Taiko, Elmo en het andere gespuis!!!!!

Gestart door kimberley, 29 december 2006, 13:13:13

« vorige - volgende »

Inge88

Citaat van: Lin op  2 januari 2007, 15:15:36
Hey Inge,

Ik heb het valkje gekweekt en het is nog niet zeker wat het geslacht is. Maar als het een man is wordt de staart egaal grijs en de vlekken onder vleugel verdwijnen en de kop wordt geel.

Jij komt trouwens ook van vlakbij. 25 min. verderop woon je bij mij.

Klopt helemaal, ik heb je ook gemailt over het reserveren van een jong valkparkietje.. ;)

jacksmama

Hoi Kimberly,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2007.

Ik ben Christa en de nieuwe mama van het brusje van Taiko, die wij Gaya hebben genoemd.
Gaya is valkje nummer 5 bij ons en mijn verjaardagscadeautje.
Twee valkjes, Thun en Pino, zijn van mijn zoon Eric, en Kiki & Koko zijn twee logeervalkjes, die door verdrietige omstandigheden bij ons mogen blijven.

Ook van Gaya is het nog onduidelijk of het een jongen of een meisje is .. we wachten rustig af..
Ze heeft wel dezelfde voorliefde voor brillen als Taiko.. en af en toe is het echt een klein kattekopje.... ze negeert me al de hele ochtend omdat ik niet meteen kom kroelen.... :P

Groetjes,

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Wilma1

Kimberley.....

IK had een broertje van Gaya....Dusty, ook een pale fallow witmasker ( die weer terug woont in Sephora)....en Kiki en Koko die nu bij Christa (Jacksmamma) wonen.....en zoals Christa zegt, door omstandigheden wegmoesten met nog 10 soortgenootjes....waarvan er in het voorjaar NOG 2 naar Christa gaan.

Ik volg nu de valkjes in boekjes, waar ik mijn plezier verder kan delen met de forumleden.

Ook jij zult vast veel plezier hebben aan het houden van valkjes....lief, vertederdend en intelligent...supervogels!!!!

HEEL VEEL PLEZIER HIER  :D
;)
Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

kimberley

Wat een beestje joh die Taiko van ons!!!!

Gister ging ik hem eruit halen, hij mag regelmatig op een dag lekker vliegen in de kamer. Hij leert nu dat ie dan bij mij of mn vriend moet landen. Dat krijgt ie wel door.
Ik heb hem gister ook voor het eerst een "douche" gegeven........ ??? Lachen joh!
Hij vond het wel lekker, maar was wel voorzichtig. Lekker warm water in de spuit en onder zn vleueltjes...
Hji vond het uiteindelijk wel wat.
Ik had water over en ing onze 2 leguanen ook besproeien, maar had Taiko helemaal niet meer in de gaten...
Zat ie ineens op mijn hoofd!  :o
Was hij vanuit zn kooi aan het kijken geweest en is naar mij gevlogen! Moet ik weer beter uitkijken met de dingen die ik doe. Want ik wil niet dat Taiko in de leguanen bak komt, ze doen hem niks maar dat is toch n iet goed.

Zo beleven we iedere dag weer wat nieuws met ons "kind".
Hij laat het ook heel duidelijk weten of hij iets wel of niet wil. Als hij niet geaaid wil worden, gaat ie gewoon zachtjes in je vinger happen net zolang tot je ophoudt.

Echt heel leuk.... :-\
Ik zal er een foto van Fritz bij doen, dat is onze leguaan. Dan hebben we ook nog een leguaan (spyke), maar daar moet ik eerst nog een goeie foto van maken.
Maar nog wel een leuke foto van Elmo.

Wilma1

Mooie leguaan....een vriend van me heeft er ook gehad....2 zelfs....het vrouwtje werd echter niet groter, groeide niet en is na enkele maanden overleden.....ze kon zich niet vinden met haar partner, begreep ik en kwijnde weg daardoor....de man heeft vele jaren geleefd en is sinds kort overleden.

leuk dat Taiko zo nieuwsgierig is  ;D Dus ogen in je nek hebben vanaf nu  ::) :P
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

kimberley

Zoooo na een tijdje niks te hebben laten horen zijn we even in de lucht...

Onze computer is nog steeds stuk... >:( balen joh!
Dus ik doe de foto's en de updates maar via mijn moeder dr computer, je moet wat he.

Taiko had vandaag niet zo'n leuke dag, de hond en hij gaan niet zo lekker samen.
Elmo probeert steeds naar Taiko te happen, in het begin was het zachtjes maar het wordt steeds harder. We proberen ze aan mekaar te laten wennen, maar dat gaat dus niet.
Vandaag heeft Elmo bij Taiko 2 staartveren eruit gehapt!!! We zijn ons rot geschrokken en die arme vogel ook. Elmo heeft straf gekregen, maar hij mag niet meer in de kamer als Taiko los is. Dan zal ie een zwaar leven krijgen, want taiko is best vaak los, jammer voor Elmo.

