28 maart 2024, 15:30:45

chinese dwerkwartel?

Gestart door Quinten, 22 december 2006, 14:22:00

« vorige - volgende »

Quinten

hey! ik heb nu een voliere met gras en valkparkieten! maar ik zou er nog graag wat dwrkwarteltjes inzetten!
hoe moet ik de voliere hiervoor aanpassen? ik zou e dan wel alleen ind e buiten voliere zetten, hier ligt op het moment niets alleen maar aarde enzo en een beetje gras.
Ik had gedacht om harde houtsnippers op de bodem te leggen! Is dit hiervoor geschikt?

Mara

Hoi Quinten

Mijn voliere bestaat uit zand en tegelvloertjes. En hier doen ze het goed. Ik heb wel gezorgd dat ze beschut kunnen zitten en dat ze makkelijk van de ene voliere in de andere kunnen.

Groetjes

Mara

Quinten


Mara

Hoi Quinten

De voliere was vroeger een stalling voor fietsen en dergelijke en die hebben we omgebouwd tot voliere, vandaar de tegelvloertjes.

Hoop dat dit antwoord genoeg is?

Groetjes

Mara

Rianne

Mijn voliere heeft ook een tegelvloer, en daaroverheen beukensnippers. Ze kunnen hier evengoed tussen scharrelen, zet wel een bakje met zacht zand neer, zodat ze daarin kunnen badderen. :)
Verder zijn ze makkelijk qua voeding, ze eten hier zaadvoer van de valken maar ook pellets.

miranda8482

Hai,

Mijn dwergkwarteltjes zitten ook lekker op de hoitsnippers, die op de tegels liggen! Ze hebben het hier erg naar hun zin hoor! Scharrelen lekker tussen het hout door! Verderr eten ze eigenlijk alles wat de valkjes laten vallen en heb ik een bakje met tropisch zaad voor ze staan.

Ik heb in de lente en zomer eigenlijk altijd een grote bak met zand staan zodat ze hier lekker in kunnen ravotten. In de koudere maanden zie ik ze dit eigenlijk nooit doen vandaar dat die er ook nu niet staat!

Verder moeten ze zeker een plek hebben waar ze beschut kunnen zitten. Dit kan achter een dakpan die je schuin neer zet. Of planten in je voliere. Ik heb zelf een klein nachthok voor ze staan waar ze in kunnen: hier heb ik lekker stro en wat hooi in leggen. Dit vinden ze heerlijk. Liggen veel tussen het hooi samen te slapen.
Maar een nachthok is niet verplicht hoor, ik heb dit omdat ik het fijn vind dat ze ook binnen kunnen zitten. Maar als je een plek is waar ze gewoon kunnen schuilen is prima.

Verder is het belangrijk dat in de winter zeker de vloer niet heel erg nat wordt. Want als het koud word/vriest dan mag de bodem niet nat zijn. Is niet goed voor de pootjes.

Verder zijn het hele leuke beestjes op de bodem van je voliere. Gezellig om ze zien te scharrelen.

Hoop dat je wat aan de informatie hebt!

Groetjes Miranda