1 mei 2025, 15:08:43

Naira is overleden

Gestart door bobbie, 11 december 2006, 15:19:23

« vorige - volgende »

Caroline

Heel veel succes, hopelijk slaat het aan.

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Nel,

Wat verdrietig dat Naira ziek is en zo is afgevallen.
Hopelijk verdraagt ze de prednison goed en gaat het ook goed met het plassen. Als ze veel 'moet' hoop ik dat ze in je geinproviseerde 'hondenbak' wil. Dan is het allemaal nog goed te behappen.
Hopelijk is het hepatitis (hoe gek dat ook klinkt) en niet een van de andere twee opties.

Arme Naira, ik herinner me nog als de dag van gister het verhaal van hoe ze Renzo beschermde tegen die grote hond!!
Ik hoop dat jullie nog lang van haar kunnen genieten en dat ze nog lang zich goed genoeg voelt om bij jullie te blijven.

Groetjes, Gerda

Mandy

Citaat van: bobbie op 13 december 2006, 16:41:40
Ik ga morgen starten. Een vervelende bijwerking van Prednison is dat Naira gaat drinken, plassen, drinken, plassen. Sommige honden doen dat dan tegelijkertijd. Als dat zo is adviseert de dierenarts gelijk te gaan afbouwen omdat de hond daar ook erg onzeker van wordt.
Zelf heb ik nu een bodem van een jockkooi (80 x 55 cm) klaarstaan bij de achterdeur, met daarin kranten. Ik zal haar proberen duidelijk te maken dat ze daarin mag plassen.
Misschien haal ik zelfs kattenbakkorrels, kijken of ze dat wil doen.

Hoi Nel, hoe is het nu met Niara? En hoe gaat het met het plassen?  ::)
Wat jij beschrijft waren wij ook van plan toen we met Paco uit Utrecht kwamen. Die zou met al die pillen ook heel veel gaan plassen. Dinsdags vóór Utrecht had hij ook binnen geplast, ik was toen 6 uur weg geweest ivm m'n werk. En het was zo zielig, hij dook bang weg toen ik thuis kwam want hij wist natuurlijk dat hij niet binnen mocht plassen maar door z'n pillen kon hij het gewoon niet ophouden. Leg dat maar eens uit. Dat hij er niet meer is is vreselijk maar gelukkig is 'm die ellende bespaart gebleven. :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bobbie

Hallo,

Jullie meeduimen en beste wensen betreffende het plassen heeft  geholpen bij Naira hoor.

Ze verdraagt de Prednison goed. Bovendien kan ze gigagoed haar plas ophouden.
Ik had de "hondenbak" klaarstaan, een plasje van Naira opgevangen en daar overheen gesprenkeld. Ze heeft er echter nooit op geplast. Er staan in huis 3 waterbakken voor haar, verdeeld over de etages. Ze drinkt ongeveer 2 waterbakken per dag leeg.

De eerste dagen had ze wel heel veel last. Ze kreeg een verschrikkelijk dikke buik, was niet lekker, hangerig zeg maar. Haar oren hinigen ook. Ik dacht echt dat ik haar in moest laten slapen, ze was zo beroerd. Ineens sloeg het om gelukkig.

We laten haar 2x per dag extra plassen, dus ze wordt nu 5 of  6 keer per dag uitgelaten. Ze heeft een enorm blaasvolume want ze plast dan gigaplassen. Ze heeft nog niet 1 keer in huis geplast. Zou ze dat wel gedaan hebben, dan zou ze er gewoon niets aan kunnen doen maar het wel erg vinden denk ik. Net wat jij beschrijft Mandy, je kan het niet van te voren zeggen dat het niet erg is als het gebeurd.

We zijn al aan het minderen met de Prednison. Ze moest beginnen met 1x dd 6 tabletjes á 5 mg. Na enkele dagen 3 tabletjes. Nu zit ze op om en om 2 1/2 en 3 tabletjes. Na 10 dagen 2 1/2 tabletje, etc etc. Zo verder voorzichtig afbouwen. Als ik heb goed heb uitgerekend is ze er half maart vanaf.

Eind januari laten we weer een echo maken van haar buik. Ik ben zeer benieuwd al heb ik er geen goed gevoel over. Dat gevoel is al vaker bevestigd, maar ik hoop dat ik er naast zit. Zelf denk ik dat het cirrose is, vraag me niet waarom.

