7 mei 2025, 11:18:13

Minder tijd voor de valk

Gestart door Nes, 11 augustus 2003, 01:27:48

« vorige - volgende »

Nes

Hihi... :D Ja, het is te proberen he!? Het lijkt wel een soort verslaving....

Groetjes Nes.

Natanella

Hoi Nes, ik vindt het voor jou heerlijk dat je er een 2e valkparkiet bij krijgt! Maar na het lezen van jou verhaal begin ik toch (weer) te twijfelen. Ik heb er nl ook 1 en net behoorlijk tam en echt mijn maatje. Maar natuurlijk gun ik hem het allerbeste en als dat betekent dat dat een vriendje is...
Ik ben net als jij toch ook een beetje bang dat hij dan minder tam wordt. Egoistisch he? Ik blijf het zo moeilijk vinden en ben dus ook reuze benieuwd naar jou ervaringen.
groetjes, Anita

Nes

hoi Anita,

ik heb een valkje bij Mandy gereserveerd en haar gevraagd hoe dat nu eigenlijk precies zit... En nu ben ik er helemaal niet meer zo bang voor. Dit is een gedeelte van het mailtjevan Mandy:

maar je kan 'm dus ook handtam reserveren. Zoals je misschien al van sommige hebt gelezen zijn ze dan ook echt tam en zitten er vaak kroelerds bij. Als jouw valkjes dan bij elkaar komen zullen ze veel aan elkaar hebben, maar zullen uiteraard ook bij jou blijven omdat ze tam zijn. Als je deze zelf tam zou willen maken is dat juist makkelijker voor jou omdat je al een tamme valk hebt en de nieuwe zal jouw valk juist zoveel mogelijk na gaan doen, dus ook naar jou toe gaan omdat jouw valk dan bij jou is, dus dat gaat dan sneller en makkelijker dan iemand die een eerste valk uit een volière neemt. Als ze eenmaal bij elkaar zijn en je kijkt er minder naar om dan zullen ze uiteraard wel meer naar elkaar toetrekken, maar anders blijven het gewoon je maatjes hoor, dus je moet ze wel tam houden door er mee bezig te blijven.

Groetjes Nes.

Natanella

Hoi Nes, dank je wel voor de snelle reaktie! Ja, als je het zo leest, dan is de keus (voor mij) toch eigenlijk wel snel gemaakt. Misschien toch maar eens opperen hier thuis, voor toch 1 erbij.
Wat een zorgen toch he?  ::)
groetjes, Anita

jean

ik zou, terwijl je aan het studeren bent je vogel op je schouder houden en proberen te leren zo blijft hij tam, maar als je je niet kan concentreren dan heb ik geen ander idee :-/

xxx jeanke