28 maart 2024, 09:06:48

tamme valk opnieuw tam maken?!

Gestart door Alexandra, 14 december 2006, 01:28:39

« vorige - volgende »

Alexandra

Hallo Allemaal,

Zo hier dan eindelijk mn eerste "echte" berichtje  :P

Ik heb een vraagje aan jullie; ik ben sinds half november de trotse eigenaresse van een albino valk. (Sonic)

Nu heb ik sinds vorige week via een herplaatsing nog een tamme valk (witmaskerman) erbij gekregen (Shaggy)

Sonic is pas ongeveer 11 weken oud en Shaggy bijna 7 mnd.
Ik heb ze nu nog apart zitten maar de bedoeling is dus dat ze straks bij elkaar gaan in een jock kooi.

Nu wil dus het geval dat Sonic een echte super kroelkont is, een echte zwaan-kleef-aan valk en dat Shaggy het niet zo naar zijn zin heeft gehad op zijn vorige adres dat hij nu dus af en toe flink aan de bijterij / happerij is... de ene dag wat minder als de andere maar toch ... Ook wil hij buiten de kooi niet meer zo snel op mijn vinger...

Nu is dus mijn vraag; hoe krijg ik Shaggy weer terug naar de tamheid die hij had toen hij ging verhuizen (allebei mijn vogels komen namelijk bij Bianca1000 vandaan, dus zij kent Shaggy ook door en door) en hoe zet ik ze straks bij elkaar?? Alletwee tegelijkertijd in de nieuwe kooi? Of ze voorlopig nog apart van elkaar laten zitten omdat Sonic nog zo jong is...

Het was in 1e instantie ook helemaal niet de bedoeling dat ik naast Sonic nog een valk erbij zou zetten maar Shaggy kwam zomaar op mijn pad dus vandaar ...

Graag jullie advies en ervaringen!!

groetjes Alexandra,
Sonic, albino pop (30-09-2006)
Shaggy, witmasker man (20-04-2006) 

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl