3 mei 2025, 21:51:34

Onvangbaar

Gestart door Dido, 26 december 2006, 15:10:02

« vorige - volgende »

Dido

Hallo,
Mijn valkje heeft wat nieuws ontdekt...
hij weigert om trug zn kooi in te gaan >:( opzich is het voor ons al vervelend want we doen er een half uur over om hem te vangen. maar verder gaan we over 3 dagen een week op vakantie en is hij bij de buren. Ik wil het hun niet aandoen om elke keer super veel moeite te moeten doen om me voogeltje in sn kooi te krijgen want dat is voor hun niet te doen...
Maar ik wil het ook niet een week in zijn kooi laten zitten ???
Wie heeft een oplossing?
Groetjes Dido en Zazoe
Zazou <3

Riny

Hallo Dido
Je zult je valkje toch moeten leren om op te stappen.
Op je hand of op een stokje.
Vangen is geen goede optie, je valkje maakt er dan een spelletje van, en amuseerd zich kostelijk.
Veel succes !
Groetjes Riny :D

Dido

Hij komt ook wel bij me zitten, maar sodra ik probeer mijn had over zijn vleugels te leggen zodat hij niet weg vliegt(want dat is wat hij doet) issiej al gevlogen. Hij heeft het meteen door als we hem zijn kooi in willen hebben en laat zich niet meer vangen.
Zazou <3

Dido

Zijn er nog mensen met trucjes die ze voor hun valkparkiet gebruiken?
Mijn valkje gaat overmorgen weg en ik hoop op een oplossing voor die tijd...
Alvast bedankt!!
Groetjes Dido
Zazou <3

Romy

Hoi

Ik zou hetzelfde aanraden als Riny :

Probeer je valkje op een stokje te doen zitten (best een lang) en zo in het kooitje te brengen.

Anders zit er niets anders op dan hem ofwel in z'n kooitje te laten, ofwel laten vliegen tot hij er vanzelf terug ingaat.
Wat ook een trukje is (maar misschien is het wel kort om te kijken of het werkt bij jou valkje) is hem een uurtje voor je hem er uit laat geen eten meer geven, dan laat je hem eruit en als je wil dat hij er terug ingaat, dan lok je hem erin met een bakje graantjes of indien dit niet lukt, met een streng trosgierst of zo.

Ik hoop dat je hier iets mee bent?

Groetjes
Romy

Dido

Bedankt voor je reactie! Maar zodra ik hem op een stokje zet en ook maar richting de kooi wijs met dat stokje vliegt hij weg. Tenminste.. na de 1e keer goed gaan had hij het door en dacht hij er al niet meer aan om op het stokje te gaan zitten...
Dus ik zou het moeten proberen met het eten weghalen of iemand moet andere ideen hebben..
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Dido
Zazou <3

carco

Je valkje zit dus wel bij je , maar zodra hij merkt dat hij de kooi in moet vliegt hij weg?
Heb je een andere kleinere kamer waar je hem mee naar toe kan nemen?
Zo doe ik het altijd bij 1 van mijn valken hier: ik neem hem mee de gang in waar ik hem dus wel kan pakken omdat de ruimte daar veel kleiner is en hij dus niet weg kan.
Desnoods neem je hem mee op je schouder de wc in.
Succes!!
En anders een week kooiarrest??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dido

Ja, hij zit eigenlijk de hele dag bij me om te knuffelen en te spelen. maar zodra het woord kooi valt of hij ook maar een klein beetje doorheeft dat we richting kooi gaan issiej gevlogen...
Bedankt voor de wc optie! ik denk dat ik die maar eens ga proberen.
Ik ga morgen op vakantie dus als het niet werkt... moet hij zn energie maar een weekje ophouden.
Bedankt voor jullie reacties!
groetjes Dido
Zazou <3

Riny

Hoy Dido
Beter is het om toch een beetje regelmaat te brengen in het leven van je valkje.
Hier bedoel ik mee vaste uren voor uit de kooi, en uurtjes voor te knuffelen.
Regelmaat is goed voor mens en dier.
Zo leert je valkje ook, dat die zich zelf moet kunnen vermaken.
Groetjes Riny :D