18 april 2024, 08:12:08

volière bouwen

Gestart door roel, 16 augustus 2003, 16:16:13

« vorige - volgende »

roel

hoi,

ik en mijn vader zouden graag een grote volière bouwen alleen durven we niet goed beginnen. Achteraf zullen er altij fouten zijn zegt hij. Heeft er iemand tips of planntjes van zijn volière?

groetjes

Karin

Hoi Roel,

Ik ga ff er van uit dat je een buitenvolière bedoelt. Gebruik onbehandeld hout die je verft met "kindvriendelijke verf", ook de grondverf moet oplosmiddelvrij zijn ( valkjes knagen er aan ) of speciale aluminium buizen. Gebruikt volière gaas, maar je kunt natuurlijk ook kant en klare volièrepanelen kopen. Verder zorg voor een sluis ! Je moet eens weten hoeveel valkjes ontsnappen uit volières omdat er geen sluis in zit  :o Het kan jaren goed gaan, en dan ineens.... De volière moet zowel zon als schaduw hebben. Een stukje overdekt en windvrij, een binnenhok die goed geïsoleerd is en in de winter bij verwarmt kan worden. Op de vloer bijvoorbeeld gewone straattegels. Zolang het maar goed schoon te maken is, dus geen zand of aarde of zo ( of je moet het om de zoveel tijd helemaal afgraven. Kijk ook eens op www.marktplaats.nl. Daar worden regelmatig volières te koop aangeboden die gemaakt zijn van speciale panelen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sander

Hallo

ik ga volledig akkoord met kazoo. Het hangt er natuurlijk ook van af welke vogels je houdt.Maar als je valkparkieten wilt houden dan heeft kazoo het perfect uitgelegd.

roaneric

Hoi

Hier is de voliere die wij hebben gebouwd 4 weken geleden.  Heel eenvoudig en toch veel ruimte.  Wij moeten nog de binnenverblijf maken in de schuur.
Misschien krijgt je een idee.

Groetjes
Marijke

Mandy

18 augustus 2003, 03:52:31 #4 Last Edit: 18 augustus 2003, 03:52:47 by Mandy
Hoi Marijke,
 
Nou, nou, niet zo min over jezelf praten hoor, dat ziet er toch hartstikke mooi uit joh!
En ze hebben inderdaad lekker veel ruimte en straks nog een nachthok erbij, prima toch! ;D
Enne, leuke handtekening heb je trouwens!
Mooi valkje ook die knabbeltje. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

ik terug

heb jij je bodem gebotoneerd? en wat gebruik jij als bodembedding? alleen valkjes in je volière???

groetjes

roaneric

Hoi

Bedankt hoor,  
Ik heb gewone tegels op de bodem en daar overheen housnippers.  Ik heb alleen valkjes in mijn voliere.  Vind ik wel genoeg. En straks (misschien) nog 4 jonkies erbij.  Kan nu enige dag uit het ei komen.  Ik zal wel een baasje moeten zoeken voor ze, want ik heb al 6 in de buitenvoliere en ik denk niet dat ik er veel meer in kan houden zonder problemen.  

Mandy, het valkje die jij over hebt is een bonte pop Kwebbeltje.  Ik vind haar ook heel erg mooi.  Ze is niet tam, maar een paar weken geleden had ze een wondje die ik 2 keer per dag met antibiotica zalf in moest smeren en nu wilt ze zelfs uit mijn hand eten.  Ze bijt ook niet zo hard als de andere valken.

Groetjes
Marijke

roel

ik zou graag ook andere soorten erin hebben zou dat voor problemen zorgen?

Sander

hallo

ik had zelf ook een koppel valkjes zo eenzaam en alleen in de volière . Heb er dan maar een koppeltje diamantduifjes bijgeplaatst. Ze mogen wel niet bij de valkjes in de buurt komen maar voor de rest zijn er geen problemen.De duifjes kweken zelfs alsof hun leven er van af hangt!!Vroeger zat er ook een koppel kanaries bij en dat klikte ook. Dus wat dat betreft zijn valkjes betrouwbare vogels.

groetjes
sander

Stijn dc

hello

andere soorten gaat wel hoor!
zoals kanaries, exoten, grasparkieten, catharinas!
of diamantduifjes zoals sander zei!
zet er wel geen roodruggen of rosellas bij, omdat dit wel eens tot de dood van je valkjes kan leiden!

SDC:D

ik terug

zeker? want ik wou juist een koppel Splendidparkieten, rosellas en een koppel turquasines nemen spijtig!

Sander

hello

de splendids en de turquosines zouden wel nog gaan ,maar de rosella is niet geschikt voor bij valkjes. Vooral tijdens de broedperiode zijn ze erg agressief.

groetjes
sander

ik terug

oh dat is spijtig want bij de kweker waren ze zo mooi!!! zijn er nog zo geen mooie die bij valkjes mogen? een halsbandparkiet niet zeker?

ik terug

en een roodrugparkiet?

Stijn dc

hello

jammer, want rosellas zijn wel mooi ja, anders moet je de voliere groter maken, of verdelen!!
roodrugparkieten gaat zeker niet, en halsbandparkieten ook zeker niet!
rosellas hebben zelfs dubbel gaas nodig tussen de kooien of ze bijten mekaar de tenen af!!

SDC:D