20 juli 2025, 09:11:31

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

tasja

HEY TAMARA,

het is gelukt met de fotos,ga maar is kijke,ik moet nog wel wat meer schrijven,maar nu ga ik slapen,dat zal voor andere keer zijn.daaaaaaaaaaaaaag,tasja

CHARLIE,COCO & TASJA

tamara

mijn spaanse lieverds doen het al weer wat beter!! :)
Ze zijn natuurlijk niet echt spaans maar ze hebben wel spaanse namen.
De lutino heet amigo, dat betekent vriend, want dit valkje is echt heel lief en rustig en laat al veel toe. :D
De cinnamon heet tequila, want zij is druk, en zenuwachtig en lijkt net of ze soms dronken is door al dat gefladder.  ;D
De drank schrijf je echter met 2 L en haar naam met 1 L.
Je spreekt het uit als tekiela.
Maar goed, vandaag zijn ze al weer wat rustiger!!
Als ik met mijn hand de kooi in ga dan gaan ze beide vrijwel meteen uit mijn hand van de trosgierst eten!!
En amigo mag ik al op haar buikje kroelen en bij haar kopje en af en toe gaat ze op mijn vinger staan. :-*
Tequila is ook wat rustiger maar blijft nog beetje bang en terughoudend. Maar ze eet wel uit mijn hand en ik mag haar teentje aaien. Haha!! ja, je moet ergens beginnen he!! ;D
Hopelijk gaat het snel wat beter en krijgt ze meer vertrouwen in me!!

groetjes tamara en tequila en amigo

Sanna

Hoi Tamara,

Dat klinkt al weer heel goed hoor, dat ze zo snel dat al weer toelaten. Over een weekje is het vast al weer als vanouds ;).

Groetjes, Sanna

tasja

HEY TAMARA,

je had me gevraagd om uit te leggen hoe je de fotos plaatst,ik zal je dat zo goed mogelijk proberen uit te leggen,hoe ik dat doe.
ik heb een gewoon fototoestel,dus ik heb fotos die ik moet scannen.
ik ga naar afbeeldingen,leg een foto op scanner,dan klik ik op afb.bij een camera of scanner ophalendan zie je een kader,daar klik je op volgende,danop voorbeeld,dan zie je foto,die kan je eventueel kleiner maken,dan terug volgende,nog is volgende,en nog is,dan voltooien,zo nu staat je foto bij afbeeldingen,maar dat wist je mss al.
dan ga je naar je dagboek,daarboven zie je dan upload staan,druk daarop,dan komt er ander scherm,daardruk je op bladeren,dan kom je in afbeeldingen terecht,daar klik je op foto die je wil, dan op openen,dan zieje terug dat ene scherm,daar druk je op->verstuur het plaatje naar de valkparkiet.com,dan komt erop,upload is gelukt!!!,dan druk je op copieer de link van de foto,nu ga je terug naar je dagboek door op vorige vanboven in hoek te drukken,2 keer.
dan op reageer zoals je iets in dagboek schrijft,dan druk je op rechtermuistoets,daar zie je dan plakken dat doe je met linkermuistoets en dan verzenden.en voila,foto staat in dagboek ;).

ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is,en dat het lukt ;D
groetjes tasja

CHARLIE,COCO & TASJA

Anja

Hoi Tamara,

Als de uitleg niet duidelijk is dan kan je altijd nog op onderstaande link kijken.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Groetjes Anja

tamara

15 december 2006, 19:48:42 #20 Last Edit: 15 december 2006, 19:51:38 by tamara
 :Plukt me niet om meer fotos te plaatsen

tamara

tamara

15 december 2006, 20:01:21 #22 Last Edit: 15 december 2006, 20:21:33 by tamara
Ja, het is me eindelijk gelukt om nog wat fotos te plaatsen!!!

tamara

heb nog een leuke foto.
Ze zitten hier op het speelgoed, een zogenaamd speeltouw.

tamara

15 december 2006, 20:20:30 #24 Last Edit: 15 december 2006, 20:22:07 by tamara
en ik heb nog een leuke foto.
Op deze foto kun je hun kooi ook goed zien.
Ze staan tegen de muur tussen twee ramen in. Maar ze staan niet op de tocht want 1 raam is dicht en kan nooit open. Het andere raam kan wel open maar staat nooit open.
Op deze foto heb ik er ook een badje ingehangen. Ik heb dat vandaag 2 keer gedaan maar ze zijn er nog niet ingegaan. :(
Ze zijn er ook niet echt bang van want ze gaan wel op de rand van het badje zitten en ze drinken van het water. Maar ik heb goede hoop dat ze er over een tijdje wel ingaan. ;)

Dafrinja

Hoi Tamara!

Leuke foto's hoor! En ook mooie valkjes.. ;D
Crazy (vorig valkje) ging ook nooit echt badderen, hij gebruikte t badje echt als drinkbakje. Gizmo vind geloof ik badderen wel leuk, ik laat t badje altijd hangen (ik heb er de ruimte voor) en vervang t water zovaak mogelijk..
Succes met je valkjes en t dagboekje :D
Groetjes Dafrinja

Anja

Hoi Tamara,

Erg mooie foto's hoor. Heb je misschien al geprobeerd om je valkjes te sproeien met een plantenspuit?

Groetjes Anja

tasja

HEY TAMARA,

goed dat het gelukt is met de fotos ;),en hopelijk blijft die vedermijt nu weg he,zo een koord heb ik ook in mijn kooi hangen,daar zitten ze veel op hier vooral als ze gaan slapen,

ja die kale vlek bij charlie zou kunnen zijn dat die andere daar aan plukt,ik weet het niet,heb het nog niet gezien.
nog veel geluk met tequilla en amigo,dat ze niet zo bang meer zijn als je ze ingespoten hebt,
groetjes tasja

CHARLIE,COCO & TASJA

tamara

hallo  :)

Ik heb gister tequila en maigo weer beetje ingespoten en hun kooi ook tegen vedermijt.
Ze waren weer super bang maar ik heb ze niet vastgepakt.
Ik heb gewoon beetje van die spray zo op ze gespoten volgens de gebruiksaanwijzing zou dat genoeg moeten zijn.
ik heb ook alle zitstokjes en speelgoed ingespoten.
Tequila en maigo eten nog steeds goed uit mijn hand en amigo mag ik ook al vaak kroelen :D
Niet te lang want ze vindt het nog beetje eng. Tequila is nog steeds erg bang maar ze eet wel uit mijn hand en af en toe kan ik haar staart aaien en haar teentjes en onder bij haar buik.
Ze is echter wel heel erg bazig tegenover amigo!! Ze pikt amigo soms als ze haar zin wil hebben bv. dat ze op een speciale plek wil zitten of eten of zo! >:(
Ze plukt haar niet maar ze is een beetje de baas aan het spelen en soms is ze ook gewoon aan het chagerijnen.
Als ik zie dan straf ik haar en roep nee!!
Ik hoop dat ze snel op houdt met dat bazig gedoe want ze kunnen ook heel schattig zijn tegen elkaar. ;)
Nog bedanky voor je tip elfjeelfje. Ik wil inderdaad ook nog een plantenspuit gaan halen maar ik ga ook nog paar keer proberen of ze in het badje willen.

tamara

17 december 2006, 19:26:59 #29 Last Edit: 18 december 2006, 18:15:42 by tamara
en dit zijn mijn andere lieverds
de boerenfox heet milo en de kruising rottweiler x duitse herder heet taz
milo heeft op deze foto beetje gekke ogen ivm de flits van de camera