Haar lever krijgt al heel lang vele klappen door de hoge dosering Fenobarbital, tegen haar epilepsie. Daar krijgt ze nog steeds 2x dd 50 mg van. Dat is behoorlijk hoog voor een hond van 16,5 kg. Met minder schiet ze er doorheen en krijgt ze dus weer aanvallen. Daar wordt je niet blij van, dan is het net een gekke koe zoals je een tijd terug op tv zag.
Haar eerste epileptische aanval had ze op de leeftijd van 5 maanden.  :-\

We hopen het beste ervan.

En Gerda, wat jij aanhaalt over Naira, die grote hond en Renzo, was ik eigenlijk alweer vergeten. Ik zal dat weer eens doorlezen. Toen ik je reactie hier las zag ik het inderdaad gelijk weer voor me, ik wist wel direct wat je bedoelde.
Het is zo'n lieverd.

En Mandy, ik begrijp wat je bedoelt met dat je blij bent dat Paco de ellende met Prednison niet meer mee heeft hoeven maken. Dat is hem iig bespaard gebleven.

Eind januari zal ik hier zeker melden wat er uit de echo is gekomen. Ik hoop dat er verbetering is te zien en het dus hepatitis is.

Allemaal een fijne jaarwisseling.

Groetjes, Nel

Riny

Hoy Nel
Wat een geluk dat alles zo goed gaat met Naira.
Ik kreeg al bijna de bibbers toen ik zag dat je een berichtje aan het typen was.
We gaan gewoon allemaal door met duimen voor jullie, en hopen eind januari op een goede uitslag.
Groetjes Riny :D

angelina

Hoi Nel,

Ik lees het nu pas van Niara.
Ik duim ook heel hard mee dat het allemaal toch mee zal vallen.
Klinkt ook raar eigenlijk want hoe je het ook went of keert het valt zoiezo niet mee.
Geef haar maar een dikke knuffel.

Groetjes angelique

Love birdies

carco

Gelukkig dat Naira de prednison goed verdraagt, en inderdaad hopen op het beste in januari.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

bobbie

Hoi hoi,

Even een update over Naira:

vanmorgen is de herhalingsecho gemaakt:
er is géén verbetering te zien.
Ook is er, naast de hobbels en bobbels, bindweefsel te zien. Bovendien is de lever kleiner dan hij zou moeten zijn.

Geen goed nieuws dus.

Groetjes, Nel

Bello

Hoi Nel,

Maar hoe is Niara eronder?
Wat kun je nu nog voor haar betekenen?

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Gerda

Hoi Nel,

Wat sneu voor jullie en Naira dat het nieuws zo slecht is.
Wat gaat er nu verder gebeuren?

Sterkte!

Liefs, Gerda

Anja

Hoi Nel,

Wat vervelend zeg. Weet al wat er verder komen gaat?

Veel sterkte.

Groetjes Anja

bobbie

Hoi hoi,

Wat er verder gebeuren gaat? We laten het even bezinken.
De dierenarts die de echo nam stelde voor de Prednison weer te verhogen naar 3 tabletten (momenteel heeft ze 1 1/2 tablet, afbouwend) en haar dit een halfjaar te geven.
Zelf heb ik mijn bedenkingen daarbij.
Natuurlijk is het ontstekingremmend maar de bijwerkingen zijn voor 3 maanden te behappen en te overzien, maar nog eens een halfjaar een behoorlijk zware dosis, ik denk niet dat ik dit Naira aan wil doen.

Ze scheurt van de honger, stikt van de dorst. Haar achterpoten verliezen kracht. Normaal sprong ze een meter boven het bed uit als ze er op sprong, momenteel stoot ze haar achterlijf tegen de bedrand als ze er op springt.
Ze slaapt meer, speelt nog wel maar korter. Oogt af en toe uitgeput. Komt niet aan maar krijgt wel een giga dikke buik.

De pluspunten zijn dat haar vacht is verbeterd, meer haren en glanzend. Haar huid is verbeterd, geen allergische plekken meer, geen hot spots meer. Wel krijgt ze een droge schilferige huid.

Moeilijk hoor. Volgende week bellen we onze eigen dierenarts op. Die heeft dan alle gegevens binnen van de echo en kent Naira al jaren.

Groetjes, Nel

Anja

26 januari 2007, 11:32:10 #27 Last Edit: 26 januari 2007, 14:15:19 by elfelfje
Hoi Nel,

Dat is idd moeilijk hoor. Ik hoop dat je volgende week op basis van de gegevens misschien een goede beslissing kan nemen.
Ik blijf voor jullie duimen en ik zal wat kaarsjes voor jullie branden.

Heel veel sterkte.

Groetjes Anja

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Jeetje Nel, wat een verschrikkelijk moeilijke keuze.

Dikke knuffel voor Naira, sterkte voor jullie bij het nemen van een keuze.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.