24 april 2024, 09:52:59

Teurling 228

Gestart door ROCKS, 14 december 2006, 22:54:35

« vorige - volgende »

ROCKS

Hallo,

Ik wilde even vragen of er meer mensen zijn die teurling 228 gebruiken die er momenteel ook moeilijk aan kunnen komen?
De winkel waar ik het altijd koop, heeft het nu al een week niet geleverd gekregen. Terwijl het anders nooit problemen gaf.
Bij de groothandel, Geon Schrijver, is het ook al niet te leveren, want ik ben daar ook al geweest.
Hij zei ook dat ze zaten te rommelen bij teurling wat betreft de samenstelling. Maar dat is mij nog niet opgevallen, alleen een tijdje terug las ik op het forum dat er ineens zoveel zonnepitten in zaten, dat kwam door een foutje van teurling.
Hij kan wel een ander voer leveren, en ik heb het gezien, het ziet er echt exact hetzelfde uit als de teurling 228 maar dan zonder die gedroogde krenten.
Ik zag zelf zo goed als geen verschil, is er iemand hier die dat voer geeft of kent?
Nu had ie het niet op voorraad anders had ik wel een kilo of wat geprobeerd. Zodra hij het heeft ga ik het proberen.
Misschien een goede vervanger van 228?

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Karin

Zie dit topic : http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17580.0.html

En het was geen foutje hoor van Teurlings, was een smoes, de pompoenpitten waren op dat moment te duur en toen hebben ze er maar zonnebloempitten ingegooit  ::) Ik ga dus ook over naar dat andere voer, ik koop altijd bij geon.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ROCKS

Hoi Karin,

Ken jij dat voer al dan?
Ik heb het heel goed bekeken en het ziet er echt hetzelfde uit alleen niet die gedroogde dingen erin.
Maar als hij het volgende week heeft ga ik er wat van proberen, ik ben wel benieuwd.
Weet je trouwens dat ie een stuk duurder is met zijn teurlings voer? Ik betaal bij de dierenwinkel waar ik het altijd bestel, €4 minder dan bij Geon. Dat is best veel.
Ik ben wel nieuwsgierig naar wat de anderen eigenlijk betalen voor 20 kilo?
Volgens mij is dat andere voer ook nog voordeliger, zijn het zakken van 25 kilo?

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

carco

Wat voor voer is dit dan als ik vragen mag?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Ik heb een proefbakje gehad, ziet er idd precies hetzelfde uit. Ik heb het nog niet geprobeert en weet ook nog geen prijs, maar ik zal hem eens mailen. Hij is idd duur met teurlings, maar ja, als ik kilometers moet rijden is het nog duurder, hij zit vlak bij mij  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb inmiddels het zaad gehaald. Het is van het merk Slaats en kost per 25 kg 19 euro ( teurlings betaal ik per 20 kg 24,30 voor ). Scheelt wel een hoop. Het ziet er bijna hetzelfde uit, er zitten wel minder soorten zaad in, maar globaal gezien is het hetzelfde als teurlings ( alleen geen bessen en rozijnen erin, maar dat vinden die van mij toch niet zo lekker ). Mijn terulings is bijna op, dus ik ga nu mengen. kunnen ze er langzaam aan wennen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ROCKS

Hoi Karin,

Ik ben nu al ruim twee weken bezig om teurlings te bestellen en vandaag zat het er weer niet bij!! >:(
Terwijl ik de eigenaar van de winkel aan de foon had stond de vertegenwoordiger ernaast en zag op zo'n ding dat er nog ruim 160 zakken op voorraad waren, dus MOEST het te leveren zijn, nouh, mooi niet!!
Ik word er nu een beetje gek van, ik wil me vogels goed voer geven. Ik ga morgen naar Geon, en vraag om een kilo of wat van dat voer wat jij nu ook geeft.
En als het bevalt.....kan teurlings de pot op, en stap ik voorlopig over op dat andere.
Ben benieuwd.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ROCKS

Héhé...

Ik heb eindelijk teurling 228!!
De eigenaar van de winkel waar ik het altijd koop is vandaag zelf naar de groothandel gegaan.
En....als mijn voer er was nam ie het mee, en zou ik gebeld worden. En ja hoor, ff voor half vijf belden ze dat het er was!
Ik heb vanmiddag een kilo voer van Geon gehaald, ik mocht een kilo proberen.
Morgen ga ik het heel uitvoerig naast elkaar leggen, en het goed vergelijken. En als het bijna hetzelfde is stap ik over na deze baal. Ik zal wel foto's maken en het hier laten zien.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

carco

Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de levering, maar ik ken een zaak in de buurt die ook slaats verkoopt en als dat bijna hetzelfde is weet ik in ieder geval waar ik heen moet.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!