DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Agnes

Hoi Wilma,

Wat lief van je!

Je verdient een dikke knuf  :-* :-*

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Heey Wilma
Echt lief hoor dat je dat allemaal voor Veronica doet :D
Maar wat is ze mager zeg :-\
Hopelijk 'groeit' ze binnenkort weer :)
Groetjes Saar :-*

Wilma1

Echt veel dikker zal ze niet worden, maar ze moet boven de 50 kg. wegen. Ze was altijd al een duntje en haar zoons ook, als ze maar op een gezond en verantwoord, voor háár, gewicht weer komt  ;)

En IK denk altijd aan wat en/hoe ikzelf zou willen als ik in de positie sta van iemand die ziek is of wat dan ook heeft en dan vraag ik aan diegene of hij/zij dit wil wat ik in mijn hoofd heb.

Vanavond de schrik van mijn leven gehad, BIBI was spoorloos  :o :o :o :o :o vandaag heeft ze voor het eerst met 5 stuks in 1kamer liggen slapen en dat is goed gegaan  :D Nu gingen we even naar de nw woning kijken en bij terug komen zat alles beneden te wachten op eten, behalve BIBI, die we nergens zagen.

Wél Mitzy met dikke staart  >:( >:( >:( en dát zegt genoeg, dus overal in en onder kijken. Danny komt bij het luikje en dat staat los  :o :o :o ohhhhhhhhhhhh ik schrok me werkelijk wild, dan kan ze eruit  :o en als Mitz achter haar aan zit ??? ??? ???

Nouuuu ik bijna paniek en buiten zoeken en roepen en Mizty met mee mee  ::) dáár zat ik nét op te wachten  ::) dan komt ze juist niet. Even erna roept Petra, ze was gevonden....oh pffffffffffffffff  ::) ::) ::) mijn hartlsag weer naar normaal.

Ze zat tóch binnen, maar achter de kattenbak in het washok en daar zie je haar amper omdat het zo smal is.....DOMBO  ::) en níet reageren  :P Veronica kon er wel om lachen en zei.... ja dat kán natuurlijk altijd gebeuren en als er geen opzet is, kun je er weinig aan doen.....jullie doen je best voor haar en letten al overal op  ::)

Nou vanaf morgen ga  nóg beter  :P en ja ik éérst controleren of alles wat op slot moet, óók écht op slot is  :P ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Gelukkig is het goed afgelopen maar dat moet niet te vaak gebeuren want dat is voor jou ook niet goed ;) ;)

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Wat zal Veronica een heeeeeeeerlijke dag hebben gehad !!  ;D
Kan het me helemaal voorstellen.

Pfoeeeeeee,gelukkig maar dat Bibi niet naar buiten is gegaan.
En met Mitzy dus nog geen vriendschap kunnen sluiten,jammer.  :-\

Het waren trouwens heerlijke foto's om naar te kijken.
Doe je Veronica de knufffffgroetjes van me ?  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Even kort, want ik heb weinig tijd  ::) gisteren ook al veel van huis geweest  ::)

Ja Bibi.... ze is sinds Veronica geweest is helemaal van slag  :o :-\ ze miauwt, zoekt overal en ik krijg het idee dat dit komt doordat de "lucht" er voor haar nog hangt.

Ze snuft aan de bank, waar ze heeft gezeten  :o en gisteren toen ik thuis kwam lag ze nog in een grote doos boven, wilde er niet uit.

Vanmorgen heb ik haar meegenomen naar beneden en heeft ze veel mellekie gedronken, ze had zo'n dorst terwijl er boven hetzelfde staat als beneden  :-\

Ze eet en drinkt wel gewoon goed, (gelukkig maar  ::) ) want ik blijf soms even erbij als ik haar geef en dat eet ze op.... ook loopt ze zelf naar de brokken en gaat daarvan eten  :)Vannacht hoorde ik haar even weglopen uit de doos en wss naar de kattenbak gaan, want óók dát doet ze netjes.

