25 april 2024, 15:11:35

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

tasja

HEY TAMARA,


goed nieuws las ik juist en dat op de laatste dag van het jaar,
i.v.m. het vuurwerk ben ik helemaal mee eens,dat mogen ze voor mij ook afschaffen,ocharme die honden...



  CHARLIE,COCO & TASJA

tamara

vandaag heb ik even wat minder tijd gehad voor amigo en tequila. :P
Mijn vriend en ik proberen paar keer per dag voor ongeveer een kwartier per keer met ze bezig te zijn maar dat lukt niet altijd.
Amigo gaat al vrij snel op mijn hand zitten maar allean als ik trosgierst heb.
Als ik zonder eten de kooi in ga dan kan ik niet te dichtbij ze komen want dan raken ze beetje in paniek. :(
Maar hopelijk zal dit over een aantal weken wat beter gaan ;)

groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

Op deze foto is goed te zien dat tequila nog steeds angstig is als ik met mijn hand in de kooi ga.




Ik had gehoopt dat dat nu na 1 maand wel over zou zijn maar helaas. Het gaat wel iets beter.
Ik hoop dat ze eind januari tam genoeg zijn om rond te vliegen want ze hebben vanaf begin december nu al niet meer gevlogen en dat vind ik best zielig.
Als ze dan nog niet tam genoeg zijn moet ik ze dan toch laten vliegen en hopen dat ze zelf in de kooi gaan of toch nog wachten totdat ze tam genoeg zijn???

Hebben jullie nog tips ???

groetjes tamara en tequila en amigo

Mara

Hoi Tamara

Ik zou ze gewoon los laten vliegen. Meestal gaan ze zelf wel terug in de kooi. Tenminste, hier gaat Pipo (mijn grasje die wel tam is maar zich niet in de kooi laat zetten) uit zichzelf in de kooi als hij moe genoeg is.

Liefs

Mara

tamara

hallo,

Amigo gaat al steeds sneller op mijn hand zitten als ik trosgierst heb.
Kijk maar eens naar de onderstaande fotos, deze zijn 5 min. geleden gemaakt.
















Langzaam maar zeker worden ze steeds iets tammer ;D ;D

groetjes tamara en tequila en amigo

Anja

Hoi Tamara,

Je doet het kei goed zeg. Er is gewoon een boel geduld en liefde voor nodig maar dat heb jij wel.

Groetjes Anja

tasja

HEY TAMARA,

dat kale vlekje bij charlie is er nog,ik denk niet dat het nog weggaat.

coco hier die vliegt ook vanzelf terug naar de kooi,
de andere zet ik er zelf terug in :),

het is toch al beter met het tammaken bij u zie ik op fotos,
komt wel in orde.

groetjes tasja. ;)



  CHARLIE,COCO & TASJA

Mara

Hoi Tamara

Ik zie inderdaad een kaal plekje bij je lutino valkje. Jammer dat je het niet gezien hebt bij de kweker maar zoals je zelf al zegt, het is een lief valkje. En dat is het allerbelangrijkste!!

LIefs

Mara

tamara

en wederom heb ik geweldig nieuws wat 5 minuten geleden gebeurd is:

Ik heb tequila kunnen aaien op haar buik en vleugel voor tenminste toch zo n 10 minuten!! ;D ;)
Ik heb meteen mijn vriend geroepen en die heeft meteen fotos gemaakt. Ik weet alleen niet of het duidelijk te zien is dat ik haar aan het aaien ben!! ???




Op deze foto zie je niet zo heel goed dat mijn meest rechtse vinger over haar buik heen gaat.



Deze foto is eigenlijk van iets te ver af gemaakt maar je kunt wel zien dat ik haar aai


groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

hallo,
weer even een update van vandaag.
Amigo gaat al heel snel op mijn hand zitten als ik met eten in de kooi kom en mijn vinger tegen haar buik aanhoud.
Tequila kan ik al een beetje aaien op haar buik en
vleugel.
Ze hebben nu ook sinds 1 week uitgevonden wat je allemaal met een schommel kan doen. ;D Echt heel grappig om te zien maar ik ben helaas iedere keer te laat met mijn fototoestel.
Ze eten ook echt supergoed, ze zijn nog niet tam genoeg om ze te wegen maar ik bang dat sowieso amigo meer als 100 gram weegt. Terwijl ze toch niet fors oogt.
Ze krijgen elke dag alles in 1 voer van xtravital, 15 gram per valkje en elke dag een lekkernij in de vorm van sperziebonen of appel of gekookt eiwit of komkommer of wortel of bruin brood of walnoot.
Ze krijgen elke dag trosgierst vanuit mijn hand omdat ik dit gebruik voor het tam maken.
Sperziebonen zijn ze echt helemaal dol op, die zijn altijd binnen 10 minuten helemaal op!!
Ik zal hieronder wat  nieuwe fotos plaatsen van amigo en tequila.


amigo op de nagelstok bij de sperzieboon




Tequila is dol op sperziebonen




Amigo is ook dol op sperziebonen


groetjes tamara en tequila en amigo

*Patricia*

hoi Tamara,

ik ben blij dat het zo goed gaat met het tam maken.

ik wou dat ik het zelfdde kon zeggen.
Amigo viel gister uit naar mijn wang toen leo hem met trosgierst wou voeren en op zijn vinger laten stappen.
ik ben me rot geschrokken.

hopelijk gaat het snel beter maar ik moet zeggen dat ik nu een beetje bang ben haar.

Patricia

Riny

Hoy Tamara
dat gaat goed daar bij jou met tam maken.
En wat maakt zo'n klein kaal plekje nu uit.?
Goed het hoort eigenlijk niet , maar aan ieder mens is ook wel wat aan op te merken.
Alas ze bij jou zo gek zijn op sperziebonen zullen ze ook wel peultjes lusten.
Groetjes Riny :D

Mara

Hoi Tamara

Bedankt voor de reactie in mijn verhalenboekje. Ik kon vandaag pas weer op internet omdat mijn internetprovider problemen had. Ik was een van de 50.000 mensen die gisteren geen internet hadden... :( Maar ach, ik kan nu weer online en dat is belangrijk.

Lekker sperziebonen, die lust ik ook graag hoor. Had je die eerste gekookt of niet?

Hier vinden ze fruit ook erg lekker. Bijvoorbeeld banaan. Maar in de voliere weer niet. Daar krijgen ze speciaal gedroogd fruit dat ik bij de dierenspeciaalzaak haal. Dat vinden ze heerlijk. Maar vers fruit, echt niet...

Liefs

Mara

tamara

hoi mara,

Het waren gewoon rauwe sperziebonen. ik en mijn vriend lusten die niet  :P  maar af en toe krijgen we van mijn schoonmoeder rauw sperziebonen voor de valkparkieten.
Mijn schoonouders hebben ook een walnotenboom dus ik krijg ook regelmatig walnoten want daar zijn tequila en amigo ook echt dol op!! :D :D

groetjes tamara en tequila en amigo