29 maart 2024, 11:57:13

alles in één

Gestart door Lee-aa, 8 december 2006, 10:43:01

« vorige - volgende »

Lee-aa

Dag mensen,

IK heb vandaag eens ander voer gekocht. Voer waar alles in zit. Eivoer, zaden enz enz.

Nu las ik op de verpakking dat parkieten gem. 15 gram eten per dag. Zat een heel handig maatcupje bij. Maar ik doe dus 30 gram in het bakje! Nou, ik weet zeker dat 1 parkiet dat helemaal op kan bij mij (heb er 2)

Zijn er ook uitzonderingen?

Pr0xi

Citaat van: Lee-aa op  8 december 2006, 10:43:01
Dag mensen,

IK heb vandaag eens ander voer gekocht. Voer waar alles in zit. Eivoer, zaden enz enz.

Nu las ik op de verpakking dat parkieten gem. 15 gram eten per dag. Zat een heel handig maatcupje bij. Maar ik doe dus 30 gram in het bakje! Nou, ik weet zeker dat 1 parkiet dat helemaal op kan bij mij (heb er 2)

Zijn er ook uitzonderingen?


Xtravital zeker? Dat geef ik mijn valkje ook.
Ik geef hem ongeveer 30 gram en dat raakt 9 van de 10 keer voor 90% op.
Meneer kan de hele dag wel eten. ;D

Lee-aa

Dag Pr0xi,

XtraVital jah!
ik weet nog niet wat ze er van vinden... ik wacht nog even af.
Ik meng het op dit moment met simpel zaad.

ik heb ook pellets gebruikt, maar één valkje vind het echt NIET lekker en hongert liever uit.
De ander heeft liever Pellets ipv zaadjes :S

Rare vogels..  ???

tamara

ik gebruik ook dat voer voor mijn valkparkieten. Ze vinden het erg lekker. De dierenwinkel adviseerde mij ander voer omdat deze zo duur is( 5 euro voor 500 gram) maar ik heb toch dit voer gepakt omdat het zo compleet is!!
Ik geef ze nu dit voer en daarbij ook nog maagiezel en grit en trosgierst.
Ze krijgen ook appel, eiwit van gekookt ei, knabbelstaafjes met honing, extra zonnepitten enz. enz. Natuurlijk krijgen ze deze lekkernijen niet allemaal op dezelfde dag. Ze krijgen elke dag iets anders. Trosgierst krijgen ze wel veel omdat ik dit gebruik voor het tam maken.
groetjes

groetjes tamara en tequila en amigo