6 mei 2025, 20:56:34

plukken bij jong

Gestart door jannus, 8 december 2006, 20:43:28

« vorige - volgende »

jannus

8 december 2006, 20:43:28 Last Edit: 9 december 2006, 00:45:02 by jannus
hallo

wat moet ik doen? het koppel plukt hun jong kaal bij het kopje en onder de vleugels.
ik heb het jong uit de kooi gehaald en aleen in een broed blok gezet.
kopel is 10(man) en 8(vroutje)jaar oud
het jong is bijna 3 weken.
bij het eerste jong deden ze het ook.
maar die was een week of 4
dit is dus het tweede jong

jannus

Lin

9 december 2006, 11:42:37 #1 Last Edit: 9 december 2006, 11:47:29 by Lin
Ik haal het jong dan uit het broedblok. Wel als de valkjes allemaal ouder zijn dan 3 weken en haal het broedblok weg. bij mij stopte ze met plukken. aan de fotos zie je hoe snel het vanaf toen is gegaan.

hier is het jong 20 dagen en helemaal kaal. Op deze leeftijd zouden ze op de rug al veertjes en pennetjes moeten hebben.

en met 27 dagen

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jannus

Als ik het jong bij de ouders in de kooi terugzet, begint de pop gelijk weer met kaalplukken bij het jong.
Dus heb ik handopfokvoer gekocht om ook dit jong weer zelf te gaan voeren. Weet iemand de tijden van het voeren?
Bij het vorige jong had ik op internet een schema gevonden, maar het lukt me niet dit terug te vinden.
Wie kan mij helpen??

Karin

Kijk even bij handopfok  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Zelf ga ik ze met 3 weken er niet uit halen dat is nog erg vroeg om totale handopok te doen is mijn mening. Dan zijn ze maar even kaal. Het is niet erg fijn, maar voor mij nog geen reden om ze eruit te halen. bij mij werd het met de dag minder met plukken.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Klinkt misschien raar, maar laatst was ik bij iemand die de jongen  insmeerde met mosterd als er geplukt werd. Het schijnt dat ze dat niet zo lekker vinden.

Of van dat spul tegen nagel bijten.

Groetjes Marlies ;)