Ze heeft zonet als een hondje achter mij aan gelopen en kwam zelfs naast met zitten op de bank waar óók Daisy en Lizzy liggen  :o en ze kijkt me aan en dan weer snuffelen....ik vind dit ook wel zielig  en vraag me echt af, "zou ze Veronica nog ruiken dan ??? ??? "

Ook als Mitzy UIT de ruimte  is waar zij is, loopt ze veel relaxter rond, maar ze blijft miauwen nu en dat deed ze de afgelopen 2 weken niet ??? ??? ???

Ik heb goed nagedacht en ga van BIBI uit en niet van MIJN gevoel en ik ga haar naar huis brengen waar ze alles kent. Arthur is thuis, die heeft en week vakantie en dan krijgt ze wel de aandacht en er zijn géén katten , die haar dan belagen zoals hier  :-\

Het is vaak moelijk welke beslissing juist is en ik weet dat Bibi een ondernemend poesje is, maar nu wordt ze ineens erg stilletjes  :-\ Wat is WIJSHEID ??? Bibi moet zich prettig voelen, het gaat om haar en niet om ons.

Met Veronica gaat het steeds beter, dus wie weet, wanneer ze weer naar huis mag ???

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Of Bibi de aanwezigheid van Veronica nog ruikt....................geen idee.

Ik vind het erg knap van je dat je een beslissing maakt vanuit Bibi en niet vanuit jezelf.

Ik hoop dat Bibi dan meer tot rust gaat komen en dat Veronica snel thuis is.

Groetjes en knuffies,

Anja

Wilma1

Ik zou het ook niet weten, maar het leek erop  ??? steeds dezelfde plek snuffelen ??? waar ze had gezeten ???

Ik heb er meer moeite mee dan Bibi  :-\ Eenmaal weer thuis gisterenavond, heeft ze alles afgesnuffelt en ook weer miauwen, wss om te laten weten :"ik ben er weer"  :) maar er was niemand thuis. Ze liep naar lorre, die haar bekeek en wie weet ook wel blij is, dat er weer iemand is.

Ze ging meteen naar haar etensbakje en ik heb haar wat mellekie gegeven.... blikjes voer, brokjes, snoepjes en speeltjes meegegeven, zodat Arthur niet meteen naar de winkels moet om dat te halen......énnnn natuurlijk HÁAR TENTJE!!!

Ook het weghalen van alle dieren om haar heen, zal indruk hebben gemaakt op Bibi, denken we.... in een week was er zoveel verandering.

De eerste  2 weken ging het wel goed hier, maar zo ineens, leek ze zo inzichzelf ??? Dan is een vertrouwde omgeving (zonder katten vooral  :P) voor haar wss beter.

Ze bleef me wel koppies geven, ook onderweg in de auto vroeg ze om aaitjes en door de tralies heen heb ik dat gedaan, ze lag helemaal op haar rug  ;D

Thuis was het licht aan en de TV, óók voor Lorre, die dat gewend is  :D en ik had gezegd, dat dit goed is om wat geluiden in huis te hebben voor de dieren.

Toch vond ik het moeilijk weg te gaan, want ze stond met 2 pootjes op de stoelleuning toen ik weg ging en dan lijkt die blik zó zielig  :-\ ik hoop dat ik het goed heb gedaan, want Mitzy dáár werd ze erg nerveus van en als er dan een kat kwam in haar buurt was ze meteen alert  :-\

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Ik denk dat je er wel goed aan doet hoor.
Ik heb al geregeld gelezen en gehoord dat katten het liefst in hun eigen vertrouwde omgeving zijn/blijven.
Eten,drinken en vertrouwde omgeving is voor katten het belangrijkst.
Het is denk ik ook eerder het idee van onszelf dat we het zielig vinden dat ze zoveel alleen zijn/zitten.  ;)
Bibi kreeg miss wel een terugval toen ze Veronica weer zag.
Miss ging haar instinct werken en bedacht ze zich van :
Heey,wij horen hier niet,ik wil terug naar mijn huissie ? :'(
Ik hoop wel dat Veronica snel naar haar eigen huissie kan gaan.
Zodat ze zich weer lekker bezig kan houden met Coco en Bibi.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Ik denk, weet bijna zéker, dat je gelijk hebt, Yvon.

