DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

28 september 2008, 09:27:11 #1470 Last Edit: 28 september 2008, 09:31:50 by Wilma1
Zondagochtend rond 7.00u. altijd nog zo heerlijk rustig en ik doezelde weer zálig in  :)

Totdat  :o er een enorme KNAL plaatsvond  :o :o :o :o :o even voor half 8 en ik rechtop zat, meteen eruit sprong en zwaaiend de trap af rende met 2 trede tegelijk  :-\

Eenmaal beneden was Piet ( gelukkig ) al thuis en was het een ware ravage  :o :-\ De kanariekooi lag op de grond tussen de troep liep Romy verdwaasd over de grond en Piet kon haar zo oppakken. Ze waren zich ook werkelijk lam geschrokken.

Mitzy was de dader  ::) Piet zei dat ze op de TV zat en daar zit ze zó vaak, geen probleem, máár ze wilde óp de kooi springen en aangezien dit een ander model is, heeft ze de afstand en vormgeving verkeerd ingeschat  :-\

In plaats van éróp, sprong ze er deels tegenaan en hield zich vast aan de zijkant, dat houdt haar gewicht dus niet en ze viel met de hele kooi naar beneden toe  ::) :-\

Piet en ik meteen aan de slag, om water te ruimen tussen de houtsnippers die óveral lagen en nóg achter de TVkast liggen die we vanmiddag van zijn plek halen, want Piet wilde wel naar bed, na al dat gerommel en ik wilde KOFFIE, want werd misselijk van meteen zo druk te zijn, na mijn sprong uit bed  :-\

De kanarie's zijn doodstil en doezelen wat van de schrik, ze hebben geen letsel. Er was er nóg een uit, zei Piet "en maar goed dat ze niet kunnen vliegen".....  :o ??? ??? NIET vliegen ??? ze kunnen vliegen als de beste, maar nu ff niet, ze waren versteend  :-\ Wat wl je, je zal zelf vallen van zo'n hoogte, dan loop je ook ff niet  :-\

De kooi is weer schoon en ingericht, de vloer weer ontdaan van alle rommel, ík aan de koffie met stevig ontbijtje om bij te komen, Piet naar bed  ::) Ruby nog helemaal  :-X :-X :-X op zijn slaapstok  ;D en Coco weer met de kop in de veren, om slaap 'in te halen'  :P

Hopelijk blijft het hierbij vandaag  ::) maar Mitzy is nergens te vinden  :-\ die is waarschijnlijk nog het meeste geschrokken, want dit heeft ze in de loop der jaren zó vaak gedaan en is nog nooit fout gegaan, maar ja een andere kooi, een andere sprong en ze kan hier niet op liggen omdat het rond is. Wss zal ze dit niet snel meer doen  :-\  ;)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Sow hee das nog eens anders wakker worden op zondagmorgen :P :P :P

Jeetje ik denk dat de dieren het meest geschrokken zijn van alles. Gelukkig geen letsel alleen wat rommel op de vroege ochtend.

Ben benieuwd of Mitsy zich nog laat zien.

Liefs Anja

Kimm

zo dat is inderdaad schrikken zeg :o
gelukkig goed afgelopen maar mitsy zal wel erg geschrokken zijn. ik hoop dat hij zich gauw weer laat zien hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

Ik ben na veel roepen, op gegeven moment gaan zoeken  :-\ denkende aan haar hartkwaal (ver gezocht mss ??? )dat ze ergens helemaal in schock zou liggen  :-[

Ik eenmaal ook weer wat op "orde" vanbinnen, ben eens bij Piet op de slaapkamer gaan kijken...óp de kast, waar ook een mand en dekens liggen voor de poezen en jawel hoor dáár lag ze  ::)

Pas rond etenstijd (17.00u)  :o kwam ze voorzichtig lopend.... meer sluipend... naar beneden, kijkende om zich heen en met lange rug en dikke staart richting de deur ( waar de kanarie's staan ) ze wist het nog goed, volgens mij  :-\

De kanarie's eten en hippen van stok naar stok, maar zijn zó stil  :-X  :-\ en de dames zijn de hele dag plofbollen geweest, pure stress denk ik ??? Ricky kwam net met een ieniemienie klein fluitje, dus morgen hopelijk weer beter  :) in hun sas  ??? ;)

Toch ook  ::) arme Mitzy  :-\ ze deed geen kwaad, maar wilde gewoon op de kooi zitten zoals altijd en wij hebben er ook niet aangedacht, dat dit niet meer kan  ::)

Ik denk níet dat ze deze stunt nog eens gaat doen, ze leert altijd wel erg snel, zo ook dat ze goed weet ... als Coco los is ze niet op de kooien of vensterbank "mag" van hem en dat dan ook niet doet  ;D respect voor de snavel  ;)

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

a gossie, arme mitzy..... gelukkig was ze nog gewoon thuis. :D

Wilma1

Dáár ben ik idd wel erg blij om  :D :) ;) alles is verder in diepe rust nu  :)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

fijn en morgen weer een normale dag ;) :D

Caroline

Sow, klinkt allemaal heftig!!  :o

Gelukkig is alles allemaal goed afgelopen.  ;)

En ik zal wel weer niet goed hebben gelezen, ben ook een beetje moe maar waar komt Black Beauty nou ineens vandaan?? ???

