20 juli 2025, 00:08:48

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

tamara

hallo,

vandaag was ik vrij dus ik heb een beetje een luie dag gehad.
Ik had nog genoeg te doen in het huishouden en ik heb ook wel veel gedaan maar af en toe is het ook wel eens fijn om te luieren!!
Ik heb vandaag weer het badje in de kooi gehangen en behalve dat ze wel meteen op het randje gingen zitten deden ze verder niks.
Ik was film aan het kijken op de slaapkamer en opeens hoor ik me toch een kabaal!!
Ik rende naar de woonkamer en ik zag dat amigos buikje helemaal nat was!!
hahaha ;D
Ik denk dat ze van zichzelf is geschrokken en dat ze daarom zo n kabaal maakte.
Ik heb ze meteen maar even alle twee gedocht met de plantenspuit.
Normaal vinden ze hier niks aan maar nu spreidde tequila haar vleugels en ving de druppels op. :D
Echt heel leuk om te zien.
Amigo heeft tijdje zitten rillen want ze was echt geschrokken van die val in dat badje. Ik heb de verwarming daarom wat hoger gezet zodat ze zeker geen kou kan vatten.
Wel jammer dat ik niet gezien heb dat ze in het badje zat maar misschien dat ik het de volgende keer wel zie?!!!

groetjes tamara en tequila en amigo

Mara

Hoi Tamara

Wat jammer dat je het niet gezien hebt, dat moet echt komisch uitgezien hebben.

Wel leuk dat ze daarna wel gesproeid wilden worden.

Liefs

mara

tamara

hallo,

hoe is het met iedereen?
heeft iedereen de storm ongedeerd overleefd?
Ik zag al een aantal verhalen van kapotte volieres en ik hoop dat deze weer snel gerepareerd zullen worden.

Mara

Hoi Tamara

Pap en ik hebben vanmiddag de voliere weer dichtgemaakt. Dus het gaat op zich wel wat beter hier...

Liefs

mara

tamara

vandaag heb ik beetje baaldag
tequila wil niet geaaid worden vandaag. ik denk dat dat komt omdat het nu overdag is en dus licht is.
Normaal oefen ik alleen savonds met de valkjes omdat ik overdag werk.
Dan zijn ze ook wat rustiger als overdag.
En taz(mijn hond) is mank. Ze wilde gister een hond aanvallen en toen bleef ze met haar poot hangen. En nu is ze dus mank, en ze heeft al een zwakke poot en die poot is nu dus ook kreupel.
Echt balen.
En de valkjes begonnen om 8 uur vanochtend zo hard te schreeuwen dat ik bijna gek werd!
haha. Ik heb toen alle lamellen in de woonkamer dicht gedaan en toen werden ze iets rustiger gelukkig.
Tja, valkjes kunnen nu eenmaal herrie maken maar soms dan heb ik daar echt geen zin in. hahaha

Christine

Hoi, hoi
valkjes maken idd een herrie. Hier zijn ze nu ook aan het schreeuwen. Achja hun ochtendritueel.
Prachtige foto's!
Ik heb gisteren ook een kruising rottweiler en herder gezien. Leek iets meer op een rottweiler dan op een herder! Hun karakter is echt super! ;D

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

tamara

hallo,

Ik heb weer wat leuke fotos:

Tequila die heel schattig poseert:

En met zijn 2en op de foto

amigo:

En ze hebben ook weer een snoepstaaf gekregen:

Christine

Zo te zien hebben ze iets lekker gekregen!
De mijn hebben dat gisteren gekregen en aten het ook weer snel op!
Mooie foto's weer

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Tamara

Leuke foto's zoals gewoonlijk. Hier geven ze niets om de snoepstaaf. Die eindigt altijd in de voliere.

Mara

Anja

Hoi Tamara,

erg mooie foto's en zo te zien zijn jou valkjes ook gek op snoepstaven.
Hier vinden ze dat ook heel lekker.

Groetjes Anja

tamara

vandaag zijn amigo en tequila behoorlijk irritant. >:(
Ze willen niet geaaid worden en ook eten ze niet uit mijn hand.  :-\
Ze zijn ook heel druk en tequila heeft in 1 dag tijd de helft van de sepiaschelp kapotgebeten. ???
Ik snap niet wat er met ze is. Ik hoop dat ze gewoon een slechte dag hebben en dat ze morgen weer gewoon de oude zijn. Ik baal behoorlijk op dit moment.

Mara

Hoi Tamara

Ik kan me voorstellen dat je baalt. Hier heeft Pipo ook niet altijd een goed humeur hoor. Maar ach, kijk maar eens naar ons mensen. Wij hebben ook niet altijd het beste humeur, of wel?

Mara

kimmie

heey tamara,

Ik heb ffies in je dagboek gelezen...
Mooie valkjes heb je!!
Het tam maken gaat al aardig goed...

Jammer dat ze nu ff zo'n baaldag hebben...

Leuke hondjes heb je ook!!
Wel zielig dat je ene hondje kreupel is...

Ik zal nog is langs komen...
Vind je dagboek erg leuk om te lezen

Groetjes kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

tamara

hallo,

Ik ben ontzettend ongerust over amigo en tequila.
Sinds twee dagen zijn ze ontzettend druk in de kooi en mag ik ze niet aaien en zitten ze niet op mijn hand
en ze eten bijna niks van hun voer.
Normaal gaat het voer elke dag op. Nu blijft zeker 85 % van het voer over maar daarentegen hebben ze in twee dagen een hele sepiaschelp gegeten.
Verder zijn ze wel gewoon fit en levendig enzo maar gewoon extreem druk en ik maak me ernstige zorgen over het feit dat ze bijna niks eten.
Als ik trosgierst geef tussen de tralies dan eten ze dat wel beetje.

Wie kan mij helpen!!! Ik ben zeer ongerust.

tamara

hallo iedereen,
Zoals juliie hierboven al hebben kunnen lezen zijn mijn twee valkjes sinds zondag anders dan anders.
Ik had al omschreven hoe of wat precies maar vandaag zag ik iets wat misschien meer duidelijkheid kan scheppen.
Beide valkjes zouden poppen zijn is mij verteld en ze zijn 3, 5 maand oud.

Ik zag vandaag dat amigo continue rare geluidjes maakt en kippetje gaat zitten voor de neus van tequila.
Ze gaan dan met haar kop omhoog laag en kont omhoog zitten en maakt zachte steeds dezelfde geluidjes.

Kan het zijn dat ze nu al geslachtsrijp is want volgens de kweker was ze rond 3 oktober 2006 uit het ei gekomen.
En betekent dit dan automatisch dat tequila een mannetje zou moeten zijn omdat amigo kippetje gaat zitten of doet amigo dit toch wel onder invloed ongeacht of  tequila een pop of een man is?

En zou dit alles de reden kunnen zijn van het niet eten en druk zijn enz.van beide valkjes
Oh ja, ik moet er ook bijzeggen dat er een paar kleine veertjes in de kooi liggen. Ik neem aan dat dit toevallig is en nog niet de rui kan zijn omdat ze pas 3, 5 maand oud zijn.

Graag zou ik tips en informatie willen krijgen