6 mei 2025, 15:23:46

Gipsy & Pucky

Gestart door Joy4ever, 17 december 2006, 18:57:27

« vorige - volgende »

Joy4ever

Hoi allemaal,

Het is hier al een tijdje rustig geweest, dus ik dacht laat ik maar weer eens wat schrijven.

Nou weer zullen we eens beginnen.....
Gipsy en Pucky zijn al aardig aan elkaar gewend, wel bekvechten ze vaak buiten de kooi, dus durfde ik ze steeds niet bij elkaar te zetten.
Vandaag was ik het zat en nu zitten ze dus wel in een kooi, ze laten elkaar aardig met rust, gaan alle twee hun eigen gang en kant op.
Helaas heeft Pucky geleerd van Gipsy hoe hij moet schreeuwen, zodra ik de kamer uitloop, word Mike doof van het gekrijs van Pucky....... Hopenlijk houd hij er snel mee op.... Het zou ook leuk zijn als de de mannen wat beter met elkaar omgaan binnenkort. Pucky doe wel heel lief maar Gipsy moet nix van hem weten, zodra Pucky in de buurt komt staat hij al in de verdediging/aanval, maar dit alleen buiten de kooi, de malloot....

Vandaag wel weer een stapje verder gekomen met Pucky, ik mocht hem kroelen!!!!!!!!!! Eerst al toen hij bij me zat en later ook in de kooi, toen bood hij echt zijn koppie aan, echt lief.

Helaas hebben we met Gipsy nog steeds geen vooruitgang.
Als je alleen al met een hand in de buurt komt, gaat zijn bekkie al open en begint te blazen. Alleen als hij in nood zit stapt hij op de vinger maar anders vliegt hij weg.
Hij wou vandaag weer lekker meevliegen met Pucky, eerst lande hij volledig buiten adem op mijn arm, hier schrok ik wel erg van want ik had hem nog nooit zo erg horen hijgen. En vervolgens vloog hij achter Pucky aan de keuken in en ineens BOEM en een heel zielig zacht piepje....... Ik meteen kijken, was hij tegen de koelkast aan gevlogen en zat ernaast heel beduusd om zich heen te kijken, ik mijn hand voor hem gehouden en toen stapte hij wel op. Nadat ik hem in de kooi had gedaan zag ik een bloedvlekje, helaas kan ik hem niet pakken dus ook niet goed bekijken hoe erg het is, maar zo van een afstandje lijkt het me mee te vallen, het is volgens mij wel hetzelfde plekje als de vorige keer toen ie erg geschrokken was in de kooi. Zal hem voorlopig goed in de gaten houden.

Ook hebben we het voor elkaar gekregen om zowel Pucky als Gipsy te wegen. Pucky geeft geen problemen die kan je zo op de weegschaal zetten en hij blijft keurig zitten, resultaat 88 gram, ben ik erg tevreden over.
Met Gipsy is het een heel ander verhaal, hij wil niet opstappen en je kan hem ook niet met de volle hand pakken, tja hoe doe je dat dan...... Mike kwam met de oplossing, dat moest ook wel want Gipsy komt alleen bij hem zitten, hij deed wat zonepitjes in de kom van de weegschaal en vervolgens liep Gipsy op de rand van de kom en bleef daar zitten...... Nu weten we eindelijk ook het gewicht van hem namelijk 87 gram. Dus twee gezond wegende valkjes.

Zo dat was weer een hel verhaal zeg, mijn vingers zijn helemaal roodgloeiend!!!!!!

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Anja

Hoi Joyce,

Wat een goed idee om zo je valkje te wegen. De gewichten zijn perfect hoor.

Wat een vooruitgang zeg dat je Pucky mocht kroelen. Hoop voor je dat Gipsy ook snel bijdraait. Misschien als die ziet dat Pucky zich laat kroelen en zo dat Gipsy dan misschien ook makkelijker wordt.

Groetjes Anja

Wilma1

HOE dan ook in "nood" stapt Gipsy wel op....dus helemaal bang is ie niet (meer) en heeft wel vertrouwen dat je niets "engs" doet...hij is wat trager in de benadering, maar ik denk dat je met veel geduld bereikt wat je doel is!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Joy4ever

Hoi Anja,

Tja, Mike heeft soms wel handige ideeën. gelukkig maar..
Ben ook erg blij dat ik Pucky mocht kroelen, hij is echt een lieverd aan het worden, komt ook steeds bij je zitten, de schat, wel heeft hij erg scherpe nageltjes, volgens mij heeft Nellie ze een keer extra gevijld.......

