Mijn valkjes willen alleen maar in hun kooi

Gestart door OmaLisa, 4 december 2006, 04:54:22

« vorige - volgende »

OmaLisa

Ik heb voor mijn 4 tamme valkjes en de "Princess of Wales" een grote papegaaienstandaard staan. De vogels mogen de hele dag los op de standaard zitten. Ik heb ook een bboertje, die woont in het raamkozijn, ook hij zit los ;)

Maar het vreemde is dat mijn valkjes het liefste de hele dag in hun kooi willen zitten, ze slapen s'nachts in hun kooi, die rijd ik naast de standaard en dan staan ze te dringen om in hun kooi te gaan. Ze beginnen al om 14.00u te roepen om hun kooi, zien ze hun kooi, dan worden ze heel druk tot dat ze erin zitten, s 'morgen moet ik ze een voor een uit de kooi halen anders gaan ze er niet uit :-\ Ik heb weleens de kooi de hele dag naast de standaard laten staan,, niet 1 x zijn ze eruit geweest. Maar als ze eenmaal op de standaard zitten, spelen ze wel leuk, en hangt van alles erin, zodat ze lekker bezig kunnen zijn.  Bang van de standaard zijn ze helemaal niet, eigenlijk zijn ze nergens bang van en ik heb ze vanaf een paar weken oud. Dit gedrag is al maanden zo, dat was al vanaf het begin af aan, toen had ik de standaard nog niet, en mochten ze los op en in de kooi.

Is dit gedrag normaal voor een valk?
De Princces weet niet hoe snel ze die kooi uit moet, maar de valkjes blijven lekker zitten :-\ Mijn vogels zijn allemaal gewiekt.