Wanneer is wildkleur man op kleur?

Gestart door Falcon, 19 december 2006, 19:38:08

« vorige - volgende »

Falcon

Nog een vraagje over Suske, mijn wildkleur valkje. Hij is geboren op 25 juli 2006.
Nu is hij in de rui aan het komen. Hij verliest voorlopig vooral kleine borst- en buikveertjes. Hij is nog steeds lichtgrijs, met vaag geel kopje (rond bekje wat meer geel) en kuifje ook de typische dwarse streepjes onderaan zijn buikje en in staart zijn er nog. In zijn staart zitten ook 2 mooie felgele pennen met wat streepjes in.

Nu is mijn vraag: wanneer is hij volledig op kleur, dus met felgeel kopje en kuif? Behoudt hij die 2 mooie gele staartpennen of verdwijnen die mee met het streepjespatroon en wordt hij volledig donkergrijs?

aletta@wanadoo.nl

hoi falcon
ik heb zelf ook een wildkleur valk en die was met 8maanden op kleur toen had hij zijn fel gele kop,die gele staartveren verdwijnen als het een mannetje van jou blijkt te zijn ook en komen dan als het goed is niet meer terug die worden dan egaal grijs.

groetjes sandra

Falcon

Goed om weten. Nog effe geduld hebben dus voor Suske beslist om zijn streepjespyjamaatje in te ruilen voor een grijs kostuumpje  ;)
Ben al héél benieuwd hoe hij eruit zal komen te zien. Weet niet of hij een zuivere wildkleur is eigenlijk. Ik denk dat zijn mama lutino was. Hij heeft in ieder geval een lutino zusje hoorde ik. Zal eens navragen bij de kweker.

Bedankt voor de info!

aletta@wanadoo.nl

hoi falco
bij mijn valk was ook 1 van de ouders een lutino en de andere een wildkleur en die van mij is een zuivere wildkleur en er zaten ook twee lutinos in hetnestje waar hij uitkomt.

gr sandra