Hoi Wilma,

Dat is nou juist het probleem, hij deed het wel totdat hij de eerste keer toen Pucky en hij in een kooi zaten, pucky totaal geen rust gunde en toen ik pucky eruit wou halen om ze apart te zetten, hem dus aanviel..... Ik was zo kwaad dat ik Gipsy gewoon met de volle hand eruit pakte, dit is hij dus niet gewend. En sindsdien zijn we dus terug bij af....
Ik sla mezelf voor mijn hoofd dat ik zo heb gereageerd, maar ja gebeurt is gebeurt ik kan het nu niet terugdraaien, ik hoop alleen dat Gipsy snel bijdraaid want ik vind het niet leuk als om steeds zoveel stress te krijgen als hij op moet stappen...

Nog even een stukje algemeen, de mannen hebben vannacht voor het eerst de kooi gedeeld, gelukkig is het goed gegaan, geen uitgetrokken veren e.d.
Wel moet ik zeggen dat ze een beetje gek zijn, ze komen niet bij elkaar zitten zonder ruzie te maken, als Pucky hoger zit dan Gipsy gaat Gipsy tenen bijten. Gelukkig bijt Pucky wel van zich af en nu kijk ik in de kooi, zitten ze met zijn tweeen over de bodem te scharrelen en samen te eten...... Ik snap ze niet!!!!!

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Wilma1

Moet je ook niet willen snappen  :P  het blijven soms onvoorspelbare dieren en wat Gipsy betreft...ja idd ff bij "af", maar met het geduld gaat het langzaam wel wer lukken.

Best moeilijk niet ECHT boos te worden, als de "oude" de nieuwkomer pest en jij wilt ingrijpen....begrijpelijk, maar soms moet je tot 10 tellen  ::)

Zo maakt iedereen wel foutjes hoor, maar ze zijn om gewoon weer te starten en je leert er zelf ook van  ;)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Joy4ever

Zo eindelijk zijn we weer een stapje vooruit gekomen, Gipsy stapt af en toe weer op, wel alleen als hij er zin in heeft maar ja het is weer een begin. Wel maak ik me een beetje zorgen over zijn verenpak, hij is hevig in de rui nu en nu zijn de geplukte plekjes erg duidelijk zichtbaar, ik hoop maar dat het nog goed gaat komen. Ook zijn gewicht is wat achteruit gegaan, 84 gram vandaag.... Ook maar even goed in de gaten houden. Ook zijn conditie is volgens mij niet erg best... Hij vliegt wel steeds langer en vaker, maar daardoor zit ie wel vaker op onze schouder uit te hijgen, soms zelfs zo erg dat ie bijna naar lucht aan het happen is, ook hier dus een aandachtspuntje... Wel is hij lekker actief en merken we niets aan zijn gedrag, hij schreeuwt nog steeds. En we hoopten juist door er een tweede bij te nemen dat het minder zou worden, niet dus, hij leert het zelfs aan Pucky.... Gelukkig is Pucky iets beschaafder qua stemgeluid!!!

Pucky doet het fantastisch, hij is zich vaak aan het uitsloven en ziet overal mogelijkheden om lekker op zijn kop te gaan hangen, leuk gezicht.
Ook komt hij steeds vaker mijn vingers op zoeken om een kroel te halen zowel in de kooi als buiten de kooi!!!! Zijn gewicht stijgt alleen maar, nu 89 gram.
Ook begint ie steeds meer machogedrag te tonen, vleugels wijd en macho'en maar........
Eerst was Gipsy echt degene die uitmaakte wat er gebeurde maar nu heeft hij concurrentie van Pucky.

Van de week betrapte ik de mannen!!! Ik geloofde mijn ogen niet, want wat ik daar zag........ Gipsy was Pucky aan het kroelen!!!! Ze kunnen dus wel lief zijn voor elkaar.

Gipsy & Pucky

Anja

Wat moet dat een mooi gezicht zijn geweest dat ze elkaar zaten te kroelen.

En ik lees dat je weer een stapje verder bent. Kei goed van je ga zo door hoor.

Ik heb zelf ook 2 valkjes die alleen maar opstappen als zij dat willen. Maar ze zijn verder wel tam en laten zich ook lekker kroelen.

Groetjes
Anja

Joy4ever

Hoi Anja,

Helaas is het bij Gipsy zo dat hij ook niet erg tam is..... Hij komt wel bij je zitten maar voor de rest ho maar, als je ook maar beweegt met je handen begint ie al te blazen, dus kroelen e.d. kunnen we bij hem voorlopig wel vergeten.
Maar ja, we hebben Pucky nog, daar kunnen we wel vanalles mee, dat is echt een schat.
Ach en iedere valk is nou eenmaal anders maar daarom vinden we hem niet minder leuk hoor!!!

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Anja

Hoi Joyce,

Misschien wordt hij op den duur wel nieuwsgierig naar Pucky en komt hij ook eens kijken wat dat allemaal is.
En idd ze zijn niet allemaal hetzelfde. ik heb er 8 en ze zijn allemaal verschillend.
Geef ze allebei maar een dikke knuffel.

