25 april 2024, 23:16:18

Deurzitten afleren

Gestart door sadelienda, 25 september 2002, 22:26:31

« vorige - volgende »

sadelienda

Hoi allemaal,

Mijn valkje Boing zit mij altijd vrolijk op de deur op te wachten totdat ik thuis kom.
Stralend om te zien, hoe je maatje je opwacht en met genoegen de vleugels sierlijk 1 voor 1 strekt als hij je ziet binnen stappen.
Het vervelende is alleen dat hij mijn hele vloer onderpoept (laminaat). Omdat ik overdag werk, kan ik hem daar niet in opvoeden. Zijn er trucjes hoe ik kan voorkomen dat hij op de deur blijft zitten??
Spullen erop zetten of leggen vind hij alleen maar leuk om daarmee te gaan spelen, daar schrikt hij dus niet van terug.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Tara

Dag Sadelienda, om je vogel dat af te leren is dat soms moeilijk maar soms niet. Ik leer mijn vogels iets af door bv. als ze heel luid roepen en maakt die de buurt 'wakker' dan roep ik hard z'n naam en stop m'n wijsvinger de lucht in! Maar met het geval van jou is dat wat anders. Wat ik in uw geval zou doen is 't zelfde maar 'k zou dan zeggen, neen hé, en de wijsvinger in de lucht en hem ergens anders plaatsen, tot hij er niet meer heen gaat. Het onleuke maniertje voor de valk is de deurklink naar beneden doen maar die strategie vind ik niet zo goed, alleen zou ik het doen als ze er echt om vragen. Wat je ook kunt is met iets of zo de deurklink erg gla maken, maar 'k zou wel niet weten hoe, misschien wat boter aansmeren  :D ;D. Nee, je vindt wel iets, hopelijk ben je er wel iets mee, want daar heb ik niet veel ervarinbg mee, snappie? Doeikes en groetjes!

sadelienda

Tara,

Bo zit bovenop de deur en ik ben niet altijd in de buurt om hem te corrigeren.
Ik zoek meer als geluiden om hem af te schrikken of andere oplossingen.

Groetjes,

sadelienda


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Tara

Hoi,
geluiden, tja, pas wel goed op dat hij zoch niet doodschrikt  :o, tja, hoe zou je het doen met geluiden, valkparkieten hebben wel een veel beter gehoor dan wij maar pas toch op, hopelijk weet iemand raad. Groetjes.

sadelienda

HoiHoi,

Begrijp me niet verkeerd. Ik ga mn engeltje geen hartaanval bezorgen.
Zelf zit ik te denken aluminiumfolie neer te leggen in de hoop dat dat wat geluid maakt als hij overscheert :-)

Groetjes,

Sadelienda.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

roderick

Misschien is het handig om hem te kortwieken,want zijn snavel kan tussen de deur komen en breken. Dat is erg pijnlijk voor de vogel en dan moet je hem inlatenslapen. Ik zeg dit want het is al eerder een keer bij iemand gebeurd als je hem kortwiekt kan hij niet meer op de deur gaan zitten

groetjes

sadelienda

Hoi,

Kortwieken vind ik geen optie. De mogelijkheid dat zn snavel tussen de deur komt is niet mogelijk de deur zit altijd dicht. Hij zit bovenop de riggel. Waar ik wel voor moet oppassen is dat zn sappige teentjes niet tussen de deur komt.

Groetjes,

Sadelienda


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)