15 mei 2025, 21:22:36

man of pop?

Gestart door Quinten, 13 december 2006, 16:34:02

« vorige - volgende »

Quinten

Ik heb een lutino(pop/man) die ik gekocht heb voor een pop!
e is denk ik ook wel vrij rustig! en vorig jaar heeft ze veel gepaard met mijn geparelde man!
maar ik twijfel tog want ze heeft vorig jaar geen enkel ei gelegd! Hoe oud de pop is weet ik niet!
ik heb ook geprobeerd in haar vleugels te kijken daar zag ik GEEN ENKEL spoor van die gele stippen!
Kunnen mannetjes ook kippetje staan en een andere man op hun laten komen? Of is dit ondaks geen stippen tog een pop?

Quendi

Zo zo, veel uitroeptekens. Het lijkt wel of je het schreeuwd  ;).

Mannetjes kunnen ook vrouwengedrag vertonen, maar als ze kippetje gaan staan, lijkt het me toch een popje.

Dat ze geen eitjes legt zou ook kunnen omdat ze vind dat ze er nog niet aan toe voor is. Een popje van mij legde pas haar eerste ei toen ze twee was.

Je zou ook aan de binnenkant van de staart kunnen kijken. Dus als de vogel op stok zit, moet je voor hem/haar staan, en dan kijken of de staart effen geel/wit is, of dat er nog gele streepjes erop zitten.

Gr Sietske

Quinten

dat heb ik ook al gedaan ide lijtk helemaal effe hoor!
maar ik zie precies op de vleugels parels maard at is heel twijfelachtig hoor! dus waarschijnlijk niet(maar de vleugel is tog niet 100% effe)