28 maart 2024, 12:29:05

Het dagboek van mijn vogeltjes

Gestart door Tara, 26 september 2002, 01:05:55

« vorige - volgende »

Tara

WOENSDAG  SEPTEMBER
Thuisgekomen van school ging ik vlug gaan kijken hoe het mt m'n vogeltjes was. Laiko zat als gewoonlijk op het nestkastje want mijn lieve Laiko kan nog steeds niet klimmen. Nou ja. Toen heb ik Laiko wat op een stoel in de keuken gezet en haalde ik Moko uit. En 'k heb hem erbij gezet. Laiko zat weer te krassen tot en met. Ik heb ondertussen al het etenwerk en zo gedaan en toen kwam een vriendin met haar tweelingzus en moeder met de twee grasparkieten voor me, ik heb er €5 voor betaald, niet veel hé? Nou ja, die erbij en verder gedaan met 't eten. Dan heb ik Laiko en Moko in de kooi gedaan en heb ik Laiko vanboven gezet. Die grasparkieten zijn wel even groot als mijn kanaries haha. Morgen vertel ik weer meer, doeikes xxxxxxxxxxxxxxxxx....

Tara

VRIJDAG 27 SEPTEMBER
Joehoe, leuk was het in 1 woord vandaag, al mijn 11 vogeltjes in de garage gelaten mijn 3 kanaries en 2 grasparkieten waren wel wat sneller dan ik had verwacht!!  Haha, voor in de kooi te krijgen lukte me echter niet, uiteindelijk is het dan toch gelukt. Verder is er niet echt veel gebeurd, nu vertel ik nog wat over gisteren! Ik zette Laiko naast een grasparkiet. En die ging er wat dichter bij gaan zitten en plots wou die net nou ja, hoe moet ik het zeggen, tongezoenen  :D met mijne Laiko, maar die wou niet en die grasparkiet was vies en die trok aan haar nekpluimen, dan werd ik vies, niemand komt aan mijne Laiko! Z'is nog veel te jong!  :D Nu ja, tot morgen, doei doei!!

Tara

29 SEPTEMBER 2002
Vandaag zijn we naar oma geweest. Koko en Laiko gingen deze keer mee, Koko kan ongeveer weer vliegen. Hij vloog van laag naar hoog op de ' luster ' of zo. En Laiko maar roepen en roepen, ik ben nu toch aan 't twijfelen of het een vrouwtje is, de roep is zo een beetje tussen de 2, maar op 't eerste gezicht denk ik dat het een mannetje is. Nou ja, na de eerste rui zal ik het wel zeker zien. Terug thuis riepen ze weer naar het vogelbendeke  :D Laiko heb ik dan bovenaan gezet dat ze rustig bij de andere valkjes kon slapen  :P
Groetjes, Tara en de vogeltjes.

sharon

hey tara hoe gaat het me gij ; me mij alles goe kzou u nog veel succes willen wensen met uw vogels en dat er geen meer sterven


groetjes uw goeie vriendinne
***sharonnekke***

sharon

en hoe gaat het met mijn 2 groene parkietjes ? khoop goed
en zijn ze nu al goed ingenesteld? moet ge weten tara, dak et jammer vind dak ze weg moest doen ,maja we hadden niet genoeg plaats in onze kooi en kregen ze niet tam

allé vele groetjes uit deerlijk
***sharonnekke***

Tara

Euh Sharon ge doet me schrikken :D,

jaah de parkietjes zitten in de grote volière bij m'n vader, daar hebben ze veel ruimte, en daar worden ze ook super goed verzorgd :). Ze hebben al een nestje met een andere grasparkiet en de jongen zijn prachtig!

Groetjes, Tara