19 juli 2025, 13:22:51

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

Dafrinja

Hoi Tamara!

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar ik wil jou ook vast Gezellige Feestdagen en een Gelukkig Nieuwjaar toewensen!
En natuurlijk veel geluk met Tequila en Amigo in het nieuwe jaar :D

Groetjes Dafrinja en
Gizmo

Anja

Hoi Tamara,

Allereerst voor jou ook hele fijne dagen gewenst.

Over het kale plekkie, het kan zijn dat dit nog wegtrekt.
Ik heb 3 lutino's bij Yunah is het plekje helemaal weg bij Yeni zie het nog een heel klein beetje en bij Yella zie je het nog heel goed.
Het kan een teken zijn dat er doorgefokt is.

Groetjes Anja

tasja

HEY TAMARA,

alles goed hoor hier,leuk dat je de fotos van de honden er ook bijgezet hebt,ik zie ook heel graag honden,maar kan dat spijtig genoeg niet houden hier,woon op app.,hoe gaat het nu met het tam maken?
ik heb gezien dat je een tek. gemaakt hebt die kerstboom met de fotos van je dieren in hoe doe je dat eigenlijk?
dat is wel tof.
ik wens jullie nog fijne feestdagen toe,en tot de volgende keer.

groetjes tasja.

CHARLIE,COCO & TASJA

Anja

Marc van de Kuifjes

:D    :D    :D

Ook vanwege de Vier Kuifjes een vrolijke kerst en een gelukkig 2007!

:D    :D    :D

Marc, Diane en Leentje

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Gerda

Riny

Hallo Tamara
Ik wens voor jou en alle mensen,
de vervulling van veel stille wensen.
Fijne kerstdagen Riny

tamara

26 december 2006, 12:32:58 #52 Last Edit: 28 december 2006, 19:49:39 by tamara
hallo,

Vandaag is het tweede kerstdag en tequila en amigo hebben de hele ochtend liggen schreeuwen!
En het zijn poppen, ik dacht dat alleen mannetjes gingen schreeuwen !
Maar goed, ik heb de lamellen in de hoek waar ze staan gesloten en toen werden ze stuk rustiger.
Ze hebben net voor de eerst keer sperziebonen gehad en ze vonden het geweldig.
Ze aten meteen alles op, gister hadden ze komkommer gehad en ook die was zo op.
Wortel vinden ze nog niet zo lekker.
Op kerstavond hebben we gegourmet en toen hebben we de kooi in de badkamer gezet en in de woonkamer de ramen open en het afzuigsysteem op hoogste stand gezet.
Toen ik s 'ochtends de kooi terug in de woonkamer wilde zetten zag ik dat amigo eindelijk ontdekt heeft wat je met een schommel kan doen. ;D
Het was echt grappig om te zien.
Ondertussen hangt er ook om de dag een badje in de kooi. Ze gaan wel op de rand van het badje zitten maar ik heb ze nog niet in het badje gezien. :-\
Vandaar dat ik ze nu om de dag een keer beetje nat spuit met een plantenspuit. Dit werkt prima!!
Qua tam maken zit ik nog steeds op hetzelfde niveau.
Ze eten uit mijn hand en af en toe kan ik amigo kroelen maar daar blijft het dan ook wel bij.
Ik zou zo graag willen dat ze tam worden want dat is immers veel gezelliger.
Ze zijn ook nog steeds niet uit de kooi geweest om te vliegen omdat ze nog niet aan mijn hand gewend zijn.
Ik ben nu al 3 weken met ze bezig en ik heb geen idee of ik goed bezig ben.
Ik weet dat je geduld moet hebben met het tam maken van je valkjes maar ik wil zo graag dat ze gezellig op mijn hand gaan zitten enzo.
Want nu is het niet zo heel leuk, ze zitten alleen maar in de kooi en zijn nog steeds beetje bang van me. :'(
Hopelijk zijn ze eind januari tam genoeg om rond te kunnen vliegen, dan kunnen ze hun energie ook beter kwijt.

groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

Amigo vind het kei leuk op de schommel en tequila is nog beetje terughoudend.

ze eten nu ook wortel!! het zijn echte vreetzakken!! Hahaha!! :D

tamara

ik kan tequila af en toe ook al beetje kroelen als ze uit mijn hand eet van de trosgierst!! :D :D :D
Eindelijk!! ;)
Ze laat het iedere keer maar een paar seconden toe maar goed het begin is er!
Amigo gaat af en toe ook al even op mijn vinger zitten. De nagels zijn echt wel scherp zeg! :P
En ik heb nog wel zo'n speciale nagelstok en naatuurlijke zitstokken van wilgentakken.
heeft iemand nog tips verder om de nagels minder scherp te maken?. ???

Dafrinja

Hoi Tamara!

Beetje bij beetje gaat t wel lukken  ;D :D ;D

Gezellig oud en nieuw en een fijn 2007 met Tequila en Amigo!

Groetjes Dafrinja

tamara

hallo,

vanaf het moment dat ik bezig was met het uitzoeken van 2 valkparkieten had ik ook al idee om zelf een speelboom te maken.
Nu na enkele weken plannen en schetsen te hebben gemaakt staat het idee op papier.
Ik ben zelf niet zo heel handig met het zelf maken van dingen maar mijn schoonvader wel. ;)
Hij is al volop bezig met het maken van de speelboom. Tegen de tijd dat de speelboom klaar is zal ik een foto plaatsen vertellen hoe je zo'n speelboom zelf kan maken. :)
tequila en amigo hebben nog niet rond mogen vliegen omdat ze nog bang zijn van mijn hand.
Ik had als advies gekregen om ze pas los te laten vliegen als ze zelf en zonder angst op mijn hand stappen.
Ik heb geen idee hoe lang het nog gaat duren voordat het zo ver is maar als ze tam genoeg zijn om los te vliegen hebben ze in ieder geval al wel een hele leuke speelplek! ;D ;D

Riny

Hoy Tamara
Met een speelboom doe je ze een heel groot plezier, dat weet ik zeker.
De nageltjes zullen wel snel slijten nu je van die speciale stokjes hebt.
Ik kan goed begrijpen dat je het bijna niet af kunt wachten dat je ze los kunt laten.
Maar bedenk als je er achter aan moet gaan jagen om ze te vangen , je meer kapot maakt als wat anders.
Ze raken dan weer het stukje vertrouwen dat je gewonnen hebt , kwijt/.

Riny

Hallo Tamara
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny

jolandaW

Ik wil jou en je vogels een hele fijne jaarwisseling wensen

groetjes van Jolanda