28 maart 2024, 20:43:12

gebroken staatveer

Gestart door *Patricia*, 30 december 2006, 16:06:26

« vorige - volgende »

*Patricia*

hallo,

ik heb een valkje. een hele mooie wildkleur met veel grijs in het kopje.  en heel lief beestje alleesn nog een beetje bang voor handen. naar mijn idee is hij/zij niet op de meest vriendelijk tam gemaakt. Hij/zij heetn amigo. amigo is niet bang op de schouder en durft ook best op je hoofd maar handen moet ze niet zoveel van hebben.

goed dan nu mijn vraag: Amigo heeft een veer in zijn staart die is gebroken en hangt erbij. hij zit nog aan een heel klien stukje vast. wat nu te doen????????

eraf knippen of Amigo zelf laten oplossen en dus lekker laten zitten?????

Rianne

Hoi,

zelf haalde ik ze er af, maar gezien Amigo nog niet zo tam is, zou ik het laten zitten en wachten tot ze de veer zelf afbreekt of dat ie uitvalt met de rui. :)

*Patricia*

Citaat van: Rianne op 30 december 2006, 16:36:22
Hoi,

zelf haalde ik ze er af, maar gezien Amigo nog niet zo tam is, zou ik het laten zitten en wachten tot ze de veer zelf afbreekt of dat ie uitvalt met de rui. :)


Amigo is wel een beetje tam. dat wil zeggen dat hij als hij even gewent is wel rustig bij je blijft zitten en ik mag wel aan zijn staart komen.

dan er toch afhalen?

Riny

Hoy Patricia
Als Amigo er geen last van heeft zou ik de staartveer laten zitten.
Zeker omdat hij nog een beetje bang is voor handen.
Het zijn dan jou handen die aan zijn veer trekken.
Misschien raak je dan een deel van zijn vertrouwen kwijt.
Als je merkt dat hij er last van krijgt wordt het verhaal weer anders.
Groetjes Riny :D

*Patricia*

Dank je voor de tip. En voor de snelle reacties.

Ik heb er inderdaad wel aangezeten maar nog niets gedaan om  de veer te verwijderen precies om die reden. Eerst dacht ik om het gebroken stuk eraf te knippen maar ben veel te bang dat hij beweegt en ik hem op die manier verwond.
Dan is de remedie erger dan de kwaal. Ik laat de veer lekker zitten tot hij vanzelf gaat of hij er last van krijgt.

Romy

Hoi!

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn valkje. De ene na de andere staarveer brak en op de duur had hij er wel last van (bij klimmen en zo bleef die staart overal achter steken). Dan heb ik gewoon die veer wat korter geknipt, zodat hij niet meer zo'n lang eind had wat overal achter kon blijven steken. Ik heb gemerkt dat hij dan zelf aan de veer begon te knagen en hem zelf korter heeft gemaakt (op de plaats waar hij geknakt was).

Als hij er echter geen last van heeft, dan kan je de veer gerust laten zitten.

Groetjes
Romy