Dagboekje van Gizmo en t baasje Dafrinja..Lizzy is niet meer.. :'( :'(

Gestart door Dafrinja, 28 november 2006, 11:41:24

« vorige - volgende »

Dafrinja

Hooooooiiiiii Ann.

Ja alles is prima met ze. Blijft wonderlijk, t lijkt net of ze t alweer zijn vergeten.
Ik wist trouwens niet eens je echte naam.

Groetjes!!!! Dafrinja
(Gizmo en Lizzy)

Dafrinja

Hoi hoi!

Hier gaat alles in principe prima, behalve dan het kleine incidentje van bovenin de titel.
Gisterochtend zaten Lizzy en Gizmo voor t raam, op een wat hoger kozijn. Kennelijk schrok Gizmo ergens van (het zal ook weer niet  ::)) en hij ging vliegen. Daar rekende Lizzy natuurlijk niet op en op een of andere manier (ik zag t net niet, kwas net naar de keuken gelopen, kstond er dus met mn rug naar toe) vloog Lizzy zo tegen t raam.
De verwonding is niet zo erg hoor, een beetje tussen haar neusdopjes. Er zit nu al een mooi korstje op. Eerst heb ik het maar zn gang laten gaan, later toch maar een beetje bloem op gedaan, voor de zekerheid zeg maar. Al was t er zo weer af, omdat ze even ging dutten, met dus haar snavel in haar veren.  ::)
Ik heb kort nadat t gebeurt is een paar fototjes van haar gemaakt.
Ook heb ik meer fototjes geupload, ook van Gizmo. Zoals jullie zien zijn het meestal fototjes van dichtbij; ik heb namelijk de macro stand van mijn camera écht gevonden. Gaaf hoor.
Nou, dit zijn ze dan. Veel plezier.

Eerst van Lizzy en haar koppie.










Liefffffffff he?  :-* :-*

Wat fototjes van Gizmo










Hier nog een paar fototjes van Gizmo toen hij gewond was, van de laatste nachtelijke actie.

Samen:




Deze foto had ik ook opgehangen in de supermarkt waar ik werk, daar was een wedstrijd ivm 4 oktober. Maar helaas niets gewonnen omdat personeel niet mee mocht doen..daar was vantevoren niets over gezegt hoor!! maarja, iedereen vond m wel mooi, dus das ook mooi.


Meneer en Mevrouw bovenop de deur

Nou, dit waren de fototjes. Ik had er ook een paar met mezelf en mijn 2 schattieeessss, maar daar sta ik zelf wel erruggg groot op..dat doe ik jullie niet aan...

Lizzy blijft trouwens op gewicht. Ze valt niet af, maar komt ook niet aan. Ik blijf t in de gaten houden. Wel een klein beetje zielig voor Gizmo, hij krijgt nu veel minder lekkers, maar ja, ook wel weer goed voor hem misschien.

Ik zit trouwens ook in dubio over 21 oktober. Ik wil errrrrruuuuggggg graag naar het NOP met jullie allen, maar nu heb ik 2 dopen (van baby's dus) op die dag. 1 van mn hartsvriendin van vroeger waar ik nu nog een beetje contact mee heb, en de ander is een kindje van mijn neef, daar heb ik dan wel weer meer contact mee.
Het vogelpark blijft natuurlijk wel open, maar ja, ik vind het zo leuk om jullie s te zien!! Dat zal wel niet meer gauw voorkomen..Wat moet ik doen? Ik vraag t natuurlijk wel aan een bevooroordeeld publiek he?
Gydo laat de keus aan mij. Lastig hoor.
Voor de ene doop moet ik voor de 14e laten weten of we komen, dus tot die dag moet ik t maar bedenken.

Jullie horen t wel.

Groetjes!!!!

Dafrinja
(Gizmo & Lizzy)


Marc van de Kuifjes

Blijkbaar is dat plaatsje tussen de neusgaten wel kwetsbaar. Ons valkje Skippy (die nu niet meer bij ons woont...) had de gewoonte om tegen het plafond aan te vliegen. Hij hield er regelmatig een wondje op de neus aan over en heeft verschillende streepjes op het plafond getrokken! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

Hoi Dafrinja

Je hebt hele leuke foto's geplaatst. Ja, dat plekje op de neusdop is wat kwetsbaarder, ik zie het hier ook soms.