Wij (vooral ikke  ::)) verplaatsten zich vaak in dierengedachten, maar dat kunnen we helemaal niet goed.... bepaalde situaties wel, maar in bepaalde dingen geheel niet, omdat wij mensen nu eenmaal anders denken en leven dan dieren.

De aandacht van ons, vooral míj, vond Bibi heerlijk en ik denk dan dat Bibi mss wel denkt "waarom kom jíj niet gewoon bij míj wonen ???"   ::) ;D jaaaaaaaaaaaaahaaaaaa dát kan ook, dat zíj dit denkt!!!!!!!  ::) En dát wil IK niet  :P ook IK ben beter af in mijn eigen omgeving en zo is het met iedereen, denk ik !!! Tenminste, als het een GOED ONDERKOMEN IS!!!!

Als ze niets meer zou eten, onzeker en naar zou worden, is het iets anders, dan haal ik haar zóóó weer op, dan heeft ze géén keuze...nu nog wel gelukkig!

:D ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

7 februari 2008, 12:59:16 #1180 Last Edit: 7 februari 2008, 13:02:52 by Saar
Heey Wilma :D
(nog een keer want net schoot t verhaal weer weg :'()
Even een update over de vogels :D Alles gaat goed!
Zelfs met het blinde popje gaat t goed. Ze kan zich steeds makkelijker door de kooi bewegen. Ik hoop dat ze de volliere ook zo goed leert kennen :)

De vogeltjes hebben sinds kort een nieuw kooigenootje:
Piet de petjes kanarie :D

Dit is ook een mannetje. Hij word gelukkig wel geaccepteerd en niet als bedreiging gezien.Alleen zodra hij begint te fluiten, wordt hij op zijn plek gezet, maar dat is normaal :) Ik ben nu dus nog op zoek naar 4 kanariepopjes, maar daar is moeilijk aan te komen op dit moment. Eind maart gaan we naar een vogelbeurs, kijken of ze daar hebben wat ik zoek :) Ik moet namelijk ook nog een rijstvogel hebben en 2 mozambiquesijspopjes ::)

Ik had trouwens nog wat foto's van de eerste dag, ik heb t krompootzebravinkje nog even gepakt. Het is een vergroeiing aan zijn pootje, niks aan te doen helaas.. Bij deze de foto's :D

Saar

Zo dit was het dan qua foto's :D

Wilma1

Wowwww :o  ook al mooie foto's voor Veronica én mij natuurlijk  :P...ik ga deze erbij doen en dan heeft ze meteen een mooi boekje  :D

Zielig gezicht van het vinkje  :-\ maar hij kan er mee leven gelukkig... ik eek snel en dacht waarom ligt ie op zijn rug ??? op de foto  ::) ;D

Wat een mooie kanarie  :o  :D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op  7 februari 2008, 21:12:42
Wowwww :o  ook al mooie foto's voor Veronica én mij natuurlijk  :P...ik ga deze erbij doen en dan heeft ze meteen een mooi boekje  :D

Zielig gezicht van het vinkje  :-\ maar hij kan er mee leven gelukkig... ik eek snel en dacht waarom ligt ie op zijn rug ??? op de foto  ::) ;D

Wat een mooie kanarie  :o  :D

;) Wilma

:D

Hihi! Tjaa ik moest t vinkje effies zo houden, anders kon ik die pootjes niet goed bekijken ;)

Maar het zijn wel enorme viespeuken hoor! De valkjes maken minder rotzooi :P

Wilma1

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dát weet ik nog van vroeger, toen had ik 2 zebravinkjes en als die gingen fladdere lag de hele kamer vol  :o

Ze hingen en draaiden dan wat rond met de kooi, dus het vloog echt alle kanten op  ::)  :P

Ach het houdt je bezig  ;D

Ik heb vanavond op de terugweg nog héél hard "dááááág Saar" geroepen, want we reden langs Vianen  ;D ;D ;D Je hebt toch wel terug gezwaait hè  ;D ;) We kwamen uit Beusichem  :D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3