Gelukkig heeft Taiko er niet veel aan over gehouden qua vertrouwen in ons, hij was even geschrokken maar liet zich wel pakken en troosten. Hij heeft geen last meer van z'n staart, in het begin wel toen zat ie de hele tijd aan z'n staart. Maar gelukkig nu niet meer.
Jullie kunnen je niet voorstellen hoe erg wij geschrokken zijn en hoe boos we waren op de hond. Ik heb er nog een rotgevoel van.

Ik had nog wel wat foto's gemaakt gister die zet ik erop, en dan morgen weer een nieuwe dag, met nieuwe kansen.

:) Kimberley

Zoals jullie kunnen zien wordt zijn koppie steeds geler.......

chica

wat een prachtige valkparkiet ik heb er zelf ook zo een en hij heeft zoon ontduegend koppie en over een paar weken heeft hij schitterd mooi geel koppie.
groetjes ilse

Wilma1

Ik weet niet precies hoe oud Taiko is, (zou ik in begin moeten kijken he?!!  ::) van Lin toch of niet ???) maar mijn mannetjes waren vrij snel ERG geel op wangen en bovenop de kop....toen de veertjes nog moesten groeien eigenlijk al veel geel...

Dit lijkt voor mij meer een popje ??? maar IK kan me vergissen he?!! Ik vergelijk, met die ik had!!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

kimberley

Citaat van: Wilma1 op 10 januari 2007, 21:16:31
Ik weet niet precies hoe oud Taiko is, (zou ik in begin moeten kijken he?!!  ::) van Lin toch of niet ???) maar mijn mannetjes waren vrij snel ERG geel op wangen en bovenop de kop....toen de veertjes nog moesten groeien eigenlijk al veel geel...

Dit lijkt voor mij meer een popje ??? maar IK kan me vergissen he?!! Ik vergelijk, met die ik had!!

;) Wilma

Hai wilma,

Taiko is nu 8 weken en 5 dagen.... Misschien inderdaad wel een pop. Ik heb geen idee, het is ons 1ste valkje.

Wilma1

;D Gewoon een verassing joh?!!

Ik heb lang gedacht dat Melody een pop was, maar die werd dus erg snel geler en geler.....bij een volgend nestje was dat idem, met (toen) Fleur, die OOK  een man bleek en nu QUINCY heet en Quincy die een MAN zou zijn wat dus een POP was...dus FLEUR werd...gewoon geruild van naam, in hun geval...want FLEUR voor een man  :o ::) ::) :-\

Snap je het nog ???  ;D ;D ;D ;D ;D

...ze kunnen je aardig op "verkeerde been zetten" hoor....

lekker genieten, dat is leuk en belangrijk!!!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Hihi Wilma, reageerden ze dan niet op hun "oude" naam?
Was misschien handiger geweest om een uniseks naam te kiezen/bedenken  :P

kimberley

Nou Taiko gaat vandaag voor het eerst mee onder de douche!!
Ik heb hem al een paar keer met de plantenspuit besproeid, en dat vond ie wel lekker... dus hopen dat het goed gaat..

verder vliegt ie de halve dag door huis, zit de hond te klieren en probeert mn bril, sieraden, gordijnen en de rest van het huis te slopen. maar buiten dat is het wel een schatje hoor
!!!!  ;)

ik zal kijken dat we wat foto's nemen als ie onder de douche is, maar kan niks beloven.

Wordt vervolgd........ :D

Rianne

Hoi Kimberly,

de laatste keer dat de hond naar Taiko hapte waren het maar 2 staartveren, maar we hebben het helaas al vaker gelezen dat een hond een valk gegrepen had... Pas alsjeblieft op! :-\

Lin

Hey,

Wat leuk dat jullie nog steeds schrijven in je dagboek. Leuk ook om te zien waar Taiko woont. Wat een leuke fotos.

Gesproeid heb ik Taiko nooit. Daar was ie nog te klein voor. Dan zou Taiko stil zitten en kletsnat worden.

En net wat Rianne zegt, niet bij de hond hoor!  :-X altijd buiten hapbereik houden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kimberley

Hey

Bedankt Rianne en Lin voor de bezorgdheid... We hebben Elmo nu buiten de kamer als Taiko los is. Hij vindt het niet leuk, want het is gewoon een "oud wijf", hij wil overal bij zijn. Maar dan moet ie maar leren dat ie lief doet tegen andere dieren. Het gekke is dat ie dit niet heeft gehad met mijn grasparkiet en die was ook tam en vloog ook los...???
Hij heeft het alleen met Taiko, en dat is wel gek.
Maar goed, we lossen het zo op. Hij mag wel bij de kooi komen en dan hapt ie niet maar likt ie. en dan doet Taiko ook lief. Dus voorlopig eerst maar even met tralie ertussen.

Verder zou ik vandaag met Taiko onder de douche gaan, maar daar kwamen weer wat dingen tussen, en ik wil de tijd ervoor nemen, zodat ie niet bang wordt.
dus dat gaat nog gebeuren.

wordt alweer vervolgd.....

:)