Tja, en over de 21ste, je vraagt het inderdaad aan bevooroordeeld publiek. Hihi....maar jij moet de beslissing nemen.  ;) Wat ben ik flauw he!  ;)

mara

Dafrinja

Hoi hoi!

Hier is alles goed.
De doucheslang in bad was stuk en dus heb ik net een nieuwe gehaald en gelijk maar de proef op de som genomen en Gizmo en Lizzy ermee gedoucht.
En zowaar voor t eerst leek hij t leuk te vinden! Hij liep nu vrijwillig naar de waterstraal. Hij zat er altijd maar zo bij van, 'het is weer tijd hoor, ik moet weer schoon'. Maar Lizzy vind het wel lekker.
Ik heb gelijk geprobeerd om wat fototjes te maken. Sommige zijn erg leuk geworden.
Maar het blijft moeilijk om fotos te maken, zonder flits, maar toch niet bewogen. Sommige fotos zijn wel met flits gemaakt. Ik denk dat jullie wel kunnen zien welke dat zijn.
Hier komen ze:


Hier zijn ze allebei al een beetje nat..


Wat is het hier hooooog!


Hmm er zit water aan de muur...


Heee, daar is water...


En Gizmo ging er zomaar uit zichzelf naar toe en liet zich lekker nat 'regenen'


Ik heb Gizmo op de slang gezet en ook dat vond hij wel goed.


Mooie kuif he?


En I saved the best for last, mooie foto he?
Ik denk dat ik m in mn handtekening ga doen...


Dit was t!
Ik hoop dat jullie het een mooie miniserie vonden!

Groetjes!!

Dafrinja
(ps: ik weet nog steeds niet wat ik ga doen, de 21e. zoals jullie misschien al gemerkt hebben, ga ik eigenlijk liever naar het NOP, maar ja.)

Mara

Hoi Dafrinja

Ik zou het heel leuk vinden om je te zien hoor, de 21ste. Maar de beslissing is aan jou.

Leuke foto's heb je gemaakt. Ze vinden het douchen toch echt leuk!

Mara

Anja

Hoi Dafrinja,

Nou ik val hier met mijn neus in de boter. 2 hele mooie fotosessies zeg.
En dat wondje.............zielig is dat hè.

Wat betreft je keuze...............die moet je toch zelf maken maar we vinden het heel leuk als je mee ging naar het NOP.

Groetjes Anja

Marc van de Kuifjes

Tjonge, wat zijn jouw valkjes nat zeg! En ik die dacht dat ons Fikske zich nat gemaakt had!




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Esther*

Heeej,
Zoals je al zag is Loenatik gearriveerd!
Ze is net zo fors als jouw Lizzy! :)
En dat is mooi, want Lucky is niet zo fors.
groetjes Esther

Dafrinja

Hoi Esther!

Ik zag inderdaad dat Loenatik gearriveerd was. Ik had t toen al gezien bij Mariska dat ze niet veel uitmaken qua grootte. Maar waarom is dat mooi? Krijg je nu valkjes van normale grootte?

Groetjes Dafrinja

*Esther*


Romy

Hoi Dafrinja

Ik zag dat je gereageerd had in mijn boekje, maar begon me ineens te bedenken dat ik het joue al een tijd niet meer gezien had!
Hoe gaat het nu met Lizzy haar neusdopje? Is het al helemaal genezen?
En hoe gaat het nog met Gizmo?

Groetjes
Romy

Silke *

Hoi Dafrinja,

Ik heb al enkele keren in je boekje gekeken, maar nog niets geschreven.

Je valkjes zijn echte liefffieeeeeeeeesss  :-* :-*

En ze genieten er zo te zien wel van, van dat douchen  ;D

Ja, is dat neusdopje al wat genezen?

Groetjes
Silke x

Dafrinja

Hoi Silke en Romy!