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Hoi Wilma,

Wat een belevenissen weer :)
En die Black Beauty is een mooie hoor!
Ik heb er ook zo een gehad. Yoep was een kruising tussen een 'gewone' kat en een Siamees.
Hij had ook zo'n dikke staart. Mooi hoor :D

M'n foto's van de valkjes mislukken steeds, het is een heel gedoe om ze goed op de foto te krijgen.
Kom ze maar gauw in real live bewonderen, samen met Veronica.
Ahoewel, ze zijn enorm in de rui, dus heel mooi zijn ze nu niet :P

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Wilma1

Citaat van: Caroline op 28 september 2008, 22:31:03
Sow, klinkt allemaal heftig!!  :o

Gelukkig is alles allemaal goed afgelopen.  ;)

En ik zal wel weer niet goed hebben gelezen, ben ook een beetje moe maar waar komt Black Beauty nou ineens vandaan?? ???

Groetjessssssssssss

Sinds kort weet ik dat ie van een buurvrouwje verderop is, ze heeft 2 kleine kinderen en ik denk dat ie hier ff zijn rust komt halen..... en wat mellekie met brokjes  :P

Hoi Agnes,
We komen zeker langs miet ff kijken wanneer zij kan en het mij uitkomt :D lijkt me erg leuk ze weer te zien. Nu in de voliere  :)

Mss is "Blacky"wel een kruising van een siamees dan ??? geen idee Hij/zij is heel erg mooi en lief kroelerig  :D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

1 oktober 2008, 10:43:35 #1480 Last Edit: 1 oktober 2008, 10:49:19 by Wilma1
Mss hebben jullie bij Saar gelezen over de blinde kanarie ???  :-\ Ze is vermoedelijk door een kat gepakt, of heeft klem gezeten (zou ook nog kunnen, omdat ze blind is ??? )

Haar pootje is er deels afgerukt en ze zal vreseljk veel pijn hebben. Ik heb haar geadviseerd een DA te bellen, want net als met Yoshi, wil je helpen met het liefste, dat ze kan blijven leven.

Helaas zie ik ook hier weinig kans in, ze is ruim 10 jaar, blind....dus heeft al een ander leven als de ziende kanarie's, waar ze mee om kon gaan. Nu echter is haar pijn groter dan haar gevoel op zoek te gaan naar eten en drinken, denk ik ???

Mijn menig is, dat ze het diertje beter kan laten inslapen, om haar een lijdensweg te besparen, maar ja wie ben ik ???  ::) :-\

Voor Saar uiteraard sterkte met je beslissing, maar overweeg alle "voor-nadelen" van dood en leven, helaas ontkomen we daar niet aan, soms moet je beslisingen nemen die heel moeilijk zijn  :-\

Ik zelf ga vandaag vitamine en druivesuiker halen voor de kanarie's. De 'dames' lijken toch nog van slag van het gebeuren en zitten beiden bol  ::) Ricky niet. Ze eten en drinken wel, maar ff een oppepper kan geen kwaad.

Ik moest aan jou denken Caroline, jij gaf je valkjes ook druivensuiker na al het tumult. Mss had ik dat beter ook gedaan  ::) ook al had ik het niet in huis en leek het mee te vallen, bij een tankstation verkopen ze dit wel.

Kan ook door het sobere weer komen, dat ze zich wat 'aanpassen', ze staan natuurlijk dichtbij buiten  ;D wnt zelfs als het regent zitten ze soms te schudden alsof ze nat worden  ::) ;D

Vooral voor Roby zal deze stress wat harder aankomen, vanwege dat ze buiten is geweest en kort erna dít gebeurde  :-\ 2x de schrik!

Vanmorgen leek ik een hamster  ;D Yodi krijgt elke ochtend een knuffie, door met mijn vinger hem lekker te strelen in zijn huisje...... eerst ff roepen, anders schrikt ie zich ook lam  ::) en dan draait ie zich om en kan ik aaien  :P ( ook s'avonds doe ik dit, wanneer ie wat wakker wordt )

Ff een hapje eten uit mijn hand geven, ook een ritueel wat ie weet. Toen keek ie rond naar het katoen uit de cocon, dus ik pak een plukje en hij gaat fanatiek een bedje maken  ;D ;D ;D

Dus pak ik nog wat en hij pakt het aan, gaat zijn huisje in om het goed te leggen. Koppie weer uit het huisje zo van "heb je nog meer ???"  :o ::)

;D Natuurlijk  ::) ... ik van de beneden verdieping wat naar boven 'gebracht' en hopla, Yodi weer flink druk sorteren  :P Hij heeft een warm bedje en een pluk voor de deur gedrapeert, lekker warm in dit herfstweer  ;D :D

Wat een samenwerking  :) best leuk en nog niet eerder meegemaakt  :P

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

hoi wilma,

wat gezellig dat hij zijn bedje helemaal klaar maakt. schattig gezicht is dat he?

wat vervelend dat ze nog wat van slag zijn, zal wel goed komen toch?

is mitzy alweer bijgekomen? ;D

liefs kim

Wilma1

Jawel, Mitzy is weer oké... ze springt niet meer op de vensterbank  ;D zelfs niet bij Coco, wat ze normaal wel doet om daar lekker in het zonnetje te liggen(als Coco het niet ziet  :P want hij jaagt haar zó weg  ;D )

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

haha mitzy is getraumatiseerd door die enorme sprong van haar. och arme :D ;D

liefs kim

Wilma1

4 oktober 2008, 10:59:42 #1484 Last Edit: 4 oktober 2008, 11:02:08 by Wilma1

Vandaag in de krant op de VOORPAGINA  :D :P

:o Kattenbaas hoger opgeleid

Van onze Haagse redactie

;D ;D ;D Wat moet ik hier nu nog aan toevoegen met onze 8 katten  ::) :P en dan zijn de 'binnelopertjes' nog niet meegeteld  ::) Dat zijn er ook 2 of 3  :P

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3