16 april 2024, 14:42:22

Valkje erbij!

Gestart door *Pietje*, 14 december 2006, 14:39:40

« vorige - volgende »

*Pietje*

Hallo,...
Ik wil graag een vriendje aanschaffen voor mijn valkje!
Hij zit nu in een kooi waar maar plaats is voor 1 valkje dus ze krijgen een grotere kooi.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Tegelijk in de nieuwe kooi, of juist niet...?
Hebben jullie tips?
Als het goed is is het valkje wat ik nu heb een mannetje (heeft de dierenarts van het papegaaiencetrum in veldhoven me ooit gezegd) kan daar gewoon een mannetje bij?
Want we willen eigenlijk geen babyvalkjes in de toekomst...  ;)
B.v.d. liefs Jill

Paauwtje

ik zou als eerste in een tweede kooi de valkjes appart houden
Dit om ziektes niet over te brengen
dan zou ik de kooien naast elkaar plaatsen en ze eerst appart los te laten dan na een tijdje gezamelijk.
Ik zzelf doe ze daarna een dag bij elkaar in de kooi.
Als dit goed gaat kun je beslissen ze ook die nacht al samen te laten.
Bij een mannetje kan gewoon een mannetje.
Echter het meot net als bij mensen klikken bij mij is het nog nooit fout gegaan.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Karin

14 december 2006, 16:13:16 #2 Last Edit: 7 januari 2007, 17:29:53 by Karin
Het nieuwe valkje in de nieuwe kooi en na 2 - 6 weken ( ligt er dus aan waar je hem vandaan hebt ) samen in de nieuwe kooi. Zorg voor minimaal 2 voerbakken en zorg dat de 2 bovenste stokken even hoog hangen. Eventueel eerst samen buiten de kooi kennis laten maken. Het geslacht maakt niet uit en het ligt er aan hoe lang je eerste valkje al alleen zit hoe snel het zal klikken.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Pietje*

Bedankt voor de tips!!!
Liefs van ons...

Jacco

Hoi Pietje;

Hoe is/gaat het nu met je nieuwe valkje erbij?? Ben wel ietwat nieuwsgierig geworden.... ;)
Ik zelf heb er maar eentje,durfde de sprong niet te maken om een 2e de aan te schaffen toen. ???

Succes ermee!      Liefs Jacco. ;D