Wat leuk dat jullie in mijn dagboekje komen snuffelen :D
Romy:
Ik heb al even niet meer geschreven in mn eigen dagboekje. Dat klopt. Er viel eigenlijk ook weinig te vertellen eigenlijk.
Lizzy's wondje is al helemaal genezen hoor. :D

Komend weekend gaan ze voor t eerst samen uit logeren! We gaan dan vanaf vrijdag tm zondagavond een weekendje weg ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van mn pa. Gezellig samen met hem, zijn vriendin, mijn zus haar man en zoontje (3,5 jaar) en wij natuurlijk.
Wij gaan t weekend en mn pa heeft dan t huisje de rest van de week. Maandag komt een broer van hem met zn vrouw.
Dus t huisje wordt goed bezet. ;D
Maar goed, donderdagavond breng ik (Gydo is dan naar studie) ze naar mn schoonouders. Gizmo is daar al wel vaker geweest, Lizzy nog niet. Dan moeten ze samen in de grote kooi, dat zijn ze nog niet geweest. Ik ben benieuwd hoe t gaat. Gelukkig is het alleen van donderdagavond tot zondagavond of maandagochtend. Mmmm, toch wel een tijdje..Ach ja, het zal vast goed gaan.

Het enige wat ik een beetje jammer vindt is het gedrag tegen elkaar. Lizzy loopt een beetje erg veel achter de kont van Gizmo aan. Als Gizmo aan het eten is, moet Lizzy ook zonodig uit dát bakje eten. En als Gizmo daar een beetje zat van is, bijt hij van zich af, zo van: 'back offf'. En dan bijt Lizzy weer terug en zo hebben we een hele bijtpartij.
En ik weet dat Lizzy gewoon graag gekroelt wil worden. Ik zie haar regelmatig met haar koppie naar beneden als ze naast Gizmo zit. Maar Gizmo schijnt t niet te begrijpen. En als hij wat doet is het schijnbaar niet goed genoeg want dan bijt ze weer van zich af.
Ik zie t soms wel goed gaan hoor. Maar die kan ik wel op 1 hand tellen. Gizmo kan heel lief aan de veren pluizen naast haar snavel. Ook zag ik gister ze snaveltje-in snaveltje doen. Ik vond t wel erg schattig. Maar nogmaals is dit erg zeldzaam.
Ook krijg ik Lizzy niet echt tam. Ze komt wel op de vinger, maar dan is ze er gauw weer af. Na 2 seconden kroelen vind mevrouw het ook weer genoeg geweest.
Ook komt ze niet bij ons zitten. Misschien komt dat nog.
Gizmo is wel liever als ooit. Hij wil constant bij je zitten en kusjes neemt hij graag in ontvangst. Dat vindt ik natuurlijk super! Maar wel jammer dat t met Lizzy niet zo wil lukken. Misschien moet ik nog wat langer geduld hebben met haar.

Nou ja, hieronder wat fototjes. Altijd goed natuurlijk!
Het zijn ook vooral wat fototjes van ze samen, ik ben nl. een agenda aan het samenstellen met alleen fototjes van Gizmo en Lizzy. (ook van Crazy trouwens, mijn eerste valkje) En dan wil ik ze er ook samen op hebben he.



Deze komt op de voorpagina van de agenda




















Samen op de nieuwe brug, bovenop de grote kooi










Poetsen, poetsen, poetsen




Hier heeft ze net tegen t speeltje geduwd, zodat t tegen haar koppie kwam, zo graag wilde ze gekroeld worden  :'(  :-*




Lizzy  :-* :) :-*

Ik hoop dat jullie t leuk vonden!!!

Groetjes uit de polder!!!!!

Dafrinja
(gizmo & lizzy)

Silke *

Waaaauw, echt PRACHTIGE foto's!!!!!!

Wat zijn Lizzy en Gizmo zoooo'n mooie valkjes zèg!  :o :o :o

En ze zijn bij jou echt fotogeniek denk ik hoor  ;) ;D

Prachtig, ik heb der van genoten!

Silke x