20 april 2024, 04:56:04

Groeiachterstand jong + vraag krop

Gestart door b, 6 december 2006, 16:27:21

« vorige - volgende »

Lin

Heb je op dit moment de ouders op pas gelegde eieren of komen die al bijna uit?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

b

Hoi Lin,

Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt.
Maar de ouders hebben in ieder geval (nog) geen nieuwe eitjes gelegd.

Hoezo is dit van belang?

Groetjes Bianca

Lin

Omdat je het over broeden hebt en niet over warm houden. Als je geen tweede nest wil dan kan je het jong ook uit het blok halen en bij de andere zetten. Dan kunnen ze samen om voer schreeuwen. Dit kan wel eens helpen. Als je wel nog een ronde wil dan zou ik ook het jong bij de andere zetten en het blok weghalen. Hier vinden ze het maar nisk als er 1 in het bok zit en ze willen weer met een nest beginnen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

b

Hoi Lin,

Overleggen is voor mij geen optie.
Ik weet natuurlijk niet of het jong iets mankeert en ik ga geen onnodige risico's lopen.
Ten tweede hebben de andere nesten die ik heb meerdere babies waarmee het heel goed mee gaat.
Ik heb in de vorige ronde ontzettend veel dode babies gehad en durf nu dus niet zo gek veel te riskeren.
Pa en ma houden hem warm en hebben hem net ook weer gevoerd.
Ik denk dat ik het zo probeer vol te houden tot hij goed in de veren zit en dan haal ik hem naar binnen en voed hem zelf verder op. Tenminste als ik dan nog niet tevreden ben over zijn groei.
Als dat wel het geval is denk ik dat ik hem mooi laat zitten en hem af en toe wat bij blijf voeren.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes

Bianca

Lin

Bij de andere bedoelde ik, de jongen die al uitgevlogen zijn. Met zoveel veertjes als hij nu heeft kan hij zich ook aan de andere warm houden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Maar als er zoveel jongen dood zijn gegaan. Stuur je ze dan wel ter sectie op? Het kan natuurlijk een ziekte in het nest zijn. Ik hoop dat de volgende rondes beter verlopen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

b

Hoi Lin,

Ik heb er inderdaad een aantal laten onderzoeken.
Er is er zelfs een naar Utrecht gestuurd, de anderen zij door Hedwig van der Horst ontleedt.
Helaas is daar niets anders uitgekomen dan een lichtelijke darminfectie.
Deze is inmiddels behandeld met Bactrimel en deze ronde gaat het met de overgebleven 7 perfect.

Ik ben net nog even gaan controleren en heb de kleine nog even gewogen.
Hij weegt nu ta ta ta ta......55 gram!!!!! ;D
Zijn kropje is heerlijk gevuld en inmiddels worden er overduidelijk zaadjes gegeven.
Voorheen leek het meer op een papje en was de krop geel gekleurd.

Zou het nu toch nog goedkomen?
Pa en ma wisselen elkaar af met voeren, nu maar hopen dat er een van de twee hem vannacht ook warm wil houden.
Anders zet ik zijn broertje er nog lekker even bij.

Groetjes Bianca

Lin

Hey,

Verstandig dat je sectie hebt laten doen.

55 gram gaat de goede kant op. Eten ze veel eivoer? Meer dan zaadjes? Wanta nders kan je wat minder eivoer aanbieden, want van zaadjes komen ze meer aan dan van eivoer.

Ik plaats altijd alle kleintjes bij elkaar. Kunnen ze samen schreeuwen. Ook haal ik op tijd het blok weg omdat ze anders opnieuw beginnen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)