13 mei 2025, 19:36:03

Eeeerste jong!

Gestart door govert, 24 december 2006, 10:33:48

« vorige - volgende »

Wilma1

Ehhhhhhhhhh....ja helaas wel....ik had ook grasparkieten bij een nest valken en heb de valken toen apart moeten zeten. Ze maakten de eitjes stuk en de valken werden onrustig.

Je zult het moeten aankijken!! Grasjes zijn best heel erg leuk en ondernemend en tijdens een nestje gewoon ff apart zetten, als dat kan.....ze kunnen verder goed samen leven!!
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

govert

Wat valkparkieten bij elkaar :)

Mara

Hoi Govert

Ik zelf heb ook valkparkieten, grasparkieten (waaronder een Engelse grasparkiet), roodruggen en rosella's. Men zegt dat alledrie de soorten niet bij valkjes gaan en ik heb nergens problemen mee. Hier gaat echt alles super tussen alle vier de soorten. De valkjes voeden de rosella's op en andersom ook.

Liefs

mara

Wilma1

Ben het met Mara eens...ik ken iemand met een gemengde voliere, waar ook andere soorten en elkaar "helpen" voeden etc...dus het kan best goed gaan.

Bij mij was toen het aantal grasjes meer dan de valken....misschien daardoor ???

Een mooie foto.............Zo wit bonte had ik ook  :-*....met een super grote kuif  :D....en heel lief!!!

;) wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma en Govert

Hier voeden ze ook elkaar hoor. Het gaat super. En ik heb evenveel valkjes als grasjes. En minder roodruggen en rosella's dan valkjes en grasjes...Ach ja, die van mij zijn misschien wel prettig gestoord.  ;)

Mara

Wilma1

Citaat van: Mara op  5 januari 2007, 19:27:40
Hoi Wilma en Govert

Hier voeden ze ook elkaar hoor. Het gaat super. En ik heb evenveel valkjes als grasjes. En minder roodruggen en rosella's dan valkjes en grasjes...Ach ja, die van mij zijn misschien wel prettig gestoord.  ;)

Mara
ftp://

VAST ;D...dat zijn al die zuiderlingen  ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

govert

;D ze zitten nu in een voliere vn 4 meter ...De valkjes zitten in andere voliere .Maar het probleem is opgelost men vader wilt speciaal een nieuwe voliere maken  ;D. Hij wordt 10  meter lang met dan 8 vluchten en dan 2 meter voor al het materiaal voor de vogels. Niemand heeft precies een engelse parkiet verloren dusja houd ik em maar we hebben zelfs al een popje voor hem:).K heb gisteren vn men nokel een cadeau gekregen .... En fallowgepareld popje ;D.
Maar wat bedoel je met voederen? Zoals grasparkieten met elkaar doen ??

Groeten govert :D

Wilma1

FALLOW gepareld POPJE.... :o  ;)WAUWWWWWWWWWWW.....mooi!!!!!!

En een mooie voliere, die je vader wilt maken!!! Wat een bofkont ben jij zeg  :o  ;D

10 meter totaal is fantastisch.... ik ben best een beetje jaloers hoor  ;)...echt gaaf....wat een toppappa, daar zou ik erg zuinig op zijn  :D

Leuk toch om de Engelse parkiet te houden en als je een popje hebt voor hem ie hij ook weer gelukkig, beter dan in de "open lucht". heb je al een naam voor hem ???

En met voeren, komt het wel eens voor, dat verschillende soorten de jongen voeren..of dat ze idd elkaar "voeren". Het is niet standaard dat elke "vreemde" vogel dat doet, maar soms zie je dat wel eens gebeuren in een gemengde voliere.......en dat ziet er dan erg apart uit, moet ik zeggen.

Net als HOND en KAT, wat niet samen zou kunnen, volgens de "regels" wat in de praktijk juist fantastisch kan gaan...*spreekt uit ervaring*.....met 8 katten, vogels  en hadden een grote hond.

het komt allemaal goed bij jou in de voliere!!!!
:D wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

govert

Ja  ;DMet men papa heb ik het wel getroffe:)!
Eerst mocht ik geen vogels dan 1 koppel en dan je kent et wel 2de 3de 4de:d....En nu begint hij zich er meer en meer voor de boeien..Pofitief voor mij  :Den de vogels natuurlijk.
Ja spr é maar nu moet ik weer een man gaan zoeken ...Maar er zijn verschillende markten en kwekers waar je wel iets vind denk ik. Leuk om te horen heb er nog nooit vn gehoord . Idd spr voliere wordt dat ;) ik zou er nog zoveel kunnen zetten we hebben namelijk nog 1.5 hectare grond vrij:d

Groeten govert

Wilma1

:o ::) ::) ::) ::) ::)

::) ik woon verkeerd  :P
;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Govert

Mijn vogels voerden de jonge, uitgevlogen valkjes, grasjes en rosella's alsof het hun eigen waren. Heb je ooit een grasparkiet een rosella zien voeren? Nou, hier kon het...alleen toen ik terug kwam met fototoestel waren ze alweer aan het spelen....dus tja...geen foto's. Maar het gaat erg goed, gelukkig.

Je krijgt wel een flinke voliere. Ik ben al blij met mijn 7 meter die ik heb!

Liefs

Mara

govert

Hej Wilma
Idd ik denk et ook:d kdenk dat er maar 1 oplossing voor jouw is ... Naar hier verhuizen  ;D plaats genoeg : Wie weet maakt men vader dan ook en voliere voor jouw :D

Hej Mara heb jij toevallig een foto vn je voliere voor wat inspiratie.....

Groeten

Mara

Hoi Govert

Niet zo een twee drie op deze pc. De voliere wordt dit  jaar namelijk vervangen door eentje van roestvrij staal.

Groetjes

mara

Wilma1

6 januari 2007, 20:39:40 #43 Last Edit: 7 januari 2007, 00:31:48 by Wilma1
Citaat van: govert op  6 januari 2007, 16:45:12
Hej Wilma
Idd ik denk et ook:d kdenk dat er maar 1 oplossing voor jouw is ... Naar hier verhuizen  ;D plaats genoeg : Wie weet maakt men vader dan ook en voliere voor jouw :D

Hej Mara heb jij toevallig een foto vn je voliere voor wat inspiratie.....

Groeten

Ik mag helaas geen voliere meer  :'( ik heb een longziekte opgelopen door de vogels (duivenmelkerslongen) maar ben evengoed enthousiast en hou veel van deze dieren, die ik pas elders heb geplaatst bij mensen op dit forum.

Ik had er 14 en zouden er 16 worden.....twee x een nestje gehad met heel veel plezier  :D en volg mensen op dit forum gewoon net als anders, alleen heb ik andere boekjes erbij nu  :D

HET IS EN BLIJFT MIJ PASSIE  :-* :-* :-* maar nu op afstand

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

govert

Dat is minder... wist ik niet. Na 1 uur paarde men nieuwe pop al met een man welke ? Natuurlijk da geelwang  ??? Ik zou hem soms iets doen  ;D

Groeten govert