29 maart 2024, 10:17:49

papegaaienkooi voor 2 valkjes?

Gestart door Nes, 14 augustus 2003, 21:09:05

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal,

ik kan een papegaaienkooi aankomen. Zijn die geschikt voor 2 valkjes? Dit zijn de afmetingen (L/B/H): 40/80/94.
En met standaard eronder is ie 1.43 m hoog.
Wat vinden jullie?

Groetjes Nes.

dysian

een papegaaienkooi is meestal groot zat! Er zijn mensen die er meer dan twee valkjes indoen, dus lijkt me geen probleem.
Veel succes met je valkjes. ;)

Nes


dysian

daar zullen ze veel plezier van beleven! :D

Paul

Hoi Nes,
Een kooi kan eigenlijk niet groot genoeg zijn en de maten van deze kooi lijken me prima voor 2 valkjes want hij voldoet ruim aan de minimum maten.
De meeste valkjes kooien zijn 33 cm lang en deze is al een stukje groter en dat is alleen maar goed.
Als je hem gunstig kan overnemen zou ik het zeker doen.

Groetjes, Paul

Karin

Hoi Nes,

Wat wel belangrijk is : hoe groot is de ruimte tussen de tralies ? Als het een papegaaienkooi is kan het zijn dat het te wijdt is zodat valkjes hun kopje erdoorheen kunnen wurmen. Kijk dus even of het niet te wijdt is.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Hoi Karin,

Oei.. daar zeg je me wat. Kunnen ze er dan helemaal uit als ze hun kopje door de tralies kunnen wurmen?
De tralieruimte zijn namelijk 2.5 cm.

Groetjes Nes.

Karin

Ze zullen er misschien niet uit kunnen, maar ik heb het met Dazzle gehad in een reservekooi dat ze me zag en er zo graag uit wilde dat ze helemaal met haar kop er doorheen ging. Ze hing in zo'n rare positie dat ik het niet aan durfde haar erin te laten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,
Daar heb je gelijk in dat is heel eng om te zien.
Ik had een valkparkietenkooi met een puntig dakje maar jonge valkjes klimmen naar boven en daar konden ze op een of andere manier ook hun kopje naar buiten steken en als ze dan vallen en ze blijven hangen :-(
Volwassen valkjes doen dat niet in dezelfde kooi hier, echt heel raar.
2,5 cm lijkt me wel groot voor een valkje, het kan misschien wel goed gaan maar als het fout gaat is dat wel ontzettend rot.

Groetjes, Paul

Nes

O! En ik met m'n stomme kop! Heb ik die kooi al gekocht.  :'(


Nes

Wat moet ik nu doen???  :-[
Kennen jullie iemand die een papegaaienkooi willen met alles erop en eraan voor 60 euro??  :(

Stijn dc

hello

je moet ze niet direct verkopen!
je kan ze erin doen ,en eventjes afwachten of ze het daadwerkelijk wel gaan doen!

sDC:D

Nes

Hoi Stijn,

bedankt voor je reactie. Ja, dat is waar... Maar ik ben nou een beetje bang. De kooi is heel ruimtelijk en goed gedecoreerd met schommeltje, trappetje en klimtouw..
Dus ze hebben genoeg om handen... Ik wilde gewoon dat ze een fijne kooi zouden hebben (niet een moordkooi als ik het zo mag uitdrukken)..

Groetjes Nes  :'(

Karin

Hoi Nes, misschien een idee, bekleed de kooi aan de binnenkant met gaas. In iedergeval voorlopig. Niet aan de buitenkant, want dan kunnen ze tussen de tralies en het gaan klem komen te zitten. Of verkoop hem toch en zoek een nieuwe bij marktplaats.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bannanne

ik zou dit ook doen dus gaas aan de binnenkant bekleden ofwel ijzerdraad ertussen weven is misschien ook wel een gedacht ;)