Eindelijk: heb mijn bonte boertje! (met foto's)

Gestart door miranda8482, 2 december 2006, 19:20:38

« vorige - volgende »

miranda8482

Hoi Anja (en de rest die dit leest),
Bedankt dat je ernaar vraagt zeg!
Wat toevallig eigenlijk: ik was net vanplan om weer eens even wat te schrijven over hem en dan vraag je ernaar! ;D

Ja het gaat eigenlijk heel erg goed met Jaimy. Hij is echt een schat en al erg mooi geworden! Hij zit lekker in zijn kooi en vermaakt zich goed met al zijn speelgoed.
Verder vraagt hij veel de aandacht van me en wilt hij er graag uit! Dit gebeurt dan ook erg vaak. Hij kan sinds een kleine 2 weken vliegen en dat vind hij geweldig!

Verder komt hij veel knuffelen. Hij wil graag in mijn nek liggen en dan kroelen. Ook speelt hij graag voor tandarts :D hij kan geen genoeg van je tanden krijgen, is blijkbaar erg intressant! hihihi
Ook gaat hij veel op zijn rug liggen te spelen, moest hier wel even aan wennen maar hij vind het fantastisch!!!
Ook op mijn hand gaat hij op zijn rug liggen en dan doet hij zijn ogen dicht en moet je hem aaien. Als het dan meezit valt hij ook nog in slaap. Dit is echt een heel erg lief gezicht!

Jaimy leert ook met de dag steeds meer geluidjes! LEuk om te zien dat hij zo snel leert!

Je leest wel, we zijn helemaal gek van hem en hij van ons!
We willen niet meer zonder hem!
Het is echt een schat!

Het handvoeren is ook erg goed gegaan. Op dit moment krijg t hij nog maar 1 keertje in de avond. En die wilt hij zelfs al niet meer soms...denk dus dat het snel over is en dan geheel zelfstandig is. Aan de ene kant er makkelijk, maar het was ook zo leuk om te doen hoor....

Bedankt nogmaals voor de intresse!

EN IEDEREEN DIE DIT LEEST: NOG DE BESTE WENSEN VOOR 2007 TOEGEWENST!

groetjes Miranda ;)


disney

Hoi hoi

Fijn dat het zo goed gaat. Hopelijk krijg je hem goed van de pap af en hoeft hij niet, zoals grijze roodstaart Pino, terug naar de verkoper om op vast voer over te schakelen.

Ik begrijp dat veel van zijn gedrag erg leuk is, het poetsen, tanden poetsen, kroelen en slapen. Je lokt er met verloop van tijd echter wel partner gedrag mee op wat héél erg vervelende gevolgen gaat hebben. Ik raad je aan het boekje "gek van mijn vogel" van Bonny Talsma te lezen, zij legt heel erg goed uit wat het gedrag betekend, wat de consequenties zijn en hoe je op een betere, en net zo leuke manier met je gaaitje om kan gaan. Het klinkt vast weer als gezeur, maar je verkomt een hoop problemen door het van het begin af aan goed te doen.

Groetjes Karin

miranda8482

Hoi Karin,

Nee hoor niks geen gezeur!
Ik ben blij met alle reactie's!

En eerlijk gezegd wel een goede tip! In ieder geval iets om over natedenken! Wat zijn gedrag betekent!
Want eerlijk gezegd ben ik daar nu niet zo mee bezig....

Zal er eens meer bij stil staan in ieder geval!

Groetjes Miranda