24 april 2024, 17:56:54

Bonte wilg??

Gestart door Joy4ever, 19 december 2006, 14:52:38

« vorige - volgende »

Joy4ever

Hoi allemaal,

Regelmatig lees ik dat valkjes wilgen erg lekker vinden. Ik heb er ook een paar in de tuin staan en vroeg mij af of ze deze ook mogen, ik weet nl niet meer welke soort dit is, ik dacht een bonte wilg maar zeker weet ik het niet.
Foto'tjes van een van de boompjes





Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Trice

Hey Joyce,

Of ze die blaadjes mogen dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen maar die takken mogen wel gewoon in de kooi hoor.. Ik heb ze er momenteel ook inhangen en ze vinden ze geweldig! :D

Groetjes Trice

Joy4ever

Hoi Trice,

Bedankt voor je reactie, voor de zekerheid zal ik de blaadjes eraf halen en alleen de takken geven, ben benieuwd of mijn slopertjes deze obstakels leuk vinden om te slopen.....

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Arno

Hoi ,
Ik wil je niet ongerust maken hoor maar ik zou ze niet van deze "wilg" geven.
Omdat dit kunstmatig gekweekte boompjes zijn en slechts geënt in een wilgen stammetje.
Nu zal een zo'n takje niet meteen kwaad kunnen hoor maar in het vervolg zou ik een ander boompje uit zoeken.
Wat ik wel kan aanraden is om een paastak (zo'n kronkeltak) dat is ook een wilg in een hoekje van de tuin in de grond te steken dit groeit als kool en zo heb je altijd verse takken voor je valkjes.
Als je wil kan ik een foto plaatsen van de tak die ik gebruik voor de valkjes ik maak er ook takken van voor in de volière.
Groeten Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Joy4ever

Hoi Arno,

Ik heb ze nog niks van mijn boompjes gegeven omdat ik hem pas in maart mag snoeien, dus ben nog niet ongerust.
Goed idee van je om een paastak te gebruiken hiervoor, dan haal ik die zodra ik ze tegenkom.
Bedankt voor je info!!

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Arno

hoi,
Ik laat ook altijd de blaadjes er aan zitten want daar zijn ze ook erg lekker mee aan het spellen, geeft wel een troep maar ach dat zijn we wel gewent.
Fijne avond Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/