28 maart 2024, 15:36:13

Zwanger en dan??

Gestart door peetje81, 10 december 2006, 09:52:06

« vorige - volgende »

peetje81

Hallo allemaal,

Ik zat net eens fijn door het forum heen te bladeren en las daar o.a. het verhaal van nick die ophield met zijn valkjes omdat zijn vrouw/vriendin zwanger is. ;D

Nou heb ik daar dus wel een vraagje over, aangezien ikzelf ook zwanger probeer te raken. Ik heb namelijk meerdere boekjes over valkjes maar nog nooit gelezen dat ze schadelijk zouden zijn. Ik ben het natuurlijk helemaal met nick eens dat je geen risico moet lopen maar zou iemand hier me iets over die risico's kunnen vertellen? ???

Lique

Hoi Peetje,

Ook ik ben zwanger, 16 weken van ons tweede kindje.
Ons zoontje is nu 10 maanden oud.
Toen ik zwanger van Delano was heb ik gewoon zelf het meeste gedaan. Maar de nestkasten heb ik laten doen. Ook veel stof en veel ontlasting heb ik vermeden.

Nu is dat eigenlijk hetzelfde. Ik heb nog steeds tijd om met de valkjes bezig te zijn, al is dat wel minder als voorheen.
Ik zal me ook niet meer zo op ze kunnen richten omdat daar gewoonweg geen tijd voor is. Eerder in het broedseizoen was ik uren met de jongen bezig, dat zal nu niet meer lukken.
Maar het is een kwestie van plannen, valkjes en baby's/kinderen gaan goed samen.

Ik heb nagevraagd of het schoonmaken van de kooien/volieres kon tijdens de zwangerschap. Ze zeiden me dat het voor zover bekend niet schadelijk is.
Maar puur voor mijn eigen gevoel doe ik de zware klussen niet, en hier wordt veel begrip voor getoond.

Als je zwanger bent, mag je geen kattenbak verschonen, maar met vogels is er niets van bekend.

Ik wens je veel succes met zwanger worden, hopelijk lukt het snel (niet te intensief over nadenken, dan gaat het een stuk sneller hihihi)

groetjes Lique

Caroline

Hoi Peetje,

Als je goed hebt gelezen, hebben/hadden enkele valkjes van Nick papegaaienziekte, dit is wel schadelijk voor het ongeboren kindje.

Zolang je eigen valkjes gezond zijn, loop je geen gevaar voor je kindje, wel is het natuurlijk raadzaam om op te letten bij kwekers, beurzen, shows, winkels en andere ruimtes waar veel vogels zijn en waar je de gezondheid van de vogels niet kent.

Nu natuurlijk niet helemaal in stress raken, ik ben zelf ook gewoon doorgegaan met kweken van mijn kanaries, enkele jaren geleden en heb ook gewoon de rest van mijn vogels zelf verzorgd, ook ging ik nog gewoon naar de dierenspeciaalzaak om  benodigdheden te halen en naar de zaadgroothandel/vogelhandelaar om voer te halen. Je kunt altijd informeren of je ergens risico loopt.

Succes met zwanger worden.

Groetjes van Caroline (moeder van 3 kindjes)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

peetje81

Hoi Lique en Caroline, bedankt voor jullie antwoord. Ik was al bang dat ik, mocht het eindelijk zover zijn geen tijd meer aan mijn valkjes kon/mocht besteden. ;D

Ik wist i.d.d al wel dat ik dan geen kattebakken meer zou mogen verschonen (hiephoi, want ik werk in een asiel ;D ;D!!)
maar van vogels had ik nog nooit iets gehoord vandaar ook mijn vraag het kon natuurlijk best zo zijn dat dat stof e.d. toch niet goed voor je zou zijn.

En wat het schoonmaken van de kooi betreft?
Ondanks dat ik het dan wel mag, lijkt het me nu al lekker om dat aan een ander over te laten hihi :P

Groetjes Petra

Mandy

Citaat van: Lique op 10 december 2006, 10:44:25Als je zwanger bent, mag je geen kattenbak verschonen, maar met vogels is er niets van bekend.

Ooo waarom is dat dan?
Er staat me wel iets bij dat je ook geen konijnenkooi schoon mag maken? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Citaat van: Mandy op 10 december 2006, 20:58:29
Citaat van: Lique op 10 december 2006, 10:44:25Als je zwanger bent, mag je geen kattenbak verschonen, maar met vogels is er niets van bekend.

Ooo waarom is dat dan?
Er staat me wel iets bij dat je ook geen konijnenkooi schoon mag maken? ::)





Dit is ivm met toxoplasmose, geen idee of dit ook door konijnen overgebracht kan worden?

Toen ik zwanger was van de eerste had ik nog maar 1 valkparkiet en ik heb er nog nooit bij stil gestaan of dit wel goed voor de gezondheid zou zijn. trouwens bij mijn andere zwangerschappen ook niet. Ik heb zelf altijd de vogels verzorgd en de kooi schoon gemaakt.
Dit gold trouwens ook voor de konijnen, maar ik heb binnenkonijnen dus misschien dat dit nog uitmaakt?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

O, ja toxoplasmose heet dat, via google vind je er veel info over, zoals deze;
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=351
Het is dus alleen bij katten inderdaad. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

nick01

yep ik ben gestopt vanwege t mogelijke gevaar.
let wel op mogelijk.
ik heb t 2 dierenartsen en 2 huisartsen gevraagd of de papegaaienziekte schadelijk was en allemaal zeggen ze of ik kan er niks over vinden of er is niks van bekend , een beetje vaag dus.
vandaar dat ik t risico liever vermijd.
en ik had de papegaaienziekte , dit is goed behandeld , en volgens feld was er daarna niks geen gevaar meer ik hoefde ook niet langs te komen voor een controle nadetijd.
maar dan zeg ik weer t kan ook in het stof zitten en zie je voliere maar eens helemaal stofvrij te krijgen , dat is onmogelijk.
dus dan blijft t risico aanwezig.
vandaar deze oplossing.
maar ze zitten nu mooi bij mijn moeder waar ik t binnenhok volgende week ga vergroten dan wordt ie 2m hoog 6m lang en 2,5 m breed.
en ze woont achter mij dus ik kan er nog genoeg mee bezig zijn.
ik wens jou in ieder geval veel sterkte met zwanger worden , en inderdaad denk er niet te veel aan.
een kind moet tenslotte uit liefde verwekt worden als dat goed zit komt de rest vanzelf.