor"zegt hij "nee van het voorjaar toch" :o :o

Volgens mij is hij besmet!!!!!!!!  ;D :) ;D

Als de buitenvolliere er komt mogen ze zeker jongen!

Patricia.

jolandaW

Het valken virus heeft hier dus ook al toe geslagen hahahaha

groetjes Jolanda

marga

hoi patricia
gabby is nu  9 maanden maar jacco is  jonger
die is 4 en een halve maand
dus daar moet je wel even rekening mee houden
als je ze wil laten broeden
groetjes marga

*Patricia*

Citaat van: jolandaW op 28 januari 2007, 14:56:22
Het valken virus heeft hier dus ook al toe geslagen hahahaha

groetjes Jolanda

Toen ik er later op terug kwam was het ineens wwer niet zo en lag het allemaal aan mij. Dan stond de volliere er van het voorjaar al als het aan mij lag.  Jaja.

Citaat van: marga op 29 januari 2007, 12:10:01
hoi patricia
gabby is nu 9 maanden maar jacco is jonger
die is 4 en een halve maand
dus daar moet je wel even rekening mee houden
als je ze wil laten broeden
groetjes marga

Ik heb ook zeker niet de intentie om met ze te kweken. Nu denk ik er zelfs nog zo over dat asl er eitjes zouden komen te liggen om ze te vervangen door nepeitjes. Zeker asl ze er komen voordat Gabby een jaar is.
Daarna moeten we nog kijken of ik ze wel jongen wil laten krijgen.
Ik zie die buitenvolliere er namelijk niet zo snel komen.

Groetjes Patricia

Riny

Citaat van: mammalief op 29 januari 2007, 17:59:02

Ik heb ook zeker niet de intentie om met ze te kweken. Nu denk ik er zelfs nog zo over dat asl er eitjes zouden komen te liggen om ze te vervangen door nepeitjes. Zeker asl ze er komen voordat Gabby een jaar is.

Hoy Patricia
Je hoort wel vaker dat het goed gaat als ze jongen krijgen voor ze 1 jaar oud zijn.
Maar ik loop het risico liever niet.
De popjes hebben ook meer kans op legnood.
Dat is het mij allemaal niet waard.
Groetjes Riny

*Patricia*

Citaat van: Riny op 29 januari 2007, 18:18:07
Citaat van: mammalief op 29 januari 2007, 17:59:02

Hoy Patricia
Je hoort wel vaker dat het goed gaat als ze jongen krijgen voor ze 1 jaar oud zijn.
Maar ik loop het risico liever niet.
De popjes hebben ook meer kans op legnood.
Dat is het mij allemaal niet waard.
Groetjes Riny

Ben het helemaal met je eens.
heb eindelijk leuke vogels en die wil ik niet kwijt aan legnood of sndere uitputtingsverschijnselen omdat ze iets moeten waar ze nog te jong voor zijn.

Patrica

Karin

Het jammere van kweken met tamme valkjes is dat ze bijna altijd een stuk minder tam worden  ::) Ik had een paar grote knuffels maar sinds ik met ze kweek is het knuffelen over. Gelukkig heb ik mijn tamme vrijgezellige popjes nog  ;D Maar als je je valkjes in een buitenvolière doet worden ze sowieso minder tam, dus dan maakt het niet echt uit.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inge88

Citaat van: Karin op 29 januari 2007, 19:38:43
Het jammere van kweken met tamme valkjes is dat ze bijna altijd een stuk minder tam worden  ::) Ik had een paar grote knuffels maar sinds ik met ze kweek is het knuffelen over. Gelukkig heb ik mijn tamme vrijgezellige popjes nog  ;D Maar als je je valkjes in een buitenvolière doet worden ze sowieso minder tam, dus dan maakt het niet echt uit.

Ook als je binnen kweekt met maar 1 koppeltje?

Karin

29 januari 2007, 19:44:21 #113 Last Edit: 29 januari 2007, 19:46:04 by Karin
Ja, in de meeste gevallen wel. Uitzonderingen daar gelaten  ;D Ze komen nog wel eens bij me zitten, maar knuffen... ho maar ! Dat doen ze alleen nog met hun mannetje / popje. Ik had het zelf al eerder gehoord voor ik ging kweken, maar dacht dat het wel mee zou vallen. Zeker omdat ik o.a. een popje had die met de hand was groot gebracht. Maar zelfs die wil niet meer kroelen  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inge88

Dat is dan heel jammer  :( Maarja ook wel logisch natuurlijk, als ze een lief mannetje of popje hebben waarmee ze lekker kunnen kroelen, waarom dan nog met een mens...

Maar krijgen ze dan nog evenveel aandacht als voorheen, toen ze nog wel heel tam waren?

Karin

Ja, ze komen nog gewoon bij me zitten en ik geef ze nog net zo veel aandacht, maar ze hebben liever elkaar. Ach, ik vind het niet erg hoor, ik heb genoeg echte tamme valkjes  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inge88

Gelukkig maar dan!  :D
Dan ben je dus toch nog gewild  :P

Caroline

Er zijn uitzonderingen ...... mijn Coco, supertam, is de afgelopen 2 weken niet losgeweest omdat haar 5 eitjes moesten uitkomen.

Nu is ze voor het eerst weer los en ligt hier languit op mijn borst, te rollen en te kroelen in mijn hand.  :D 

Ze ligt helemaal te genieten.  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Mijn tamme pop Ayko heeft vorig jaar 2 jongen gehad, ook die is niet meer bij me weg te slaan als ik bij de valkjes in de voliere sta ;)

jolandaW

nog even over dat je liever geen vogel met legnood hebt dus niet aan het kweken wil beginnen
je kan dat nooit tegen houden hoor want ik heb binnen 2 vrouwtjes en 1 ervan heeft inmiddels 4 eieren op de bodem van de kooi liggen.
dus of ze nu wel of niet paren de eieren komen toch wel als het moet dus zulke dingen als legnood kan je nooit uit sluiten
Hier is gelukkig nog geen spraken van legnood hoor maar ik wil dus duidelijk maken dan die eieren echt niet tegen gehouden kunnen worden ook al wil je niet dat ze eieren leggen.

groetjes Jolands