19 april 2024, 02:16:50

Los vliegen.. en dan?

Gestart door ziralioness, 14 augustus 2003, 18:09:15

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal!

Ik heb Nina nu al bijna zo tam dat ik haar los ga laten... maar... nu heb ik wat vraagjes...

Goed, allereerst weet ik dat ik het raam moet bedekken. Nu heb ik een rolluik, die buiten dicht gaat. Hierdoor is het raam zelf wel donker maar onbedekt... zou dat goed gaan?
En hoe krijg ik haar na het vliegen terug in het kooitje? Het vangen zal wel lukken, maar... het luikje lijkt me steeds zo klein! Die meet slechts 10 bij 10 cm. Ik kan haar nog niet beetpakken om de vleugels heen, dus haar vasthouden en erin doen zal niet gaan... kan dit wel?
Hoe krijg ik haar er dan weer in?  ???

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Dimitri_G

Hoi

Met Jenna heb ik het als volgt gedaan. Eerst heb ik haar geleerd om op een stokje te gaan zitten als ik dat voor haar borst hield (dit in de kooi zelf). Toen ze dit iedere keer deed mocht ze van mij uit de kooi. Als ze dan weer terug in de kooi moest liet ik haar op het stokje stappen en schoof ik haar als het ware terug in de kooi. In het begin vloog ze iedere keer weg als ik haar richting kooi bracht, maar gewoon door vol te houden had ze op een bepaald moment door dat het helemaal geen zin had om tegen te stribbelen ;). Gewoon geduld hebben en vol houden, dan zal het na een tijdje heel makkelijk zijn om je valkje weer in haar kooi te krijgen. Later als je valkje op je hand gaat zitten heb je dat stokje niet meer nodig.

Groetjes
Dimitri

ziralioness

Dank je Dimitri! Nu durft Nina al op mijn vinger of hand te zitten, dus het stokje kan ik dus al overslaan...  ;D
Wat is het toch een lief valkje..

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

annemiek_botter

Als ze in de kooi op je hand willen zitten dan willen ze dat buiten de kooi meestal ook wel. En als ze eenmaal op je hand zit dan kun je ze vaak zonder moeite voor het deurtje van de kooi houden. Vaak klimmen ze dan zelf wel naar binnen.

Je kunt ook een streng trosgierst in de kooi hangen, dan gaan ze er helemaal wel in. Zo doe ik het ook als de vogels geen zin hebben om in de kooi te gaan. ;)

ria

Mijn Tweety is geloof ik ook bang voor mijn handen (is hier nu 1,5 week) maar op een stokje gaat het prima met het uit de kooi halen en het weer in de kooi zetten. Ze vliegt nu trouwens zelf weer terug naar de kooi als ze daar in wil. Alleen kan ze niet zo heel goed vliegen dus hulp is altijd welkom. Enne het stokje wordt steeds korter dus ik heb ook goede hoop.

Groetjes,
Ria