5 mei 2025, 21:19:10

oud en nieuw?!

Gestart door Dido, 19 november 2006, 21:47:05

« vorige - volgende »

Dido

Hallo, de 26e van december gaat mijn valkparkietje naar de buren omdat wij  met vakantie zijn, nu was mijn eerste vraag, kan zazoe daar de eerste dag gewoon meteen uit zijn kooi?
Verder is hij daar ook met oudjaarsavond. Ik heb hem in september gekregen dus oud en nieuw heeft hij nog nooit meegemaakt.
Hoe reageren vogels hier op en wat kan ik er aan doen om hem rustig te houden?
Ik hoop op tips!
Groeten Dido en zazoe
Zazou <3

Karin

Ik zou hem eerst even laten wennen. En voor oudejaarsavond : lichten aan, radio / tv hard aan, gordijnen sicht. En verder... niet gourmetten  ;) En als ze dat wel gaan doen even het valkje in een andere ruimte zetten.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Theetje

20 november 2006, 07:40:53 #2 Last Edit: 20 november 2006, 07:43:05 by Theetje
Hoi,

Deze vraag komt (begrijpelijk) ieder jaar richting het einde van het jaar weer terug.
Hierbij een link van een eerder topic waarbij mensen tips en ervaringen geven.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,8184.msg103113.html#msg103113

Misschien staat er wat bruikbaars voor je bij.

Er staan ook nog wat links naar oude topics in, maar die zijn niet meer bereikbaar. Misschien kan iemand dit nog oplossen?

Groetjes

Theetje

Dano77

Hallo,

Ik heb zelf ook een nieuwe valkje erbij en ik weet dus niet hoe hij daarop reageerd. Maar ik zet een muziek voor ze op, ik zet de tv aan en ik doe de gordijnen dicht. De tv doe ik aan omdat het wel iets flitst maar nog lang niet zo extreem als vuurwerk, en de muziek om het geluid van het vuurwer een beetje tegen te gaan. Hou er wel rekeing mee dat er dit jaar in Nederland zwaarder vuurwerk wordt afgestoken dus ook hardere knallen.

Groeten,
Dennis