5 mei 2025, 21:18:47

Nutribird P15 pellets

Gestart door Falcon, 13 december 2006, 19:25:45

« vorige - volgende »

Falcon

13 december 2006, 19:25:45 Last Edit: 14 december 2006, 14:14:12 by Karin
Heb wat vervelend voor. Ging naar de dierenwinkel vragen of ze maagkiezel voor valkparkieten hadden. Ze had er nog nooit van gehoord! Ze nam een pakje vitaminen met maagkiezel en houtskool voor "vinken" en zei "Neem dat maar mee, is al heel oud maar je krijgt het van mij."
Toen vroeg ik of Nutribird P15 ook geschikt was voor valkparkieten omdat de doos vermeldde dat het voor papegaaien was en ze zei dat dat zeker ook goed was voor valkparkieten.
Nu kom ik er dus mee thuis en ben niet tevreden. Dat pakje vitaminen voor vinken heb ik meteen weggegooid. Bleek vervallen en stonk vreselijk. Gratis of niet zoiets geef je nu toch niet meer mee aan een klant?
De Nutribird blijkt een hele grote pelletkorrel te hebben! Zo groot als kattevoedingkorrels! Mijn valkje probeert er wel stukjes van te bijten maar ze zijn echt keihard. Hij is wel nog maar 4 maandjes maar zijn die pellets echt niet te hard?
Ik heb ze ook al eens met een notenkraker in kleinere stukjes gebroken maar zelfs die kleine stukjes krijgt hij niet kapot.
Maagkiezel krijgt Suske dus niet. Hij heeft wel schelpenzand waar hij van eet en een roze piksteen met mineralen. Hopelijk geeft dat geen probleem.

Zijn pellets voor valkparkieten altijd zo hard? En is voeding voor papegaaien wel goed voor een valkparkiet?

Heb me echt laten doen. Had het nooit mogen kopen  >:(

Inger m

Hoi,
Het maakt niet zoveel uit dat de voeding bestemd is voor papegaaien, maar de pellets zijn eigenlijk te groot voor een valkparkiet. De B14 is bedoeld voor kleine soorten, zoals valkparkieten. Daar is ook de grootte van de pellets op aangepast. Je zou de pellets kunnen malen, zodat je kleinere stukjes kunt geven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

ROCKS

Hoi,

Waarom kijk je niet eens bij een andere dierenwinkel?
Of hier op de site bij de onlinewinkel, je zou zeggen dat een beeeeetje winkel dat toch wel moet kunnen leveren?
Succes!

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Ook ik advieseer je een andere dierenspeciaalzaak te zoeken, een verkoper van een dierenwinkel die nog nooit van maagkiezel heeft gehoord ......ik heb er gewoon geen woorden voor hoe dom dat dat is.  :-\

En dan praat ik nog niet eens over het meegeven van bedorven voeding en het niet voldoende informatie weten over voeding en daardoor het verkeerde meegeven.  >:(

Er zijn genoeg winkels waar je wel netjes wordt geholpen.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Nynke

Wij hebben zelf de Nutribird G14 voor de valkparkieten. Kan dit dan wel? Ze eten er wel van...
Wat is het verschil tussen de G14 en de B14?

Inger m

Hoi Nynke,
Dat is prima, hoor. Dat is ook bedoeld voor grotere parkieten, zoals de valkparkiet. B14 kan ook, ik heb dit gebruikt, omdat ik naast valkparkieten ook grasparkieten in de voliere had.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Falcon

Ga inderdaad naar andere dierenwinkel. Binnenkort komt er een Tom & Co dierenspeciaalzaak vlak in de buurt. Dat wordt enorm handig. Die zaken zouden een heel breed assortiment hebben en daar verwacht ik dan ook beter advies.
Bij mij kan het er inderdaad ook niet in dat je een dierenzaak hebt maar geen enkel verstand hebt van vogelvoeding.
Heb intussen ook maagkiezel op de kop kunnen tikken. Weet nu eindelijk hoe dat eruit ziet en zal me niet meer met slecht voer laten afschepen.
Suske pikte er meteen een steentje uit toen ik het in zijn bakje deed en keek me heel goedkeurend aan, hihi.
Ik had al gemerkt dat hij soms een heel klein steentje uit de muur pikte als hij vrij in huis vloog. Dat beestje vroeg me dus al een tijdje naar maagkiezel maar als zijn baasje slechte info krijgt moet hij soms wat geduld hebben. ;)

Sanna

Hoi,

Hopenlijk krijg je nou inderdaad een betere dierenzaak in de buurt. Ik gebruik altijd pellets van Ecobird. Die bestel ik over internet (http://www.eco-bird.com/ecobird/eco_pellets/life_small.html) en die vind ik veel fijner dan Nutribird. Ze zijn nl. niet zo hard en de korrels zijn prima te doen voor valkjes. Hier eten ze er graag van. Je kunt ze invriezen zodat je het lang kunt bewaren.

Succes met Suske ;).

Groetjes, Sanna

Falcon

Hai Sanna,

Merk nu pas je antwoord. Thanks!
Voorlopig red ik me nog met die Nutribirdpellets. Ecobird lijkt me wel beter als die korrels kleiner zijn maar is wel erg duur vind ik. Nutribird betaal ik 6.55 euro/kg. en Ecobird is al bijna 10 euro voor 750g en dan nog eens  4.25 euro verzendkosten erbovenop bij kleine verpakking.
Lijkt me wel doenbaar als je veel valkparkieten hebt maar ik heb er maar ééntje. Heb ook maar klein diepvriesvak dus daar kan ik ook niet veel pellets in kwijt.
Hopelijk hebben ze in die nieuwe dierenzaak een ruime keuze pellets en valt de prijs mee.

gr Falcon

Rianne

Hoi Falcon,

je zou ook bij de dierenarts kunnen informeren of zij pellets verkopen. :)