28 maart 2024, 21:41:40

wormenkuur

Gestart door chica, 27 december 2006, 18:46:51

« vorige - volgende »

chica

hallo ik zou mijn valkparkiet een ontwormingskuur willen geven maar kan ik dat zelf ook doen of moet ik dan naar een dierenarts gaan.Ik weet niet zeker of hij al een ontwormingskuur heeft gehad maar als hij het gehad heeft is het bij mijn eerste valkparkiet 6 maanden geleden en bij de tweede valkparkiet 5 maanden geleden. Kan ik dan nu al een antiniotica geven of moet ik nog even wachten.
vriendelijke groeten
(p.s kan het kwaad als je valkparkiet een ontlasting heeft gelegt met nog een heel zaadje erin)

Inger m

Hoi,
Lees hier meer over wormenkuren: http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidziektevoorkomen.htm

Ontwormmiddel is verkrijgbaar via de dierenwinkel of dierenarts (in Nederland) of de apotheek (Belgie).

Als ontwormmiddel gebruik je GEEN antibiotica, dat mag je ook niet zomaar geven. Dit is tegen bacterien en niet tegen wormen.

Als een valkparkiet ontlasting heeft met hele zaden kan dit wijzen op darmproblemen. Komt dit vaker voor en is de vogel ziek of heeft het verder afwijkende ontlasting, zoja, neem dan contact op met een vogeldierenarts.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.