Groetjes Anja

Joy4ever

20 januari 2007, 22:22:36 #39 Last Edit: 20 januari 2007, 22:36:59 by Joy4ever
Hoi Anja,

Pucky genoot van de knuffel, maar Gipsy vloog hard weg  ;)

Het is al weer een tijdje geleden, dus de boel maar weer even updaten....
Pucky gaat erg goeg, die lieverd komt alsmaar kroeltjes halen... Gipsy, gaat ook steeds een beetje beter, ik denk niet dat het zo'n kroelkip als Pucky word, maar ja, hij komt wel vrijwillig bij je zitten en dan voornamelijk bij Mike, wel grappig. Daarnet ook zo gelachen. De valkjes waren lekker los en natuurlijk gingen ze lekker bij Mike zitten, tja alleen zitten, als Mike bewoog kreeg hij van 2 kanten commetaar. Wou Mike Pucky kroelen, nou daar was hij het niet mee eens...... alleen ik mag dat dus bij hem, gna gna gna.

Hier het bewijs:

En hier de reactie na het kroelen.

Ook is ie steeds meer aan het babbelen, de twee mannen houden nu hele serenades tegen elkaar, funny

Nou dat was het dan weer voor even.

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Joy4ever

Zo, ik weet nu waarom de mannen af en toe lopen te ruziën.... Eigenlijk heel erg simpel Gipsy begrijpt Pucky niet....
Net waren ze lekker los, hebben heerlijk buiten de kooi lopen scharrelen en toen kwam Pucky met zijn koppie naar beneden naar Gipsy toe, hij kwam echt een kroel vragen bij hem. Staat Gipsy er echt zo bij van: Wat moet je nou???? En dus niet een kroel geven, dus Pucky denkt dan doe ik het wel bij jou..... FOUT!!!! Gipsy in de stress, resultaat 2 bijna vechtende valkjes op mijn schouder. Dus wie o wie kan Gipsy een spoedcursus valkjestaal geven...... Ik denk dat hij dat nog niet heeft gehad namelijk.

Ook wel funny, laat ik die twee lekker los om te vliegen, vliegen ze twee rondjes door de kamer en gaan vervolgens bij me zitten (Mike is niet thuis dus nemen ze genoegen met mij...) en gaan daar niet meer weg. Wel grappig, kunnen ze de vleugels lekker strekken, doen ze het niet, die lekkere eigenwijsjes.

Even een klein stukje off - topic.. Over een half jaartje gaan we trouwen en ben zo blij dat de voorbereidingen zo soepeltjes gaan, we hebben bijna alles al geregeld..... Alleen nog een pak voor Mike en dan nog de kleine dingetjes om de puntjes op de i te zetten, zo relaxed. Wat nou huwelijks stress??? Totaal geen last van... ::)

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Mara

Hoi Joyce

Ten eerste gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk.

En een spoedcursus valkjestaal, ik denk niet dat dat help. Ik zag vanmorgen dat Chatima Truus weg aan het jagen was toen deze voor een kroel kwam vragen en dat terwijl ik zeker weet dat Chatima valkjestaal spreekt want zijn vader doet het hem voor hoe het moet.

Liefs

Mara

Joy4ever

Hoi Mara,

Gelukkig ben ik niet de enige met een valkje die de ander "wegjaagd" als die een kroel komt halen...
Het wordt trouwens steeds moeilijker om die 2 qua geluid uit elkaar te houden, ze doen elkaar echt na, wel geinig hoor, Pucky is nog zo jong vergeleken bij Gipsy en hij kent alle deuntjes al de Gipsy kent...
Precies zoals Nellie al voorspelde, een echte fluiter.
Ook is het zo'n vrolijk vogeltje, als hij los is loopt hij echt helemaal over je heen om de boel te verkennen en de bank is zo interessant  ;D  Alleen moedervlekken vind ie niks, die moeten weggepikt worden..... ::)

Groetjes Joyce

Gipsy & Pucky

Anja

Hoi joyce,

Gefeliciteerd mat je aanstaande huwelijk. De stress die komt misschien nog wel.
Wat betreft het wegjagen van de valkjes dat gebeurd hier ook wel hoor en daarna zitten ze weer gebroedelijk samen naast elkaar. Dat zijn dingen dat leren ze vanzelf hoor.

Groetjes Anja

Wilma1

Een a.s. huwelijk....spannend!!!  :D

Rocky (grote broer) en Corky (2e broer) kunnen beiden ook heel mooi fluiten....tot diep in de avonds zelfs  :D

Dus Pucky zal zeker OOK zo aan fluiten  :D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3